Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu
Witam
Cieknie mi olej przez uszczelniacz wałka rozrządu.
Jak najlepiej wymienić ten element?
Ogólnie wiem jak to zrobić ale czy będę musiał luzować i naciągać pasek rozrządu i jak wyjmę wałek w jaki sposób go później ustawić na swoim miejscu?
ps. mam polo 1,3 91'
Cieknie mi olej przez uszczelniacz wałka rozrządu.
Jak najlepiej wymienić ten element?
Ogólnie wiem jak to zrobić ale czy będę musiał luzować i naciągać pasek rozrządu i jak wyjmę wałek w jaki sposób go później ustawić na swoim miejscu?
ps. mam polo 1,3 91'
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:28 przez Maniak90, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- zdejmujesz pokrywę rozrządu
- ustawiasz koła na znakach
- zdejmujesz pasek rozrządu z górnego goła zębatego napędzającego wałek rozrządu
- zdejmujesz koło zębate z wałka rozrządu (śruba na klucz nr 17)
- odchylasz drugą wewnętrzną część plastikowej obudowy paska i już masz dojście do simeringu
- delikatnie drobnymi szczypcami wyciągasz stary uszczelniacz i wkładasz nowy smarując go przed włożeniem olejem na zewnątrz krawędź, aby nowy simering można było łatwo wcisnąć.
- ustawiasz koła na znakach
- zdejmujesz pasek rozrządu z górnego goła zębatego napędzającego wałek rozrządu
- zdejmujesz koło zębate z wałka rozrządu (śruba na klucz nr 17)
- odchylasz drugą wewnętrzną część plastikowej obudowy paska i już masz dojście do simeringu
- delikatnie drobnymi szczypcami wyciągasz stary uszczelniacz i wkładasz nowy smarując go przed włożeniem olejem na zewnątrz krawędź, aby nowy simering można było łatwo wcisnąć.
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:42 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
muszę poluzować pasek?
a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
muszę poluzować pasek?
a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:52 przez Maniak90, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
nie ma potrzebyManiak90 pisze:czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
raczej nie, zsuniesz bez problemu pasek z kołaManiak90 pisze:muszę poluzować pasek?
od tamtej strony nie ma dojścia do uszczelniacza, chyba, że odkręcisz od góry kluczem 11 czop, który trzyma wałek rozrządu. Pod tym czopem masz uszczelniacz, ale proponowałbym wyciągnięcie go od strony koła zębatego.Maniak90 pisze:a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 19:20 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
nie odkręcasz jej od razu kluczem, tylko przykładasz klucz oczkowy i w klucz lekko oderzasz młotkiem. W ten sposób szybciej odkręcisz tą śrubę nie przekręcając zbytnio rozrządu ze znaków. Jak już ją poluzujesz, wtedy ustaw spowrotem koła na znakach i wykręć śrubę (powinna iść palcami).Co zrobić jeżeli ta śruba od koła nie będzie chciała puścić?
Musisz pilnować, aby wałek nie obrócił się podczas wyjmowania simeringu (ale na to raczej nie ma szans, wałek będzie stał w miejscu).
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 19:50 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niema szans odkręcić śruby koła wałka bez jego zablokowania narzędziem specjalnym lub pomysłem. I nie można walić po kluczu na niezablkowanym kole, i niezdjętym pasku bo się uszkodzi coś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości