Wspomaganie ciężko chodzi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wspomaganie ciężko chodzi
Witam wszystkich. Ze wspomaganiem mam problem od dłuższego czasu. Dawniej miałem problem na postoju kręcąc obojętnie czy w prawo czy w lewo był opór na kierownicy. Jak ruszyłem z miejsca to już było normalnie. Wymieniłem koło pasowe, pasek i płyn na nowy. Problem ustał na jakiś czas. Niedawno pompa była rozebrana wyczyszczona i wspomaganie idealnie chodziło, a teraz nawet jadąc z prędkoscią około 30 km/h czuje własnie duży opór kierownicy. I Nie wiem gdzie szukać czy pompa czy maglownica. Może ktoś miał podobny problem. Doradzcie coś...
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
- Lokalizacja: Sląskie
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
- Lokalizacja: Sląskie
kupowałem kolego w sklepie.U mnie objawy też były takie że na postoju nie mozna było ukrecic kierownicom puzniej zaczło ją blokować i wywalać olej przez wlew a na koniec rozsypało się łozysko i pompa się rozciekla.Byłem na szrocie i tam wołali 170 z urzywke więc doszedłem do wniosku że lepiej kupic nówke przynajmniej pewne i na gwarancji.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pasek bym wymienił lub podciągnął ile sie da
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy
I to tyle co wiem, mam nadzieję, że to komuś pomoże.
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy
I to tyle co wiem, mam nadzieję, że to komuś pomoże.
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 00:22 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
to jeszcze poprosimy fotoporade do każdej usterki jak usunąć hehet0mal pisze:Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy
Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon" że nawet nie widać było ile płynu w zbiorniczku jest, istne bagno, cieżko sie kręciło, pompa jęczała dość mocno na skrajnych położeniach i przygasało silnik, rozebrałem wszystko, wypłukałem i zalałem czerwonym ATFem i jakby odzyło wspomaganie, cichutkie, nie dusi silnika, nie slychać żeby pompa sie męczyła. Mimo że wszyscy febi polecają, to ja go nie polecam, z początku miałem z białej butelki, potem wlałem zieloną, było to samo mimo, że to syntetyczny olej. Gdzieś na forum znalałem pare tematów o olejach do wspomagania, warto poczytać i powiem jeszcze że miałem zielony korek co by sugerowało ze zielony trza wlać, nic mylnego, na atfie czerwonym moja wspoma lepiej buja kółkami.
Bratu z kolei wyła, łożysko padło, choć wspoma chodziła do końca, jednak ubytek oleju był zbyt duży i trza było ją rozebrać.
Kiedyś był golf ii do sprzedania i gość pisał że miał coś pomodzone w pompie (coś z kanalikami) że chodziła kupe lżej, lecz bardziej "wyła". Może ktoś coś o tym wie ?
Mam jedną na graty i bym z niej pożytek zrobił
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 15:31 przez kret077744, łącznie zmieniany 3 razy.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Zielony płyn febi to minerał
A zrobiłem to tak:
Odkręciłem węża od pompy i zlałem co tam było, następnie kiera od oporu do oporu i sprężarką w zbiorniczek dmuchając pozbyłem się resztek płynu. Następnie zalałem świerzy, znowu pokręciłem kierownicą, dolałem, odpaliłem, pokręciłem od oporu do oporu i to by było na tyle
Ja u siebie dwa razy zmieniałem płyn, za drugim razem porządnie, i jest przezroczysty.kret077744 pisze:Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon"
A zrobiłem to tak:
Odkręciłem węża od pompy i zlałem co tam było, następnie kiera od oporu do oporu i sprężarką w zbiorniczek dmuchając pozbyłem się resztek płynu. Następnie zalałem świerzy, znowu pokręciłem kierownicą, dolałem, odpaliłem, pokręciłem od oporu do oporu i to by było na tyle
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
ja przy okazji jak miałem wszystko wyjęte na stole to ropą wszystko przepłukałem zanim atf zalałem jesli płyn sie zmienia to tak jak mówisz kręcić do oporu to wypluje prawie wszystko.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 176 gości