1.8 AAM problem z obrotami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

1.8 AAM problem z obrotami

Post autor: Magnez » wt maja 25, 2010 17:50

Panowie od wczoraj mam pewien problem z golfem otóż:
Podczas jazdy lub na postoju gdy go przegazuje do ~`2 tys. Obrotów i wcisnę sprzęgło obroty nie chcą spaść poniżej 1950... tak jak by cały czas był gaz delikatnie wciśnięty a nie jest :grrr:
Żeby przestał trzeba trzeba albo mocno przyhamować,a albo przeżuci bieg tak żeby obroty spadły... Na postoju jak go się przegazuje o cały czas chodzi na 2 tys :grrr:

Problem zazwyczaj znika jak auto się rozgrzeje do tych 60 stopni...

Co może by przyczyna tej usterki ? Ssanie, a może jakoś linka od gazu się blokuję ?

Jak by co to mam silnik 1.8 AAM z lpg

Nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić, proszę o pomoc :bigok:
_________________


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » wt maja 25, 2010 17:59

Albo lewe powietrze na przegubie gumowym łączącym gaźnik z kolektorem (częsta przypadłość), albo TPS, tu masz podobny przypadek: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=187704



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » wt maja 25, 2010 19:34

Ten wąż elastyczny idący miedzy filtrem powietrza a kolektorem (na zdjęciu zaznaczony czerwoną strzałką) był poprzecierany delikatnie.. zakleiłem go taśmą (puki nie kupie nowy) założyłem i dalej jest tak samo :grrr: już rzadziej zatrzymuje się na obrotach ale jednak nie działa dobrze :bajer:
Z ciekawostki powiem ze jak zdejmie sie ten wąż kiedy chodzi an tych swoich 2 tys to automatycznie spada do 1 tys...

Obrazek


Co może być jeszcze przyczyną ?


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » wt maja 25, 2010 19:50

Ten wąż to jest dolot ciepłego powietrza z kolektora wydechowego. Wydaje mi się ze on nie jest przyczyną tak wysokich obrotów. Możesz sprawdzić czy ta klapka w środku obudowy filtra sprawnie przestawia się z ciepłego na zimne powietrze lub może jest coś tam zepsute. Zapal silnik całkowicie zimny i w miarę nagrzewania klapka powinna przestawiać się na zimne powietrze.



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » wt maja 25, 2010 19:55

arczipat, otworzyłem filtr powietrza i ta klapka była tak przestawiona że zamykała dolot zimnego powietrza (doprowadzanie z okolic lampy)... parę razy w garażu auto odpalałem i węże od wody były gorące czyli auto rozgrzane.

Czyli ta klapka się popsuła i cały czas jest dolot ciepłego powietrza ?


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » wt maja 25, 2010 20:32

a jaka temp. była na wskaźniku? Odepnij taki mały cieki wężyk idący od strony "gaźnika", co wchodzi do obudowy filtra od strony nadkola (on wchodzi w taką gumową rurkę). Jeśli klapka przestawi się i zamknie dolot ciepłego to raczej tu wszystko jest dobrze. Chyba ze przy temp. ok 90 stopni dalej klapka zamyka zimne powietrze.

Obejrzyj dobrze ten przegub pod "gaźnikiem" czy już guma gdzieś nie pękła.

[ Dodano: 25 Maj 2010 20:33 ]
a jaka temp. była na wskaźniku? Odepnij taki mały cieki wężyk idący od strony "gaźnika", co wchodzi do obudowy filtra od strony nadkola (on wchodzi w taką gumową rurkę). Jeśli klapka przestawi się i zamknie dolot ciepłego to raczej tu wszystko jest dobrze. Chyba ze przy temp. ok 90 stopni dalej klapka zamyka zimne powietrze.

Obejrzyj dobrze ten przegub pod "gaźnikiem" czy już guma gdzieś nie pękła.



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » wt maja 25, 2010 20:39

arczipat pisze:a jaka temp. była na wskaźniku?
Przyznam się szczerze nie zwróciłem uwagi :crazy:
arczipat pisze:Odepnij taki mały cieki wężyk idący od strony "gaźnika", co wchodzi do obudowy filtra od strony nadkola
Jutro pobawię się z tym
arczipat pisze:Obejrzyj dobrze ten przegub pod "gaźnikiem" czy już guma gdzieś nie pękła.
O który chodzi ?
http://img396.imageshack.us/img396/9232 ... 167cc3.jpg


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » wt maja 25, 2010 20:49

dokładnie to jest ta guma pomiędzy gaźnikiem a kolektorem ssącym. Gaźnik to ten cały aluminiowy element na którym znajduje sie plastikowa kopułka (idąca od filtra powietrza) z dużym znakiem VW. Ten gumowy przegub jest pod gaźnikiem na pewno go zobaczysz, a jak dodatkowo zaczniesz poruszać gaźnikiem to już będziesz wiedział na czym się kołysze :grin:



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » wt maja 25, 2010 20:51

arczipat, ok jutro będę lukał :bajer: sprawdzę ten przewód i tą klapkę w filtrze powietrza...


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » wt maja 25, 2010 20:59

Jeszcze przyszedł mi do głowy taki pomysł. Zapal silnik lekko kołysz lub dociskaj "gaźnikiem" może będą widoczne i słyszalne efekty poprawy lub pogorszenia, a to oznaka że guma już gdzieś pękła i ciągnie powietrze.



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » śr maja 26, 2010 18:03

arczipat pisze:Zapal silnik lekko kołysz lub dociskaj "gaźnikiem" może będą widoczne i słyszalne efekty poprawy lub pogorszenia, a to oznaka że guma już gdzieś pękła i ciągnie powietrze.
Przy ruszaniu gaźnikiem nie ma żadnej zmiany.. cały czas chodzi tak samo, nie zmieniaj sie obroty ani nic

Zauważyłem ze gdy woda ma koło 90 to problem zawieszania się na obrotach znika... tylko na postoju na biegu jałowym zaczyna trochę nierówno chodzi :grrr:

Tą klapkę w filtrze będę testował jak silnik trochę ostygnie bo dopiero z trasy wróciłem


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » śr maja 26, 2010 18:19

Jeszcze spróbuj zresetować komputer. Wystarczy odpiąć akumulator na 30min. Jeśli to nie pomoże to będzie ciężka sprawa, wydaje mi się że klapka nie ma tu wpływu. Ruszanie gaźnikiem też nie daje pewności że przegub jest dobry. Najlepiej by było gaźnik odkręcić i sprawdzić ten przegub wizualnie, bo tylko wtedy będziesz miał pewność w jakim jest stanie. Jeśli gumowy przegub będzie dobry to stawiam na ten nieszczęsny TPS.



Awatar użytkownika
Magnez
Forum Master
Forum Master
Posty: 1973
Rejestracja: sob lip 26, 2008 12:48
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Magnez » śr maja 26, 2010 18:27

arczipat pisze:Jeśli gumowy przegub będzie dobry to stawiam na ten nieszczęsny TPS.
A wytłumaczysz laikowi co to jest ten TPS ? :helm:


Mój były Mk3 -> viewtopic.php?f=88&t=291213

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » śr maja 26, 2010 18:55

..w skrócie jest to czujnik położenia przepustnicy. Wpisz w szukajce "TPS" i dowiesz się wszystkiego :grin:

A tu masz przydatne informacje http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 18:58 przez arczipat, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości