Sprzęgło VW GOLF II GTD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
combat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 10:04
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Sprzęgło VW GOLF II GTD

Post autor: combat » sob maja 15, 2010 17:03

Witam!
Niedawno zaczęło ślizgać mi się sprzęgło w Golfie GTD. Postanowiłem je wymienić ale mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić samą tarczę i linkę samoregulującą.
Dziś odebrałem samochód i chcąc wrzucić jedynkę trzeba mieć dużo szczęścia żeby ona weszła, najczęściej zamiast niej wchodzi wsteczny. Ten sam macher uznał, że tarcza musi się dotrzeć i wtedy problem zniknie. Ale czy rozwiąże to problem z wbijającym się wstecznym zamiast jedynki?
Nie uśmiecha mi się z każdych świateł ruszać dwójką bo bez sensu palić nowe sprzęgło a zanim zdążę wrzucić tą jedynkę strąbi mnie cały sznur samochodów :dupek:

Pytanie brzmi czy nie powinienem wymienić całego kompletnego sprzęgła, które wydaje mi się że nie miałoby takich problemów z operowaniem tymi biegami?



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

sprzęgło

Post autor: superkasztan » sob maja 15, 2010 17:59

Moim zdaniem to nie wina sprzęgła
musisz dać temu magikowi lewek do ustawienia.
To że wchodzi wsteczny zamiast 1 to raczej problem z lewarkiem i mechanizmem wybierania biegów.
Pewnie silnik się inaczej ułożył niż był po wsadzeniu skrzyni i trzeba wyregulować lewarek.
Tak by wsteczny wchodził po naciśnięciu lewarka

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » sob maja 15, 2010 18:51

Wlasnie,kolega ma racje!!! u mnie tak samo bylo, trzeba wyregulowac ten wodzik, troche to denerwujace, ale w koncu da sie supew ustawic!!!!!! :bigok:


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » sob maja 15, 2010 20:52

wodzik nie wodzik . chodzi o ten pret co idzie od lewarka w kabinie do przodu i tam sa wodziki. klucz 13 pod auto a najlepiej zeby druga osoba do auta. 5 minut roboty. drąże4k troche trzeba przekręcic zgodnie ze wskazówkami zegara w prawo.



Awatar użytkownika
combat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 10:04
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: combat » ndz maja 16, 2010 01:01

Jest tam też jakaś tulejka, która rzekomo się rozsypała i trzeba ją dotoczyć, majster stwierdził, że to wina właśnie jej :hehe:
Jeśli i tuleja nie pomoże nawinę mu o tym lewarku, w końcu nie po to się oddaje komuś samochód żeby zwrócił popelinę.

Ale dobrze wiedzieć czym to może być spowodowane :) Dzięki bardzo Panowie :pub:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 16, 2010 02:37

Wielce prawdopodobne, że gumy i plastiki przy patykach
od biegów się porozpadały i są luzy, moja rada to kup zestaw naprawczy i dołóż ciężarek z mk3 + świeży olej w skrzynię - zmiana biegów nie do poznania.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 09:22 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 08:32

t0mal pisze:dołóż ciężarek z mk3
Dobra sprawa.
Ja do swojego dołożyłem i biegi wchodzą o niebo lepiej i nie trzepie tak lewarkiem w trakcie jazdy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » ndz maja 16, 2010 12:56

ale co to za mechanik który przyjmuje auto na naprawe i oddaje niesprawne? ty sobie z tym poradzisz bo wiesz co i jak zeby nie wbic wstecznego a co jezeli powiedzmy autem miałaby jeżdzic kobieta? :panna: jeżeli tulejka sie rozsypała to po co składał bez niej? liczył na cud ze bedzie dobrze chyba :helm:



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » ndz maja 16, 2010 18:32

t0mal pisze:dołóż ciężarek z mk3
możecie wrzucić jakieś foto tego cieżarka ??


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 16, 2010 20:47

zdjęcie znalezione na forum
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 20:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » ndz maja 16, 2010 20:50

t0mal pisze:zdjęcie znalezione na forum
[img]images37.fotosik.pl/225/8ca0472b26bfdf78med.jpg[/img]
podziękował ;)


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Post autor: paffciu » wt maja 25, 2010 18:09

swoją drogą to gdzie kupić taki zestaw?? albo pod jakim hasłem na allegrogo szukać??
ja też szukam i nie mogę znaleźć. na razie po prostu ciągnę mieszek do góry przy biegach do przodu a wsteczny to wchodzi bez wciskania.spróbuj tak u siebie na jakiś czas pomoże do momentu naprawy :grin:


Thanks from the mountains;-)
Obrazek
Mój Golf: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=462252

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » wt maja 25, 2010 19:56

pawcio1989999 pisze:na razie po prostu ciągnę mieszek do góry przy biegach do przodu a wsteczny to wchodzi bez wciskania.spróbuj tak u siebie na jakiś czas pomoże do momentu naprawy :grin:
Kolego ale to przyczyna opadniętego lewarka nie jest obciążnik, tylko kulka/sprężyna pod lewarkiem, po prostu nie wybija Ci lewarka do góry. Podjedz do sklepu, są gotowe zestawy naprawcze lewarka, płaciłem coś koło 30PLN.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Post autor: paffciu » wt maja 25, 2010 20:12

wiem że to nie wina obciąznika ale objawy usterki są podobne. chodziło mi o to gdzie można taki zestaw dostać. dzieki za wskazówke :pub:


Thanks from the mountains;-)
Obrazek
Mój Golf: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=462252

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości