Problem z opaleniem ciepłego silnika - ABF 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Problem z opaleniem ciepłego silnika - ABF 16v

Post autor: tirsone » pt mar 19, 2010 13:45

Witam



Opisałem ten problem w temacie swojego auta ale sądzę, że w tym dziale łatwiej znajdę kogoś kto rzuci jakimś pomysłem odnośnie mojego problemu.

A kilku miesięcy obserwuję czasem takie zjawisko.

Kiedy silnik jest rozgrzany (a ja go gaszę na kilka/kilkanaście minut) to czasem przy ponownym odpaleniu pojawia się problem z obrotami.

tzn. silnik odpala ale obroty zamiast iść w okolice 1000 trzymają się przez kilka sekund w okolicy 500-600 po czym auto gaśnie. Kolejne próby odpalenia kończą się tym samym.
Kiedy odpalam auto i w momencie kiedy obroty są za niskie dodam lekko gazu, to auto nie gaśnie i wszystko jest ok.

Nie bardzo wiem co to może być. Nie wygląda mi to na pompę paliwa ani regulator biegu jałowego. Ale prawdę mówiąc sam nie wiem co powoduje takie zjawisko..

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to będę wdzięczny.

pzdr :)


Mój golf

Miłość ożyła....

enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » sob mar 20, 2010 10:38

Przerabiam to samo. sprawdź sobie kable... u mnie przy odpalaniu widno się robi ..


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob mar 20, 2010 17:11

Ale jakie kable? WN? mam nowe Magnecory...


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob mar 20, 2010 17:20

Często przyczyną problemów z odpalaniem na ciepłym silniku jest walnięty czujnik temperatury...



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob mar 20, 2010 18:17

Qto pisze:Często przyczyną problemów z odpalaniem na ciepłym silniku jest walnięty czujnik temperatury...
ten w dolocie?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob mar 20, 2010 18:22

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240687 - w tym temacie są obrazki poglądowe...Ciebie powinien interesować nr 7



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob mar 20, 2010 19:00

Qto pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240687 - w tym temacie są obrazki poglądowe...Ciebie powinien interesować nr 7
możesz mi powiedzieć za co dokładnie jest on odpowiedzialny i w którym momencie pracy silnika?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob mar 20, 2010 19:37

tirsone pisze:za co dokładnie jest on odpowiedzialny
za podawanie temperatury silnika do elementu sterującego
tirsone pisze:w którym momencie pracy silnika?
przez cały czas...kiedy jest walnięty to podaje że silnik jest zimny; kiedy silnik jest ciepły pojawiają się problemy z odpaleniem bo czujnik podaje że silnik zimny...



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob mar 20, 2010 19:43

Qto,

Dzięki za pomoc. Podmienię ten czujnik i zobaczę co się będzie działo.

[ Dodano: 21 Mar 2010 22:43 ]
Dodam tylko że mam 2 takie czujniki w zapasie... pomierzyłem opór na wszystkie i wszystkie mają bardzo podobny więc to chyba nie wina tych czujników... Ale na wszelki wypadek zamieniłem je sobie..


Mój golf

Miłość ożyła....

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz maja 09, 2010 16:27

I jak wyniki bo u mnie problem podobny, gaśnie jak jest rozgrzany:(



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn maja 24, 2010 14:36

Marioo pisze:I jak wyniki bo u mnie problem podobny, gaśnie jak jest rozgrzany:(
\

dopiero teraz mogę napisać, ze podmianka czujnika nic nie dała... wręcz jest gorzej.:(

Auto jak jest zimne to pali na dotyk... Ale jak się rozgrzeje to bez dodania gazu nie odpali... i to właściwie już za każdym razem :(

Musze dalej główkować czemu tak jest :(


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pn maja 24, 2010 17:41

może lewe powietrze a może co innego, podepnij pod vaga


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn maja 24, 2010 22:42

RasPL pisze:może lewe powietrze a może co innego, podepnij pod vaga
Vaga nie mam bo jeszcze nie zrobiłem tego złącza : /

A co do podciśnień to posprawdzałem dziś wszystko i przerobiłem 3 rzeczy...zobaczymy czy pomoże.


Mój golf

Miłość ożyła....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 54 gości