[MK2] Co zrobić z 1.3 benz. ?!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- olewojciech
- DAAMNNN
- Posty: 218
- Rejestracja: pt kwie 30, 2010 22:17
- Lokalizacja: Opole
[MK2] Co zrobić z 1.3 benz. ?!
Witam !!
Mam golfa mk2 z 1.3 benz. na gaźniku (87r.)
Z zewnątrz zrobiłem juz wszystko co miałem w planach ... i jestem zadowolony.
A teraz czas na na to moje monstrum 1.3
Co można by zrobić (oprócz swapu ;p ) aby coś jeszcze wyciągnąć z tego silniczka ?!
Bo wiadomo 1.3 ze skrzynią czwórką mocą nie grzeszy ;p
Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
Co dokupić, co wymienić .. bo w takich sprawach mechanicznych jestem zielony ...
Mam golfa mk2 z 1.3 benz. na gaźniku (87r.)
Z zewnątrz zrobiłem juz wszystko co miałem w planach ... i jestem zadowolony.
A teraz czas na na to moje monstrum 1.3
Co można by zrobić (oprócz swapu ;p ) aby coś jeszcze wyciągnąć z tego silniczka ?!
Bo wiadomo 1.3 ze skrzynią czwórką mocą nie grzeszy ;p
Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
Co dokupić, co wymienić .. bo w takich sprawach mechanicznych jestem zielony ...
- olewojciech
- DAAMNNN
- Posty: 218
- Rejestracja: pt kwie 30, 2010 22:17
- Lokalizacja: Opole
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Kolego tu ci każdy powie ze swap i swap i swap bla bla bla każdy idzie po linii najmniejszego oporu... Zajrzyj do tego tematu sądze że uzyskasz część odpowiedzi na twoje pytania bez komentarzy typu "swapuj bo sie oplaca najbardziej" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198795&start=0 pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 13:03 przez damiano1987, łącznie zmieniany 1 raz.
VW-i jedziesz dalej :)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jak najmniejszego oporu ?? Czytać umiesz co kolega napisałdamiano1987 pisze:każdy idzie po linii najmniejszego oporu...
no to najmniejszym nakładem pieniędzy z najlepszym wynikiem jest właśnie swap.olewojciech pisze:Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
Takiego 1.3 to można modyfikować ale chyba tylko dla idei bo kasy utopisz w cholerę, efekty będę na prawdę nie duże gdzie przy tych samych pieniądzach idąc drogą swapu zysk masz nieporównywalny.
Widzisz że tu nawet już nikomu sie nie chce pisać bo temat wałkowany milion razy i pewno zaraz poleci do zsypu.
damiano1987, ty chyba sam nie czytałeś tego co tam forumowicze pisali
olewojciech, zacytuje Ci z podanego linku jedną wypowiedź, przeczytaj i pomyśl dobrze, co zrobić z silnikiem sam będziesz wiedział najlepiej
bugalon pisze:Ehh osłabiają mnie takie tematy. Regularnie pojawiają się co kilka dni. Zapytanie jest standardowe
1. Tuning mojego 1,3
2. Co zrobić z moim 1,6 zeby lepiej ciągnął
3. Jak zamontowaź stożek w 1,4
4. Ile da mi zrobienie dolotu do mojego 1,6
Ludzie, litości. Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki? Pewnie głównie ze względu na ekonomię i opłaty. Pogodzcie sie z tym, że zmiany w tych motorach są całkowicie bez sensu, co więcej - te silniki po prostu nie nadają się do sensownych modyfikacji. Ilośc włożonych pieniędzy będzie zawsze nieadekwatna do uzyskanego wyniku. Owszem, można włozyć 10k w silnik 1,3 zakręcić go do 8 tysięcy obrotow i pokazać piękne 110 koni. Pytanie tylko po co to robić w aucie ktorym na codzień jeździcie do pracy. Na co Wy liczycie? Że po modach auto będzie dwa razy bardziej dynamiczne i przy tym spalanie zostanie na tym samym poziomie? Przeciez konie mechaniczne nie biorą się z powietrza. Więc jesli Wasze 1,3 po modach ma palić tyle co seryjne 16V i do tego generować 40-50koni mniej, to chyba wybór jest oczywisty tak? Zmieniać silnik na 16V (lub inny mocniejszy od bazowego) bo:
1. Wyjdzie taniej (niż przeróbka)
2. Będzie więcej mocy (niż w przeróbce)
3. Palić będzie mniej (niż przeróbka)
4. Nie będzie się psuć (bo to seria a nie tuningowane bez inzynieryjnego polotu cudo).
5. Nie będzie problemu z częściami zamiennymi.
No i teraz są dwie możlwości:
1. Albo jest sie głąbem, jeśli takie argumenty nie trafiaja do samego zainteresowanego tuningiem małolitrażowej jednostki
2. Albo ma się worek kasy i tuninguje sie auto na pokaz i z miłości lub pod konkretną klasę wyścigową, wyjezdzając nim z garazu tylko kilka razy w roku.
Aha, żebym nie zapomnial - przeraża mnie ilośc osób udzielających sie w takich tematach. A jeszcze bardziej niestety przerażają mnie kompetencje większości z tych osób .....
Mialem 1.8 GT 90KM, ktoremu zrobilem SWAP na 2.0 GTI 115 i powiem ci ze pomimo wydania masy pieniedzy (byl to moj pierwszy swap i duzo rzeczy zrobilem zbyt pochopnie), efekt jest taki, ze nie zaluje ani zlotowki.
Moja rada dla Ciebie: kupuj tylko caly komplet (czyli silnik, skrzynia, osprzet, KOMPUTER i WIAZKA) od jednego auta, zebys mial pewnosc ze wszystko przed wyciagnieciem pracowalo bez zarzutow. Unikniesz wtedy szukania czesci (co w moim wypadku trwalo plus minus 5 miesiecy, gdyz nie moglem dopasowac wiazki i kompa ) i innych niepotrzebnych niespodzinek. Aha jak nie portafisz zmontowac sam silnika to oddaj go do firmy, ktora zajmuje sie takimi operacjami na codzien, moim autem zajmowalo sie 2 innym mechanikow i kazdy zdzieral ze mnie hajs jak tylko mogl i wydawalo sie ze maja male pojecie o tym co robia
Ale na szczescie auto jest juz zlozone do kupy i wszystko jest OK :D
Moja rada dla Ciebie: kupuj tylko caly komplet (czyli silnik, skrzynia, osprzet, KOMPUTER i WIAZKA) od jednego auta, zebys mial pewnosc ze wszystko przed wyciagnieciem pracowalo bez zarzutow. Unikniesz wtedy szukania czesci (co w moim wypadku trwalo plus minus 5 miesiecy, gdyz nie moglem dopasowac wiazki i kompa ) i innych niepotrzebnych niespodzinek. Aha jak nie portafisz zmontowac sam silnika to oddaj go do firmy, ktora zajmuje sie takimi operacjami na codzien, moim autem zajmowalo sie 2 innym mechanikow i kazdy zdzieral ze mnie hajs jak tylko mogl i wydawalo sie ze maja male pojecie o tym co robia
Ale na szczescie auto jest juz zlozone do kupy i wszystko jest OK :D
Moje Cabrio :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161804
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161804
piteR-ek, coś by się podniosło tylko że tego nawet nie zauważy.
a tu żeby nie było że się nie da 1.3 i kkk
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... -Peak.html
250KM z 1.3 ale kasy nie mało trzeba
[ Dodano: 25 Maj 2010 16:58 ]
a no i po paru KM silnik będzie kaput
a tu żeby nie było że się nie da 1.3 i kkk
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... -Peak.html
250KM z 1.3 ale kasy nie mało trzeba
[ Dodano: 25 Maj 2010 16:58 ]
a no i po paru KM silnik będzie kaput
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
wyciąganie z 1.3
ja mam 1.3 na pełnym wtrysku i nawet do głowy mi nie przyszło żeby krzesać coś z tego silnika bo z taką jednostką to jest zwykły dupowóz a nie rajdówka,koledzy dobrze piszą jak chcesz więcej koni to rób swap,a jak zaczniesz mody w silniku bez odpowiedniej wiedzy to po nowy silnik pojedziesz prędzej niż myślisz ale to tylko moje zdanie
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Wystaczy naprawde maly zabieg:
1. Walek z AEX/AEE
2. Gaźnik weber / Gaźniki z GSX"a 4szt lub inne o srednicy conajmiej 34mm wewnetrznej.
3. Komp w polo GT - Wtrysk
4. Regulator cis. paliwa przerobic -Wtrysk
Dla bardziej zawzietych:
1. Inny kolektor z przepustnica
2. Rozwiet glowicy
3. Blok 1.6 Abu , tu sprezanie bedzie na org. glowicy z 1.3 conajmiej 12:1 - stopien wysmienity dla gazniczkow z Bike.
Odrazu mowie ze planowane glowy mija sie z celem bo jest plaska.
1. Walek z AEX/AEE
2. Gaźnik weber / Gaźniki z GSX"a 4szt lub inne o srednicy conajmiej 34mm wewnetrznej.
3. Komp w polo GT - Wtrysk
4. Regulator cis. paliwa przerobic -Wtrysk
Dla bardziej zawzietych:
1. Inny kolektor z przepustnica
2. Rozwiet glowicy
3. Blok 1.6 Abu , tu sprezanie bedzie na org. glowicy z 1.3 conajmiej 12:1 - stopien wysmienity dla gazniczkow z Bike.
Odrazu mowie ze planowane glowy mija sie z celem bo jest plaska.
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 09:52 przez spawacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
zależnie jak tam tłoki wyglądają można też splanować blok ale i tak nie ma to sensu
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości