1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Panowie,
Jaka powinna być właściwa temperatura rozgrzanego silnika, oczywiście AKL ?? (oczywiście chodzi o temp cieczy chłodzącej )
Potrzebuje informacji z VAG-COM a nie z wskaźnika na desce rozdzielczej
Miałem błąd czujnika temperatury i wymieniłem na nowy.
Na starym wadliwym na szafie wskazówka pokazuje 90 stopni kiedy na VAG w bloku pomiarowym 001 temp wahała się pomiędzy 84 - 88 stopni
Po zamontowaniu nowego na desce rozdzielczej wskazanie jest w okolicach 85 stopni i podejrzewam że na VAG będzie tak samo (jeszcze nie miałem okazji sprawdzić na kompie podczas jazdy). Nowy czujnik okazuje się bardzo dokładny wskazując odchylanie lekko w lewo od pionu. Na starym tego nie było kiedy na VAG było 80 stopni to na szafie wskaźnik stał już pionowo.
Przeszukałem forum, ale jedni piszą że prawidłowa temperatura to 80 - 90 (wskaźnik wtedy stoi pionowo) a i inni że powinna być 90 stopni na VAG i nie powinna schodzić niżej.
Jak to w końcu ma być ?
Termostat otwiera się w okolicy 87 stopni. W okolicy tej temp rura idąca z silnika gdzie zamontowany jest termostat robi się ciepła.
Jaka powinna być właściwa temperatura rozgrzanego silnika, oczywiście AKL ?? (oczywiście chodzi o temp cieczy chłodzącej )
Potrzebuje informacji z VAG-COM a nie z wskaźnika na desce rozdzielczej
Miałem błąd czujnika temperatury i wymieniłem na nowy.
Na starym wadliwym na szafie wskazówka pokazuje 90 stopni kiedy na VAG w bloku pomiarowym 001 temp wahała się pomiędzy 84 - 88 stopni
Po zamontowaniu nowego na desce rozdzielczej wskazanie jest w okolicach 85 stopni i podejrzewam że na VAG będzie tak samo (jeszcze nie miałem okazji sprawdzić na kompie podczas jazdy). Nowy czujnik okazuje się bardzo dokładny wskazując odchylanie lekko w lewo od pionu. Na starym tego nie było kiedy na VAG było 80 stopni to na szafie wskaźnik stał już pionowo.
Przeszukałem forum, ale jedni piszą że prawidłowa temperatura to 80 - 90 (wskaźnik wtedy stoi pionowo) a i inni że powinna być 90 stopni na VAG i nie powinna schodzić niżej.
Jak to w końcu ma być ?
Termostat otwiera się w okolicy 87 stopni. W okolicy tej temp rura idąca z silnika gdzie zamontowany jest termostat robi się ciepła.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 11:39 przez Ths, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jestem pewien ale lekkie odchylenie- różnica między wskazaniem na desce a VAGiem jest dopuszczalna w granicy 5% dlatego wskazania mogą się różnić. Nie jest to nic nienormalnego. Ważne aby wskazania z czujnika do komputera były prawidłowe gdyż na tej zasadzie komputer ustala sobie spalanie. Z całą pewnością nie polecam żadnych zamienników czujnika gdyż albo źle wskazują albo starczają na krótko i powie to każdy kto kupił podróbkę więc akurat na ten czujnik nie warto oszczędzać. Chytry dwa razy traci.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 21:22 przez pszmiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Widze ze caly czas przybywa postow/stron w temacie. Zreszta nie ma co sie dziwic. Ja w sumie do niedawna zbytnio duzo problemow z moim AKL'em nie mialem. No ale sie zaczelo. Nie odpala czasami - trzeba go pokrecic troszq zeby wogole cos zagadal a wtedy i tak nie zawsze odpala. Jak juz odpali to dymi z rury i nie reaguje jak powinien przez chwile na dodanie gazu, troszq sie przydusza. Drugi problem to to ze po rozgrzaniu silnika (dluzszej trasie jak sie na swiatlach zatrzymam lub w korku) zdejmuje noge z gazu a on ma jakies 2000 do 4000 obrotwo czasami. Dodaje gazu wchodzi wyzej na obroty i powli spada do porzediej - za wysokiej - wartosci. Bledow na VAGCOM'ie zero wiec bede szukal przyczyny az pewnie kiedys znajde. NIe wiem czy to moze miec cos wspolnego z tymi usterkami ale jestem swiezo po wymianie rozrzadu z pompa wody. Auto ma przejechane 144k kilometrow i jak zadna z powyzszych usterek nie wystepuje chodzi jak pszczolka Moze komus z was juz sie cos takiego przydazylo i moze rozwiazliscie te problemy jezeli tak prosze o porade.
POZDRO
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeśli go wymieniałeś to sprawdź go w ten sposób, że odpal silnik i na odpalonym wypnij kostkę od tego czujnika, auto nie powinno zgasnąć ale przejdzie w tryb awaryjny i powinno strasznie przebierać jeśli jednak zgaśnie to wyczyść przepływomierz bo prawdopodobnie daje zły odczyt do kompa. A kiedy ostatnio wymieniałeś czujnik temperatury Cieczy chłodzącej?
OK zrobie jak mowisz THXpszmiel pisze:odpal silnik i na odpalonym wypnij kostkę od tego czujnika, auto nie powinno zgasnąć ale przejdzie w tryb awaryjny i powinno strasznie przebierać jeśli jednak zgaśnie to wyczyść przepływomierz bo prawdopodobnie daje zły odczyt do kompa
Nie wymienialem go wogole - auto mam 1,5 roku a nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial - kupie i wymienie w razie copszmiel pisze:A kiedy ostatnio wymieniałeś czujnik temperatury Cieczy chłodzącej?
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
pszmiel ,
masz 100% racji !
Wczoraj kupiłem oryginalny czujnik (dla potomnych - Czujnik jest ciemnozielony, produkowany dla VW Group przez ELTH z Luksemburga. Na obwodzie czujnika są znaki vw i audi oraz napisy: 059919501, EH2 140 max)
Dziś rano wymieniłem go na zimnym silniku (co by mnie płyn chłodzący nie zalał)
Wskazania prawidłowe.
Dzięki
bicker83,
sprawdź na początek jaki masz kolor czujnika jeśli niebieski o oznaczeniu 078 919 501B to znaczy że jest sprzed 2002 roku. Czujnik ten został zastąpiony przez 059919501
masz 100% racji !
Wczoraj kupiłem oryginalny czujnik (dla potomnych - Czujnik jest ciemnozielony, produkowany dla VW Group przez ELTH z Luksemburga. Na obwodzie czujnika są znaki vw i audi oraz napisy: 059919501, EH2 140 max)
Dziś rano wymieniłem go na zimnym silniku (co by mnie płyn chłodzący nie zalał)
Wskazania prawidłowe.
Dzięki
bicker83,
sprawdź na początek jaki masz kolor czujnika jeśli niebieski o oznaczeniu 078 919 501B to znaczy że jest sprzed 2002 roku. Czujnik ten został zastąpiony przez 059919501
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 15:52 przez Ths, łącznie zmieniany 1 raz.
witam panowie mój silnik powiedział dobranoc.. poszedł olej na swiece tak ze juz chodzi na tzry tłoki.. i na tym koniec przygody z 1.6 sr idzie do sprzedania ... mam prosbe jakbyscie mogli mi doradzic za jakim samochodem sie rozglądać moze to byc mk4 ale juz na pewno z innym silniczkiem jesli ma ktos jakas wiedze i moze doradzić to ogromna prośba o doradztwo
tak cos w kwocie 15.000 moze byc ciut wiecej
tak cos w kwocie 15.000 moze byc ciut wiecej
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 11:51 przez dimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
- kedzior303
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
1.6 AKL
Panowie , co sądzicie o takim problemi:
odpalam auto, ruszam na 1 biegu, wrzucam drugi i chcę energicznie przyspieszyć, wciskam pedał gazu a silnik jakby nie reagował obroty rosną a auto nie ciągnie jakby nie dostawał paliwa czy coś takiego, wrzucając trzeci bieg jest to samo . kiedy obroty dojdą do 5000 jakby nagle dostawał kopa. Działo sie tak na zimnym silniku kiedy sie zagrzał po paru minutach wszystko waca do normy. Działo sie tak wczesniej, teraz od jakiegoś czasu auto jest zamulone, pedał gazu jest tak twardy jakby coś go blokowało, kiedy sie go mocniej przycissnie reakcja silnika jest kiepska, wcześniej było dobrze....
Wymienione/wyczyszczone:
1. nowa przepustnica (1 rok) ,niemiecki zamiennik, wyczyszczony
2. wyczyszczony przepływomierz
3. czujnik temperatury sprawdzony mienikiem
VAG :
1. Błąd 635 - obwód ogrzewania sondy lambda - trwały
2. Rzadko sporadcyczny 525 od sondy
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
37-00 - Faulty
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Mozliwe ze sonda do wymiany? Czy może ona powodować takie przerywanie??
odpalam auto, ruszam na 1 biegu, wrzucam drugi i chcę energicznie przyspieszyć, wciskam pedał gazu a silnik jakby nie reagował obroty rosną a auto nie ciągnie jakby nie dostawał paliwa czy coś takiego, wrzucając trzeci bieg jest to samo . kiedy obroty dojdą do 5000 jakby nagle dostawał kopa. Działo sie tak na zimnym silniku kiedy sie zagrzał po paru minutach wszystko waca do normy. Działo sie tak wczesniej, teraz od jakiegoś czasu auto jest zamulone, pedał gazu jest tak twardy jakby coś go blokowało, kiedy sie go mocniej przycissnie reakcja silnika jest kiepska, wcześniej było dobrze....
Wymienione/wyczyszczone:
1. nowa przepustnica (1 rok) ,niemiecki zamiennik, wyczyszczony
2. wyczyszczony przepływomierz
3. czujnik temperatury sprawdzony mienikiem
VAG :
1. Błąd 635 - obwód ogrzewania sondy lambda - trwały
2. Rzadko sporadcyczny 525 od sondy
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
37-00 - Faulty
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Mozliwe ze sonda do wymiany? Czy może ona powodować takie przerywanie??
- W_I_T_E_K
- ...
- Posty: 461
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 22:02
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
witam panowie mój silnik powiedział dobranoc.. poszedł olej na swiece tak ze juz chodzi na tzry tłoki.. i na tym koniec przygody z 1.6 sr idzie do sprzedania ... mam prosbe jakbyscie mogli mi doradzic za jakim samochodem sie rozglądać moze to byc mk4 ale juz na pewno z innym silniczkiem jesli ma ktos jakas wiedze i moze doradzić to ogromna prośba o doradztwo
tak cos w kwocie 15.000 moze byc ciut wiecej
Jak silnik będzie zarżnięty to bez różnicy co kupisz.Kupisz diesla i bedzie miał zajechaną turbine , dwumas , pompe albo co innego kosztownego. Trzeba kupić auto od pewnego źródła , w dobrej kondycji. 1.6 są prostymi i dobrymi silnikami , źle trafiłeś.
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 12:58 przez W_I_T_E_K, łącznie zmieniany 1 raz.
- kedzior303
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
hmm a powiedzcie jak bede sprawdzał auto to na co zwrócic uwage na pewno sprawdze cisnie nie na tłokach i podepne pod kompa zeby sprawdzic przebieg czy jest autentyczny mozna cos jeszcze sprawdzic??W_I_T_E_K pisze:w dobrej kondycji
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
- W_I_T_E_K
- ...
- Posty: 461
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 22:02
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
Tak jak powiedziałem , auto kupić z pewnych rąk . Silnik musi chodzić równo bez przecieków oleju , zapoceń , bez drgawek szarpania itp.Bez znaków rozbierania silnika . Silnk suchy przybrudzony nie czyszczony .Przebieg nie kręcony co w przypadku zakupu z komisu to rzadkość. W środku będziesz widział jak wygląda wnętrze do przebiegu. I cena musi być adekwatna do rocznika - choc to nie reguła.
[ Dodano: 23 Maj 2010, 13:02 ]
Wychodzi na to że sonda świruje.
[ Dodano: 23 Maj 2010, 13:02 ]
kedzior303 pisze:Panowie , co sądzicie o takim problemi:
odpalam auto, ruszam na 1 biegu, wrzucam drugi i chcę energicznie przyspieszyć, wciskam pedał gazu a silnik jakby nie reagował obroty rosną a auto nie ciągnie jakby nie dostawał paliwa czy coś takiego, wrzucając trzeci bieg jest to samo . kiedy obroty dojdą do 5000 jakby nagle dostawał kopa. Działo sie tak na zimnym silniku kiedy sie zagrzał po paru minutach wszystko waca do normy. Działo sie tak wczesniej, teraz od jakiegoś czasu auto jest zamulone, pedał gazu jest tak twardy jakby coś go blokowało, kiedy sie go mocniej przycissnie reakcja silnika jest kiepska, wcześniej było dobrze....
Wymienione/wyczyszczone:
1. nowa przepustnica (1 rok) ,niemiecki zamiennik, wyczyszczony
2. wyczyszczony przepływomierz
3. czujnik temperatury sprawdzony mienikiem
VAG :
1. Błąd 635 - obwód ogrzewania sondy lambda - trwały
2. Rzadko sporadcyczny 525 od sondy
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
37-00 - Faulty
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Mozliwe ze sonda do wymiany? Czy może ona powodować takie przerywanie??
Wychodzi na to że sonda świruje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości