Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Witam
Zauważyłem niedawno na zderzaku z prawej strony przy zaślepce od przeciwmgielnych olej, po przyjrzeniu się dokładniej okazuje się, że pochodzi on z okolic intercoolera. Dodatkowo od pewnego czasu słyszę jakieś świsty gwizdy. Najlepiej są słyszalne jak jedzie się z otwartą szybą przy budynku lub innych samochodach (obojętne z której strony). Najpierw podejrzewałem, że to od niefachowej wymiany klocków hamulcowych, ale jednak po poprawieniu z klockami jest ok. A okazało się że świsty są obecne tylko jak mam wciśnięty gaz i chociaż 1800 obrotów, intensywność świstania rośnie wraz z obrotami. W momencie puszczenia gazu i /lub wciśnięcia sprzęgła ustają. Poczytałem trochę forum i zastanawiam się, czy zacząć już szykować kasę na wymianę/regenerację turba?
Powiedzcie koledzy co na ten temat sądzicie.
Pozdrawiam.
Zauważyłem niedawno na zderzaku z prawej strony przy zaślepce od przeciwmgielnych olej, po przyjrzeniu się dokładniej okazuje się, że pochodzi on z okolic intercoolera. Dodatkowo od pewnego czasu słyszę jakieś świsty gwizdy. Najlepiej są słyszalne jak jedzie się z otwartą szybą przy budynku lub innych samochodach (obojętne z której strony). Najpierw podejrzewałem, że to od niefachowej wymiany klocków hamulcowych, ale jednak po poprawieniu z klockami jest ok. A okazało się że świsty są obecne tylko jak mam wciśnięty gaz i chociaż 1800 obrotów, intensywność świstania rośnie wraz z obrotami. W momencie puszczenia gazu i /lub wciśnięcia sprzęgła ustają. Poczytałem trochę forum i zastanawiam się, czy zacząć już szykować kasę na wymianę/regenerację turba?
Powiedzcie koledzy co na ten temat sądzicie.
Pozdrawiam.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
Dzięki za sugestię. Obejrzałem dziś cooler i cały dolot i rzeczywiście rurka dochodząca do IC od dołu niezbyt ciasno przylega i okolica jest od niej zasyfiona olejem. IC nie wygląda na nieszczelny, ale nie miałem możliwości dokładnie obejrzeć.leon79 pisze:Najpierw trzeba sprawdzic cały dolot pod kątem nieszczelności a nie juz rozglądac sie za coolerem.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Jeśli do AXRa IC okaże się taki sam jak ten, który masz to odezwę się w razie potrzeby. Dzięki.tjwasiak pisze:Powinienem mieć właściwy intercooler w garażu - został po montażu FMICa, więc jeśli okazałoby się że sam intercooler jest nieszczelny to mogę pomóc...
Sprawdzę co da uszczelnienie dolotu i w razie czego odświeżę temat.
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 18:24 przez vwlad, łącznie zmieniany 1 raz.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Odgrzewam kotleta by napisać co i jak było. Otóż przy szukaniu usterki okazało się, że rura od dolotu dochodząca do silnika ma urwane zaczepy i nie da się wcisnąć na miejsce, bo za chwilę wypada. Rura wymieniona na oryginalną koszt całkowity 250 zł. Świsty nie ustały a olej nadal pojawiał się przy kratce. No to wymiana IC. Okazało się, że jest założony jakiś dziwny, nie taki jak powinien być w tym silniku (prawdopodobnie od ASZa), co kosztowało mnie 200 zł więcej za ten niby lepszy IC, czyli 950 zł z wymianą. Wyciek oleju ustał, ale gwizdanie już nie. Parę dni później gwizd zamienił się w dźwięk wycia syreny przy dodawaniu gazu. Podjechałem od razu do mechanika. Dźwięk pochodził z okolic turbo, najpierw okazało się, że gruszka przy turbo przerdzewiała. Wymiana jak się domyślacie nie rozwiązała problemu, za to przy sprawdzeniu po naprawie wałek w turbo został ukręcony ostatecznie.
Zatem stwierdzam, przyczyną gwizdów był krzywy/naderwany wałek w turbo. (Wykrakałem, że to turbo
Jako, że nie chciałem używanego turbo za 600 zł, czekam teraz na regenerację. Dowiem się ile zapłacę przy odbiorze bryki.
Obawiam się, że utrzymanie tego złoma w stanie nadającym się do jazdy doprowadzi mnie do bankructwa, a w AXR jest się jeszcze co psuć
. Na domiar złego niedawno ubezpieczyłem go na kolejny rok, więc ze sprzedarzą musze do wiosny poczekać, ciekawe jakie niespodzianki dojdą do tego czasu? Chyba czas na SDI 
Zatem stwierdzam, przyczyną gwizdów był krzywy/naderwany wałek w turbo. (Wykrakałem, że to turbo

Jako, że nie chciałem używanego turbo za 600 zł, czekam teraz na regenerację. Dowiem się ile zapłacę przy odbiorze bryki.
Obawiam się, że utrzymanie tego złoma w stanie nadającym się do jazdy doprowadzi mnie do bankructwa, a w AXR jest się jeszcze co psuć


VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości