Za niskie obroty silnika na benzynie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rychu1969band
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 12, 2010 16:06
Lokalizacja: kraków

Za niskie obroty silnika na benzynie

Post autor: rychu1969band » sob maja 15, 2010 18:15

Witam
Jestem nowy na forum. Od kilku dni jestem posiadaczem golfika 2, 1,3 benzyna+gaz 1991r. pełny wtrysk.
Na gazie wszystko OK. Po przełączeniu na benzynę obroty na biegu jałowym spadają, nierówno pracuje, czasem zgaśnie, zwłaszcza przy włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby. Przy większych obrotach raczej dobrze.
Masy wyglądają OK - omomierz pokazuje 0,1Ω (akumulator/skrzynia biegów/masa sterownika wtrysku). Niebieski czujnik temp. spawdzony. temperatura silnika nie powoduje zmian. Próbowałem pokręcić śróbą do regulacji biegu jałowego - obroty trochę wzrosły ale nadal nierówno pracował. Wróciłem do poprzedniego ustawienia. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:34 przez rychu1969band, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 18:47

napisz jak się silnik zachowuje zimny na benzynie, oraz czy próbwałeś wzbogacić mieszankę śrubą na przepływomierzu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » sob maja 15, 2010 19:37

Wyczyść odmę i przepustnicę, sprawdż szcelność układu dolotowego. Zobacz co sie dzieje na pracującym silniku jak odłączysz przepływomierz i napisz. To samo z sondą lambda tylko na ciepłym silniku. Pozdrawiam


VW-i jedziesz dalej :)

rychu1969band
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 12, 2010 16:06
Lokalizacja: kraków

Post autor: rychu1969band » pt maja 21, 2010 15:56

Poniżej 10 st.C po zapaleniu na benzynie pracuje dobrze przez jakąś minutę - włącza się chyba ssanie. Później obroty znowu spadają i prawie gaśnie. Szczelność układu dolotowego OK. Po odłączeniu przepływomierza wzrastają do ponad 1000. Odłączenie sądy nie powoduje zmian. Odmy jeszcze nie wyczyściłem. Z zewnątrz wszystko Ok. Jest cała. Pokręciłem też śróbą do wzbogacania mieszanki - prawie żadnej reakcji, po wkręceniu do oporu trochę wzrosły obroty ale nadal nierówno pracuje. Co dalej?



balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » pt maja 21, 2010 16:32

moze uszkodzony jest stycznik biegu jalowego. w naszych silnikach zastepuje on silniczek krokowy. a prubowales regulowac obroty bajpasem? srobka na plaski srubokret z boku na przepustnicy od strony zbiorniczka wyrownawczego?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pt maja 21, 2010 17:41

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254885

od kiedy tak ci się dzieje bo jak od założenia gazu to czarno widze żeby ci się udało...
a jak od niedawna to zobacz na filtry i pompy paliwa

ps. u mnie tak samo się dzieje z przepływomierzem wiec nie wymieniaj bo ja to zrobiłem i nic nie pomogło :helm:


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 21, 2010 22:19

rychu1969band, zainteresuj się zaworem podnoszącym obroty biegu jałowego na zimnym silnikiem, jeśli działa ok - to reguluj obroty jak kolegabalon pisze. Najlepiej robić to na analizatorze spalin - skład mieszanki (spaliny z rurki testowej jeśli jest jeszcze kat) równocześnie z wolnym obrotami po wypięciu lambdy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pt maja 21, 2010 22:27

Paweł Marek, no ale po odpięciu przepływki jest ok... u mnie też tak jest tyle że po dodaniu gazu gaśnie (normalne) więc chyba bedzie ok z tym dodatkowym powietrzem...??


mi regulowali mechanicy cuda robili i nic nie wymyślili na to... kwestia przyzwyczajenia


passat b5 115KM AZM 2003r

balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » pt maja 21, 2010 22:32

po odpieciu przeplywki komp wchodzi w tryb awaryjny i dlatego jest dobrze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 21, 2010 22:41

i nie świadczy to absolutnie o uszkodzeniu przepływimierza, zreztą łatwo go sprawdzić, opisy na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » pt maja 21, 2010 22:49

a zawor podnoszacy obroty czyli grzalke sprawdz sciskajac na odpalonym aucie i zimnym sciskajac najgrubszy waz idacy z pokrywy przepustnicy pod listwe paliwowa. jak auto przygasnie to grzalka ok jesli nie bedzie reakcji to jest walnieta grzalka.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob maja 22, 2010 10:56

balon, na LPG też można sprawdzić to? bo na benzynie to raczej jest nie możliwe chyba że na ciepłym silniku? i też nie zawsze. bo silnik nie trzyma obrotów na benzynie przy zimnym silniku co ciekawe po przejściu z LPG na ciepłym jest ok do momentu ponownego rozruchu


passat b5 115KM AZM 2003r

balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Post autor: balon » sob maja 22, 2010 11:02

skoro piszerz ze auto na bezynie i na zimnym silniku ni trzyma obrotow i gasnie to napewno masz walnieta grzalke czyli zawor pomocniczy. a po rozgrzaniu na bezynie silnik pracuje?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob maja 22, 2010 11:33

pracuje na ciepłym do momentu zgaszenia auta po zgaszeniu trzeba przełączyć na LPG przejechać troche i będzie pracować na benzynie ok tyle że obroty ma wysokie/normalne


passat b5 115KM AZM 2003r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości