błąd przekaźnika pompy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
błąd przekaźnika pompy
Witam
Przedstawię całą historię aby każdy dokładnie zrozumiał o co mi chodzi. Pada mi kostka w stacyjce i gdy w samochodzie jest gorąco nie odpala(taki temat już był to na 99% wkładka stacyjki) dokładnie u mnie nie włączała się pompa od benzyny. Dziś padł gaz tzn zawór się zawiesił w pozycji otwartej i spuszcza mi gaz(zakręciłem i po sprawie). I teraz mam problem?! Musze zreanimować w nim benzynę aby jakoś dojechać do gazownika.
Potrzebuję informacji jak odpalić golfa na kablach tzn podpiąć dodatkowy przycisk wpięty w kostkę który będzie odpowiadał za samo już uruchomienie. Jeżeli dobrze rozumuje to powinno rozwiązać sprawę pewnie już wypalonej wkładki. Aby Moderator dobrze zrozumiał gdyż poprzedni tytuł był mylący.
Proszę o informacje...
Dodam że nie chodzi mi o odpalenie czysto z kabli, chodzi mi o normalne włączenie zapłonu ale sam rozruch potrzebuję zrealizować z oddzielnego przycisku może to pomoże mi dojechać do warsztatu...
Przedstawię całą historię aby każdy dokładnie zrozumiał o co mi chodzi. Pada mi kostka w stacyjce i gdy w samochodzie jest gorąco nie odpala(taki temat już był to na 99% wkładka stacyjki) dokładnie u mnie nie włączała się pompa od benzyny. Dziś padł gaz tzn zawór się zawiesił w pozycji otwartej i spuszcza mi gaz(zakręciłem i po sprawie). I teraz mam problem?! Musze zreanimować w nim benzynę aby jakoś dojechać do gazownika.
Potrzebuję informacji jak odpalić golfa na kablach tzn podpiąć dodatkowy przycisk wpięty w kostkę który będzie odpowiadał za samo już uruchomienie. Jeżeli dobrze rozumuje to powinno rozwiązać sprawę pewnie już wypalonej wkładki. Aby Moderator dobrze zrozumiał gdyż poprzedni tytuł był mylący.
Proszę o informacje...
Dodam że nie chodzi mi o odpalenie czysto z kabli, chodzi mi o normalne włączenie zapłonu ale sam rozruch potrzebuję zrealizować z oddzielnego przycisku może to pomoże mi dojechać do warsztatu...
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 14:37 przez etl_elvis0, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
to się zgadza ale jak zrobi się gorąco w środku to już nie odpali na benzynie nie włącza się przekaźnik. Samochód ten jest po sporych przejściach, ktoś tam łatał instalacje i pewnie dlatego te wszystkie problemy
A na gazie odpala ale teraz może być to odjazdowa jazda Wiec wole nie ryzykować na gazie
A na gazie odpala ale teraz może być to odjazdowa jazda Wiec wole nie ryzykować na gazie
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
etl_elvis0, przeczytaj dokładnie co Paweł Marek napisał - stacyjka nie steruje bezpośrednio pompą paliwa, ani nawet za pomocą przekaźnika. Przekaźnikiem pompy paliwa steruje sterownik silnika. Skoro odpala na gazie, a nie pracuje na benzynie - to problem leży gdzie indziej.
Poza tym Paweł Marek zadał pytanie:
A wiec - czy kontrolki świecą? Czy rozrusznik kręci? Jeżeli tak - to stacyjka nie ma tutaj nic do rzeczy.
Poza tym Paweł Marek zadał pytanie:
- nawet nie odpowiedziałeś. Ludzie chcą Tobie pomóc, więc czytaj dokładnie co piszą i staraj się odpowiedzieć na ich pytania.... Bez tego ciężko na odległość zdiagnozować, co jest nie tak.Paweł Marek pisze:kontrolki swiecą?
A wiec - czy kontrolki świecą? Czy rozrusznik kręci? Jeżeli tak - to stacyjka nie ma tutaj nic do rzeczy.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to nie jest wina stacyjki. Podmień przekaźnik pompy, albo urochom ją na krótko łącząc kabelkiem te styki w gnieździe przekaźnika, w które wchodzą dwie szersze nóżki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Będzie chodziła cały czas. Ale tutaj chodzi tylko o sprawdzenie, czy obwód pompy paliwa jest sprawny. Zewrzyj te piny na chwilę - zobacz, czy pompa chodzi. Jak chodzi, to podłącz woltomierz do drugich dwóch pinów w podstawce przekaźnika i przekręć kluczyk - powinno pojawić się tam +12V przez jakiś czas. Jeżeli się pojawi, to coś z przekaźnikiem, jak nie, to trzeba szukać dalej.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przekaźnik pompy jak Ci już napisałem jest sterowany od sterownika silnika. Po włączeniu stacyjki włącza pompę na sekundę. Potem włącza się ponownie jak odpalisz silnik. Więc masz sprawdzić czy pompa na tą sekundę się włącza, jaśli tak, a potem już nie, to winny może być czujnik halla w aparacie zapłonowym. Jeśli wogóle się nie włącza to już jest szukanie czy na kablach jest przerwa , sterownik silnika może być uszkodzony, a ponieważ masz LPG to czasem montowany jest układ który odcina zasilanie sterownika po każdym wyłączeniu kluczykiem - i to mogło by zaszwankować - czyli sterownik silnika nie jest zasilany. Sprawdź czy jest iskra na świecach to dużo wniesie.
[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:13 am ]
żeby sprawdzić jeśli nie możesz zakręcić z kluczyka uruchomisz rozrusznik łącząc kawałkiem kabla cienki kabelek do niego dochodzący z dużą śrubą od grubego kabla, przy włączonym zapłonie i NA LUZIE!
[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:13 am ]
żeby sprawdzić jeśli nie możesz zakręcić z kluczyka uruchomisz rozrusznik łącząc kawałkiem kabla cienki kabelek do niego dochodzący z dużą śrubą od grubego kabla, przy włączonym zapłonie i NA LUZIE!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zebrałem dziś wszystkie dane:
uruchomiłem gaz okazało się że zawór przy parowniku zawiesił się w pozycji otwartej, wyjąłem przeczyściłem i działa, pojadę tylko do gazownika aby zobaczył czy wszystko jest szczelne.
Wracając do benzyny, iskra jest, rozrusznik kręci, wszystko działa jedynie nie słychać przekaźnika pompy i nie odpala.
Pozostaje mi jedynie podać bezpośrednio na nią zasilanie i zobaczyć czy odpali.
Ale..
Wystarczy że włączę gaz i normalnie odpala, co do emulacji pompy nic takiego nie ma pompa działa cały czas nic jej nie odcina, jedynie przy czym było coś robione to fabryczny immo, pewnego czasu nie pozwolił mi odpalić samochodu to go zneutralizowałem poprzez zwarcie na stałe styków przekaźnika dokładnie 2 szt. ukrytych za zegarami.
Pawle masz jakieś pomysły gdzie dalej szukać?
Dodatkowe informacje:
Podczas gdy przekaźnik pompy nie działał czyli nie mogłem go odpalić na benzynie zrobiłem mostek na prądowych złączach przekaźnika i odpalił...
Jak nikt nic nie wymyśli chyba będę musiał się podłączyć pod przekaźnik i zrobić dodatkowy przełącznik to powinno załatwić sprawę!
uruchomiłem gaz okazało się że zawór przy parowniku zawiesił się w pozycji otwartej, wyjąłem przeczyściłem i działa, pojadę tylko do gazownika aby zobaczył czy wszystko jest szczelne.
Wracając do benzyny, iskra jest, rozrusznik kręci, wszystko działa jedynie nie słychać przekaźnika pompy i nie odpala.
Pozostaje mi jedynie podać bezpośrednio na nią zasilanie i zobaczyć czy odpali.
Ale..
Wystarczy że włączę gaz i normalnie odpala, co do emulacji pompy nic takiego nie ma pompa działa cały czas nic jej nie odcina, jedynie przy czym było coś robione to fabryczny immo, pewnego czasu nie pozwolił mi odpalić samochodu to go zneutralizowałem poprzez zwarcie na stałe styków przekaźnika dokładnie 2 szt. ukrytych za zegarami.
Pawle masz jakieś pomysły gdzie dalej szukać?
Dodatkowe informacje:
Podczas gdy przekaźnik pompy nie działał czyli nie mogłem go odpalić na benzynie zrobiłem mostek na prądowych złączach przekaźnika i odpalił...
Jak nikt nic nie wymyśli chyba będę musiał się podłączyć pod przekaźnik i zrobić dodatkowy przełącznik to powinno załatwić sprawę!
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 18:35 przez etl_elvis0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- to dziwne - bo fabryczne immo nie działa na przekaźnikach - wszystko załatwiane jest elektronicznie.etl_elvis0 pisze:jedynie przy czym było coś robione to fabryczny immo, pewnego czasu nie pozwolił mi odpalić samochodu to go zneutralizowałem poprzez zwarcie na stałe styków przekaźnika dokładnie 2 szt. ukrytych za zegarami.
Sprawdź, czy w podstawce przekaźnika, na pinie nr 2 pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka.
Jeżeli tak, to sprawdź, czy jest przejście między pinem oznaczonym 3 w podstawce przekaźnika, a pinem nr 25 w złączu sterownika silnika.
Jeżeli jest przejście, to sprawdź, czy we wtyczce sterownika pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka na pinach 23 i 40. Sprawdź też, czy na pinie 21 jest stałe +12V.
Tak sobie myślę, że te immo może nie jest oryginalne i jest jakoś tak dziwnie podłączone, że robi odcinkę tylko na benzynie...
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości