[mk2] BRAK WOLNYCH OBROTÓW

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

[mk2] BRAK WOLNYCH OBROTÓW

Post autor: B_O_N_K » śr kwie 12, 2006 08:30

Witam :)

Mam mały problem z moim autkiem. Chodz o to że czasami znikają mi wolne obroty. Najczęściej dzieje się to po nocy lub długim postoju. Po prostu zachodzę do garażu, odpalam autko i wolne obroty są tak wolne że silnik gaśnie. Czasem podczas jazdy jakimś sposobem się "odnajdą" a niekiedy nie ma ich nawet kilka dni - obojętnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Bywa też tak że kilka dni jest wszystko w pożądku, wolne obroty są w okolicy 900obr/min, nie falują i wszystko jest ok.

Nie wiem co z tym zrobić, nic nie przychodzi mi do głowy.

Czego to może być przyczyna?

Z góry dzięki za porady i podopowiedzi.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr kwie 12, 2006 09:42

Do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy, ze wskazaniem na ten drugi.Moze kończy już swój żywot? Czasem pomaga wyczyszczenie.



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr kwie 12, 2006 14:12

bodzio_j pisze:Do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy, ze wskazaniem na ten drugi.Moze kończy już swój żywot? Czasem pomaga wyczyszczenie.
Przepustnica? - Jak ją sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Dodam tylko że kilka tys km temu wykręcałem dolot i czyściłem delikatnie przepustnicę. Nie zauważyłem wtedy niczego dziwnego.

Silnik krokowy... w sumie to nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie (PB) jest to elektrozawór... Sprawdzałem, napięcie do niego dochodzi... Jak nie ma wolnych obrotów to drży i cichutko buczy więc wydaje mi się że działa... Tak myślę.
Niestety nie mam żadnego do podmianki więc na 100% nie mogę stwierdzić że to nie to...


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr kwie 12, 2006 14:50

wyjmij go najlepiej podlacz pod zasilanie 12v i dmuchaj w niego przy wylaczonym zasilaniu bedzie z oporem to dmuchanie szlo a jak dasz mu zasilanie to powinno byc o wiele lzej jesli tego nie bedzie tzn ze czyszczenie sie przyda :]


Obrazek

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr kwie 12, 2006 15:10

silent_rob pisze:wyjmij go najlepiej podlacz pod zasilanie 12v i dmuchaj w niego przy wylaczonym zasilaniu bedzie z oporem to dmuchanie szlo a jak dasz mu zasilanie to powinno byc o wiele lzej jesli tego nie bedzie tzn ze czyszczenie sie przyda :]
Czyszczenie? - Jak? Czym?
Mógłbyś opisać jak się dokładnie robi?


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » czw kwie 13, 2006 22:08

ja prsyaklem do wnetrza plynem 007 z firmy k2 chyba, i innymi tego typu , pryskalem tez plynem do czyszczenia silnikow, o golnie silnikczek bedzie zabrudzony szlamem w ktorego sklad wchodiz olej itp :] na koniec nawet cola go zalalem haha ale tego nie polecam ;) bo to juz byla desperacja ;D na koniec rusyzlem go srubokretem i zaczal dzialac :D od razu bylo weselej :pub: :satan:


Obrazek

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » pt kwie 14, 2006 09:43

Hmmm... ja mam taki "silnik krokowy":

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=97758563

I z tego co się orientuję to w nim nie ma żadnego silniczka - to jest elektrozawór, który pod wpływem napięcia podawanego na niego odpowiednio się otwiera i zapobiega falowaniu obrotów. Tak więc nie wiem czy mówimy o takim samym urządzeniu.

PozadróVWka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt kwie 14, 2006 14:06

B_O_N_K pisze: to jest elektrozawór
, masz rację, jest ZAWÓR STABILIZACJI BIEGU JAŁOWEGO, popularnie zwany SILNIKIEM KROKOWYM. I to właśnie wszysdcy mają na myśli.



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » pt kwie 14, 2006 14:34

Hmmm... jednak wydaje mi się że nie jest to wina silnika krokowego... Z tego co wiem ma on za zadanie likwidowania falowania wolnych obrotów i gdyby to on był uszkodzony to obroty by mi falowały. A czasem jest tak że spadną do bardzo niskich (poniżej 500obr/min) i pomimo to samochód nie gaśnie - obroty są równe i silnik chodzi bardzo płynnie.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pt kwie 14, 2006 22:43

teraz nie wiem jaka masz tam w PB przepustnice czy jedno czy dwustopniowa bo jesli dwusotpniowa to moze jedna z nich sie przesunela w jakas dziwna pozycje i tak wariuje :]


Obrazek

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » sob kwie 15, 2006 11:12

silent_rob pisze:teraz nie wiem jaka masz tam w PB przepustnice czy jedno czy dwustopniowa bo jesli dwusotpniowa to moze jedna z nich sie przesunela w jakas dziwna pozycje i tak wariuje :]
Na 100% dwustopniową ;) Hmmm... zdejmę dolot i to obadam ;)

PozdróVWka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 185 gości