Szyberdach nie działa silniczek do wymiany ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw gru 17, 2009 00:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: golfikdina » czw maja 20, 2010 15:58

Wykręciłem silniczek ale z kabli nie odpinałem i sprawdziłem czy tak cos ruszy i nic.
Czy na 100% spalony silniczek ?
Bezpiecznik jakiś ?



Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » czw maja 20, 2010 16:39

A czy nie zapomniałeś zasunąć klapki na miejscu gdzie sie korbkę wkłada? Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, które odcina prąd do silnika.

Dla pewności podepnij sam silniczek bezpośrednio z akumulatora i zobaczysz czy kręci czy nie.



golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw gru 17, 2009 00:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: golfikdina » czw maja 20, 2010 16:47

spox ale jak z kablami ? czym to mam podpiac do aumumulatora ?



Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » czw maja 20, 2010 17:08

To nie będzie taka prosta sprawa. Ja już dokładnie nie pamiętam jak jest podpięty silnik do tej płytki pod czarnym deklem. Na pewno trzeba by go było odpiąć od płytki. Potem jakimiś przewodami podpiąć "masę" i "+" do akumulatora. Tu już nie pamiętam dokładnie pod które bolce przy silniczku trzeba się wpiąć, nie jestem pewien czy nie wystarczy tylko wpiąć sie w miejscu gdzie rozchyla styki ta zasłonka klapka.



golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw gru 17, 2009 00:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: golfikdina » czw maja 20, 2010 17:19

kurcze ;/

[ Dodano: 20 Maj 2010 17:19 ]
elektrykiem to nie jestem ;/



Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » czw maja 20, 2010 17:31

Tu nie musi się być elektrykiem, to tylko skomplikowanie wygląda. To jest tak samo jakbyś podpinał silniczek z zabawki pod bateryjkę, oczywiście wiadomo że trzeba to robić z głową. Jeśli się boisz to zawieź cały napęd do elektromechanika on go sprawdzi, a dużo nie weźmie.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw maja 20, 2010 19:45

Do sprawdzenia bezpieczniki 16 i 21. Najlepiej wymienić, bo czasami się palą tak, że w ogóle nie widać pęknięcia. Jak bezpieczniki są ok, to wypinasz kostkę od silniczka i sprawdzasz, czy masz napięcie na przewodzie czerwono-czarnym. Dalej, na włączonym zapłonie, sprawdzasz czy na przewodach żółtym, niebieskim i zielonym (są to przewody sterujące) pojawia się napięcie gdy przełączasz włącznikiem szyberdachu. Zrób to tak. Weź jeden przewód niech będzie żółty i wsadź w kostce do niego jeden przewód miernika, a drugi gdzieś do masy. Następnie przełącz włącznik na uchylanie, odsuwanie i zamykanie. Przy którejś pozycji powinno pojawić się napięcie. I tak dla pozostałych dwóch przewodów. Jeżeli wszędzie będą napięcia to na 100% uwalone jest coś w module silnika.
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 19:49 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 175 gości