1.8 ADZ 66kw warto tuningowac?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn maja 18, 2009 15:50

Musisz zmienić.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn maja 18, 2009 16:41

Dreak'e pisze:i jak temat z tą hybryda się coś ruszył??
Z mojej strony ruszył na tyle, że sprzedałem auto, które po 3 mies od sprzedaży wylądowało w rowie na dachu :(
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 16:41 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » śr maja 20, 2009 21:57

marcinas1983 pisze: Z mojej strony ruszył na tyle, że sprzedałem auto, które po 3 mies od sprzedaży wylądowało w rowie na dachu :(
szkoda bylem ciekawy co z tego wyjdzie



Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » śr maja 19, 2010 10:15

miker pisze:panowie ja mam takie pytanie czy zmieniajac silnik z 1.6 75 ps na 1.8 abs trzeba zmieniac komputer czy moze zostac ten stary ?
trzeba. ja zmienialem 1.6 ABU na 1.8 ABS.

przy okazji - czy wydech 1.6 ABU 75KM jest takiej samej srednicy jak ori 1.8 ABS 90KM? zastanawiam sie czy moze wydech nie blokuje mu troche mocy po SWAPie :D



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr maja 19, 2010 21:23

ABU AAM maja wydech 45mm ABS 2E mają już 50mm ABF 55mm tak dla ciekawskich


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » czw maja 20, 2010 07:37

czy po zmianie ABU na ABSa, zostawiajac ten sam uklad wydechowy ponosze jakies straty co do mocy? czy przekladajac wydech ori z ABSa (mam dostep do rozbitego takiego auta na czesci) zyskam cos na mocy?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw maja 20, 2010 16:59

odetkasz wydech to napewno poczujesz różnice


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw maja 20, 2010 20:09

ja u siebie zrobilem caly przelot z ori koncowym tlumikiem o srednicy 500mm i szczreze to nie widze roznicy, a mam u siebie wsadzony walek z 2e i tam troche wypolerowane kanaly dolotowe.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » czw maja 20, 2010 20:18

Daniel79 pisze:Ale jak masz dostęp,ja bym już siedział w kanale
dostep, dostepem. za darmo tego nie bede mial. wiec wlasnie dlatego pytam czy jest jakikolwiek sens wydawac kase na to...



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » czw maja 20, 2010 21:44

Kolego R4DZ1U, a powiedz czy zmieniałeś półośki i czy koło pasowe napedu wspomagania to na wale nie ociera o wewnętrzna cześc błotnika(nie wiem jak to sie fachowo nazywa)?



Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » pt maja 21, 2010 09:07

gracek1906, nie zmieniałem półosi. tylko sam silnik + przepustnica + komputer. reszta została od ABU. Ja mam Cordobę, wiec zapewne tam jest lekka różnica w kwestii błotników i ewentualnego obcierania kola pasowego. Ale, że mechanicznie to niemal to samo co Golf, pozwoliłem sobie napisać ;) u mnie wszystko cacy, jedynie inne były węze do chłodnicy, chyba ABU miał ją większą i węże miały ciut większą średnice, bądź ktoś zamontował wcześniej u mnie mniejszą, i tu trzeba było pokombinować. A na ABSie z wydechem od ABU jeżdżę już od grudnia, czyli pól roku i jest okey. Nie narzekam, póki co leciałem 190 km/h, na ABU max 175 wycisnąłem (kapcie standardowe).

I jeszcze jedna kwestia, czy po wymianie 45 mm -> 50 mm może wzrosnąć spalanie? Obecnie silniczek jest dość ekonomiczny, na trasie spala ok 6 litrów przy prędkości ok 100-120 km/h, na co ABU brało 7,5 lira, pomimo mniejszej pojemności i mocy.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 09:10 przez R4DZ1U, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » pt maja 21, 2010 09:33

R4DZ1U pisze:I jeszcze jedna kwestia, czy po wymianie 45 mm -> 50 mm może wzrosnąć spalanie? Obecnie silniczek jest dość ekonomiczny, na trasie spala ok 6 litrów przy prędkości ok 100-120 km/h, na co ABU brało 7,5 lira, pomimo mniejszej pojemności i mocy.
jaka by to nie była modyfikacja każda , naprawdę każda zmienia doszczętnie charakterystykę silnika . Ty tego nie odczujesz ale np auto na większym przelocie szybciej się nagrzewa sprawdzane w II samochodach , myślę że spokojnie możesz ładować większą średnicę jak dla mnie to 55mm zewnętrza , seryjnie abs jest obliczony na 50 więc moim zdaniem jak już robić to zrobić to porządnie . Spalanie nie powinno wzrosnąć największa kwestię jeśli chodzi o spalanie ma dolot im więcej zimnego tym więcej na ssaniu chodzi ale wydech nie powinien !!znacząco!! zmienić spalania ja u siebie w ABU przeskakiwałem z 45 na 50 wewnętrzną i jest duża różnica może być ciut głośniej .



Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » pt maja 21, 2010 09:39

Ja w golfie mam to samo. przekłamuje o 20-30 km/h nie wiem czym jest to spowodowane. Koła raczej są takie jak być powinny a gps wskazuje zupełnie coś innego. Źle dopracowane są te wskazania



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pt maja 21, 2010 10:43

co do wskazan przy zmianie z abu na abs to musicie założyć licznik o odpowiednim dpn z danej skrzyni inaczej bedzie przekłamywał, ja po swapie co prawda nie na abs ale skrzynia z abs leciałem 200 licznikowe :grin: co w rzeczywistosci mniej niż 180 było a jeżeli mowa o ocieraniu koła to czy golf 1.4,1.6 czy seat z takimi silnikami ma po prostu w innym miejscu wycięcie na kolo pasowe. Jeżeli mowa o półośkach to też są inne, ta dłuższa w abs jest ciut dłuższa niż a abu i na odwrót ta krótsza jest w abu dłuższa niż w abs dowiedziałem sie o tym gdy je porównałem a skutki tego są takie że silnik przenosi wibracje na całe auto.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości