Wszystko zależy od konkretnego sterownika. Niedawno przekonałem się osobiście że 028906021C (8bit, bez immo, 1Z) funkcjonuje zupełnie normalnie z odpiętym wężem do MAP sensoramario78 pisze:Kiedyś mi spadł ten wężyk o którym piszesz to nie chciał jechać wogóle, zamulony totalnie od samego początku.
problem z przyspieszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dobry pomysł gdyby nie tomario78 pisze:Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać
Najszybciej znleżć przyczynę podłączając pod vaga i logując dynamicznie grupę 003 przepływomierz i 011 ciśnienie doładowania .Wtedy od razu wiadomo co jest przyczyną.Szkoda że kolega mieszka daleko bo podepło by się kabelek ,chwila jazdy i wszystko jasne bez grzebania w aucie.Velthar pisze:Tylko jak wężyki są trafione to podmiana nic nie da
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
podpinam się z własnym pytaniem
mam ALE z programem.
na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.
Podłączałem VAG i jakiś inny program u pompiarza i żadnych błędów.
Co proponujecie sprawdzić?
Czy to może przypadłość wszystkich 1.9 5-biegowych że różnica między 3 a 4 biegiem jest tak wyraźnie odczuwalna.
mam ALE z programem.
na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.
Podłączałem VAG i jakiś inny program u pompiarza i żadnych błędów.
Co proponujecie sprawdzić?
Czy to może przypadłość wszystkich 1.9 5-biegowych że różnica między 3 a 4 biegiem jest tak wyraźnie odczuwalna.
No tak, 3 bieg się kończy, a na 4 tym słabo jedzie. Ciekawe co tam w tym programie narzeźbione. Proponuję zrobić log dynamiczny (003, 008 i 011) na 4 biegu i wszystko będzie jasne.kubik78 pisze:(...) mam ALE z programem.
na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.
Nie jest to zjawisko normalne, ja mam wrażenie że 1 i 2 są za krótkie, na 3 ładnie jedzie, ale ani na 4, ani na 5 problemów nie ma.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
zrobilem dzis dynamiczne logi, od 1 do 5 biegu, prosilbym o analize logow.
Link do tematu w diagnostyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531
Link do tematu w diagnostyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dokładnie ,jak zrobić bajpas odpowiedziałem ci tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531 a w zasadzie napisałem to samo co innitjwasiak pisze:Mi to wygląda na problem z N75 jeśli tak przeładowuje, no chyba że gruszka jest uszkodzona w turbosprężarce - pominięcie N75 pomoże to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 10:04 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Ale co ciekawe, taki poziom doładowania nie powinien prowadzić do żadnych błędów przy tym sterowniku!!!
Jeden z moich 1Ztów miał ten sam sterownik silnika i powerboxa. Ładował 1,25 bara praktycznie cały czas przy mocniejszym wciskaniu gazu... Problemem było to, że lepiej jechał od 120, niż do 120, ale żadnych błędów nie było, poziom wysterowania N75 "w normie". Obecnie, po przesiadce na 16bit wirus wymaga niższe doładowanie, auto jeździ dużo lepiej w całym zakresie obrotów...
Jeden z moich 1Ztów miał ten sam sterownik silnika i powerboxa. Ładował 1,25 bara praktycznie cały czas przy mocniejszym wciskaniu gazu... Problemem było to, że lepiej jechał od 120, niż do 120, ale żadnych błędów nie było, poziom wysterowania N75 "w normie". Obecnie, po przesiadce na 16bit wirus wymaga niższe doładowanie, auto jeździ dużo lepiej w całym zakresie obrotów...
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
niestety nie mam z kim sie podmienic, chyba ze pasowalby od toledo '99 110 KM. jesli nie zaworek to co jeszcze?
[ Dodano: 03 Cze 2010 12:04 ]
zmostkowalem przewody razem i po przejechaniu sie stwierdzilem ze chodzi jak trzeba, wyszlo na wine zaworka. Sprobowalem go przeczyscic, po rozkreceniu okazalo sie ze sprezynka jest polamana i posiada ok. 2/3 oryginalnej dlugosci, zlozylem wszystko z powrotem niestety nic to nie dalo.
Ps. przy zmianie przewodow podcisnienia zdlajem przewod idacy od turbiny do intercoolera. Zauwazylem tam dosc sporo oleju. Chyba to nie jest normalne..
[ Dodano: 20 Cze 2010 11:01 ]
no i w koncu zaworek wymieniony a autko smiga jaka ta lala, na kazdym biegu dochodzi do 4-4,5 tys obrotow. dzieki za pomoc.
[ Dodano: 03 Cze 2010 12:04 ]
zmostkowalem przewody razem i po przejechaniu sie stwierdzilem ze chodzi jak trzeba, wyszlo na wine zaworka. Sprobowalem go przeczyscic, po rozkreceniu okazalo sie ze sprezynka jest polamana i posiada ok. 2/3 oryginalnej dlugosci, zlozylem wszystko z powrotem niestety nic to nie dalo.
Ps. przy zmianie przewodow podcisnienia zdlajem przewod idacy od turbiny do intercoolera. Zauwazylem tam dosc sporo oleju. Chyba to nie jest normalne..
[ Dodano: 20 Cze 2010 11:01 ]
no i w koncu zaworek wymieniony a autko smiga jaka ta lala, na kazdym biegu dochodzi do 4-4,5 tys obrotow. dzieki za pomoc.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości