Witam,
Jakieś 2 dni temu wysiadły mi w MK5 PLUS spryskiwacze i wycieraczka tylna. Po konsultacjach i sprawdzeniu VAG (nie wiem która wersja - robił to znajmy) okazało się że brakuje napiecia na końcówce 75 (73)?? Po konsultacjach, sprawdzeniu bezpieczników (OK) i przestudiowaniu książki "Sam naprawiam ...." podejrzenie padło na przekaźniki w/w elementów tj. J730, J729. Może podpowiecie czy idę w dobrym kierunku oraz ewentualnie jak rozpoznać te przekaźniki i gdzie dokładnie się one znajdują (na tablicy przekaźników po kolumną kierownicy czy może gdzieś indziej??). Wszelkie informacje i foto mile widziane.
spryskiwacze + wycieraczka tył bez reakcji
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt maja 18, 2010 17:52
- Lokalizacja: KRAKÓW
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt maja 18, 2010 17:52
- Lokalizacja: KRAKÓW
MAŁY SUKCES
Witam!
Dzisiaj osiągnąłem mały sukces. Zdiagnozowałem problem w temacie. Odnośnie porady sprawdzenia bezpieczników - jak pisałęm w 1 poście - bezpieczniki były sprawdzone i są OK. Jak przypuszczałem - wysiadł przekaźnik. Trochę z tą diagnostyką na piechotę było, trudności i niepotrzebnej roboty ale sie udało . Ale do brzegu.
1. Rozebrałem dolne pokrycie kierownicy po stronie kierowcy - jak sie okazało niepotrzebnie - bo płyta przekaźników ma po bokach zatrzaski z tworzywa które po zwolnieniu powodują obniżenie całej płyty i w możliwy (z małymi trudnościami) dostęp do podstawowych przekaźników (jeszcze 2 są przy samej kolumnie kierownicy) bez konieczności rozbierania pokrycia.
Poniżej foto - sorry za jakość mam nadzieję że coś jednak widać.
2. Szukanie postanowiłem oprzeć na schemacie z książki "Sam naprawiam..." - załaczam poniżej:
- tak naprawdę szukałem po kolorach przewodów - bo nie bardzo wiedziałem jak sprawdzić poprawne działanie przekaźnika. A propo kolorów przewodów i schematu jaki załaczyłem. Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć ten schemat - tzn czy potrafi go przeczytać? Bo ja nie bardzo. Nic mi nie mówią oznaczenia przy końcówkach przewodów. Nie widać np do czego oprócz (+) podłączony jest przekaźnik (J729).
3. Na szczęście na płycie są 2 pary bliźniaczych przekaźników i ostatecznie wpadłem na pomysł żeby je przestawiać miejscami i sprawdzać reakcję elektroniki.
4. Ostatecznie: okazało się że za sterowanie spryskiwaczami i wycieraczką tył odpowiada ostatni przekaźnik z prawej strony - zdjecie powyżej - widczny opis: 460 ++0544, 12V 30A (Nr katalogowy 1K0 951 253A). Ten bliźniaczy z lewej odpowiada za terowanie min wyświetlaczem i kontrolkami stanu elementów pojazdu.
5. Jak pisałem w 1 poście sprawdzałem usterkę VAG-iem. I on nie kłamał - podał Brak napięcia na końcówce 75. Tak sie skłatrefny przekaźnik oznaczony jest na płycie przekaźników symbolem KL 75.
Ostatnia mała prośba w temacie elektryki MK5 PLUS - jeżeli ktoś ma taki pojazd z polską książką techniczną - proszę o zamieszczenie na forum lub przesłanie zdjęcia z opisem i schematem rozmieszczenia bezpieczników (podkierownicą i pod pokrywą przedziału silnika przy akumulatorze). Niestety mój MK5 pochodzi z Belgii i nie daję rady znaleźć w necie nawet prostego słownika Flamandzko - Polskiego żeby przetłumaczyć sobie co tam jest napisane - co prawda marisz75 zamieścił swego czasu ładny schemat - ale to tylko do zwykłego MK5 a ten niestety to MK5 PLUS - i bezpieczniki rozmieczone całkiem inaczej - jak widać na 1 zdjęciu.
Pozdrawiam!
Dzisiaj osiągnąłem mały sukces. Zdiagnozowałem problem w temacie. Odnośnie porady sprawdzenia bezpieczników - jak pisałęm w 1 poście - bezpieczniki były sprawdzone i są OK. Jak przypuszczałem - wysiadł przekaźnik. Trochę z tą diagnostyką na piechotę było, trudności i niepotrzebnej roboty ale sie udało . Ale do brzegu.
1. Rozebrałem dolne pokrycie kierownicy po stronie kierowcy - jak sie okazało niepotrzebnie - bo płyta przekaźników ma po bokach zatrzaski z tworzywa które po zwolnieniu powodują obniżenie całej płyty i w możliwy (z małymi trudnościami) dostęp do podstawowych przekaźników (jeszcze 2 są przy samej kolumnie kierownicy) bez konieczności rozbierania pokrycia.
Poniżej foto - sorry za jakość mam nadzieję że coś jednak widać.
2. Szukanie postanowiłem oprzeć na schemacie z książki "Sam naprawiam..." - załaczam poniżej:
- tak naprawdę szukałem po kolorach przewodów - bo nie bardzo wiedziałem jak sprawdzić poprawne działanie przekaźnika. A propo kolorów przewodów i schematu jaki załaczyłem. Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć ten schemat - tzn czy potrafi go przeczytać? Bo ja nie bardzo. Nic mi nie mówią oznaczenia przy końcówkach przewodów. Nie widać np do czego oprócz (+) podłączony jest przekaźnik (J729).
3. Na szczęście na płycie są 2 pary bliźniaczych przekaźników i ostatecznie wpadłem na pomysł żeby je przestawiać miejscami i sprawdzać reakcję elektroniki.
4. Ostatecznie: okazało się że za sterowanie spryskiwaczami i wycieraczką tył odpowiada ostatni przekaźnik z prawej strony - zdjecie powyżej - widczny opis: 460 ++0544, 12V 30A (Nr katalogowy 1K0 951 253A). Ten bliźniaczy z lewej odpowiada za terowanie min wyświetlaczem i kontrolkami stanu elementów pojazdu.
5. Jak pisałem w 1 poście sprawdzałem usterkę VAG-iem. I on nie kłamał - podał Brak napięcia na końcówce 75. Tak sie skłatrefny przekaźnik oznaczony jest na płycie przekaźników symbolem KL 75.
Ostatnia mała prośba w temacie elektryki MK5 PLUS - jeżeli ktoś ma taki pojazd z polską książką techniczną - proszę o zamieszczenie na forum lub przesłanie zdjęcia z opisem i schematem rozmieszczenia bezpieczników (podkierownicą i pod pokrywą przedziału silnika przy akumulatorze). Niestety mój MK5 pochodzi z Belgii i nie daję rady znaleźć w necie nawet prostego słownika Flamandzko - Polskiego żeby przetłumaczyć sobie co tam jest napisane - co prawda marisz75 zamieścił swego czasu ładny schemat - ale to tylko do zwykłego MK5 a ten niestety to MK5 PLUS - i bezpieczniki rozmieczone całkiem inaczej - jak widać na 1 zdjęciu.
Pozdrawiam!
sagitarius MK5 PLUS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości