automat rozrusznika Pytanie Wazne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

automat rozrusznika Pytanie Wazne

Post autor: ziiksd » wt maja 18, 2010 19:41

Mam takie pytanie czy to wina automatu rozrusznika. Probuje odpalic samochod a nie kreci rozrusznika. Czasem zapali normalnie a czasem wcale . Ostatnio tydzien normalnie chodzil a teraz znowu wcale trzeba go na popych odpalac . Na krotko rozrusznik typek przytkna na rozruszniku cos to na such krecil i mowi ze to ten automat trzeba wymienic JAk myslicie ma racje i ile on kosztuje czy mozna go oddzielnie kupic czy z calym rozrusznikiem ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt maja 18, 2010 19:45

Typek może mieć rację: jeśli połączenie dwóch śrub M8 na rozruszniku powoduje start - to może być spowodowane wadą elektromagnesu (do kupienia oddzielnie, bez całego rozrusznika).
Może też byc wina stacyjki, która nie podaje napięcia na ten automat - sprawdzić czy napięcie pojawia się w czerwono-czarnym przewodzie w chwili przekręcenia kluczyka na "start"



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » wt maja 18, 2010 19:49

tego kabla szukac (czerwono czarnego) przy tym automacie gdzies(polaczonego do niego
) i sprwdzic miernikiem czy daje jakes napiecie tak ? PO przekreceniu kluczyka ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt maja 18, 2010 19:52

tego kabla szukac (czerwono czarnego) przy tym automacie gdzies(polaczonego do niego
) i sprwdzic miernikiem czy daje jakes napiecie tak ? PO przekreceniu kluczyka ?
tak, wtyczka z jednym kabelkiem...po przekręceniu kluczyka powinno się pojawić napięcie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt maja 18, 2010 19:53

Tak jest, jest on dość cienki, w porównaniu z tym z akumulatora i zakończony nie "oczkiem" a konektorkiem.
Sprawdzić można miernikiem, żarówką itp. Do tego są potrzebne dwie osoby, bo jedna przekręca kluczyk a druga patrzy. Przewód ten do prób lepiej badać po zdjęciu z automatu, a już obowiązkowo auto musi być "na luzie" i na ręcznym!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt maja 18, 2010 19:56

Zico63b orientujesz się może czy za kabelek o którym mowa wyżej i odcięcie zestyku X jest odpowiedzialny ten sam styk w kostce stacyjki ?? Chodzi o mk4
Konkretnie jest tak że przekręcam kluczyk, wszystko się ładnie wyłącza a rozrusznik nie kręci...czy to wyklucza uszkodzenie kostki stacyjki? Chyba z miesiąc walczyłem z rozrusznikiem, teraz mam w aucie kontrolkę która na bieżąco pokazuje czy jest napięcie na elektromagnesie czy też nie...ale jak na złość odkąd jest ta "kontrolka" to ani jednego problemu z odpaleniem nie miałem.



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » wt maja 18, 2010 20:01

ok zaraz pojde zprawdzac jak cos bede pisal o efektach

[ Dodano: 19 Maj 2010 18:20 ]
ok dzieki za pomoc zasniedzial tylko ten przewod przy automacie juz normalnie odpala;d



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 19, 2010 22:34

Linia X to zupełnie inna linia niż 50 czyli rozrusznik; tyle teoria. Jednak budowa wewnętrzna kostek stacyjki, choć wszystkie pasują do Golfa, jest tak różna i specyficzna, że awarie mogą się zdarzać w różnej konfiguracji: czyli różne styki mogą łączyć lub nie w konkretnych położeniach kluczyka.
Oczywiście, gdy jest zastosowane odcięcie linii X - nie ma to wpływu na linię rozrusznika - na 100%!
I jeszcze jedno: odcięcie linii X nie unieruchamia pojazdu!
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 102 gości