Piasek pisze:Odma zaślepiona a i tak rzyga tak olejem silnikowym przez EGR że słów brak.
Widzę Kolego że nie jesteś pilnym słuchaczem.
Odpowiedz mi na pytanie > skąd ten olej w EGR?
Skoro odma odpięta to zostają tylko 2 drogi, z których może tam się dostawać oliwa:
1. Rurka recyrkulacji spalin > silnik wywala olej przez kolektor wydechowy > podczas procesu recyrkulacji olej wraca do EGR-a >>>>>>>>> u ciebie EGR odpada.
Zmarła ci membrana w EGR > oliwa wydobywa się przez otworek odpowietrzania membrany i rzucana jest na pokrywę zaworów w okolicy korka od oleju > mam rację?
Sprawny EGR nawet kropelki tam nie wypluje.
2. Padło uszczelnienie turbiny po stronie części zimnej > olej jest natychmiast zabierany przez sprężone powietrze > przelatuje przez IC i następnie wylatuje drogą najłatwiejszego ujścia (oraz utraty ciśnienia doładowania), czyli przez pękniętą membranę EGR-a.
Chyba że lejesz oliwę na filtr powietrza >> ehhehehehe.
Odpinając odmę > robiłeś to w konkretnym celu > tylko tak można stwierdzić czy oliwa w dolocie pochodzi z odmy czy może leje turbo.
Mam nadzieję tylko że zaślepiłeś dobry koniec odmy....
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
Co do gniazd zaworowych > niszczy je ten olej w dolocie > odkłada się na gniazdach w postaci nagaru > zawór się nie domyka > spaliny wypalają gniazda.
Nie tylko rocznik gofra 2002 miał wadliwe > od 2000 do 2002 > poszła pewna partia szkodników > urywały się > i po silniku było > już 2 takie trafiłem > w obydwu przypadkach zerwany zawór zrobił piękny autograf na tłoku.
Ale w takim przypadku twój silnik by już nie odpalił....
Napisałeś że rozbieg twojej golfiny to:
Piasek pisze:nabite ma już 360 tyś km
To przecie jeszcze młodzik jest:
Szklanki padają po około 200000km , turbo zacznie cieknąć z tego miejsca co u Ciebie po 230000km > część gorąca padnie w zależności od użytkownika oraz podkręcania.
Widziałem te silniki z najazdem 500000 > i jeszcze całkiem dobrze chodziły.
arwam pisze:polecam tulejowanie.
Tylko właściwie w ten sposób odzyska sprawność > choć wątpię żeby garki u ciebie były powycierane.
Jeżeli Jesteś pewny że rozrząd jest dobrze ustawiony, to pozostaje ci drobna kontrola:
Stukanie metaliczne dochodzące z miski olejowej > to panewka > i na ciepłym silniku.
Turbawka do zmiany > ja osobiście wolę oryginał używkę niż regenerata-degenerata.
Tuleje oraz pierścienie > decyzja podjęta po zdjęciu głowicy i przymiarce.
Uszczelniacze zaworowe > jak ściągasz głowice to zawsze > około 16 zł.
Zaślepienie EGR-a (oraz odpowietrzników)> jeżeli ECU na gorącym silniku zaakceptuje zwiększoną masę powietrza (nie przejdzie w tryb awaryjny) > jeżeli będzie miał obiekcje to egr do wymiany.
Panewki > śliski temat i tylko dla dobrego mechanika > tych pozostałych omijać >>> przy całym zabiegu wymiana uszczelniaczy wału obowiązkowa > miska na pastę > oczyszczanie miski oraz sita chwytaka oliwy.
Szklanki nowe > brałem od gościa z Białego Stoku > jestem zadowolony > kupione na allegro.
Do tego dochodzi jeszcze kupa roboty z czyszczeniem i nowe końcówki wtrysków wraz z regulacją ciśnienia otwarcia.
arwam pisze:dobry remont silnika TD to koszt około 2000-2500zł z robocizną mechanika. a silnik TDI po remoncie można za 3000zł dostać
po za tym spalanie przemawia na korzyść TDI
Piasek, Podskocz i zabieraj ALH na chodzie > kumple mają na stanie.
2tyś całość > razem z książką serwisową > silniki z recyklingu > ze śmigających autek.
Nie chciało by mi się bawić w takie usprawnienia.
[ Dodano: 19 Maj 2010 02:10 ]
mettenos pisze: to potwierdza opinie że VW już dawno zszedł na psy
>>>>> po 2004 a i owszem > szczególnie w dziedzinie busowatych autek (np T5).
Dali ciała z pierwszymi pompo-wtryskiwaczami > i prawie przez to popłynęli.
Nie wszystko jest doskonałe na początku produkcji > cięcie kosztów nikogo nie omija w dzisiejszych czasach > każdy koncern nie zarabia na autach tylko na częściach ale.....
Jest takie coś....
Diagnostyka OBD w warunkach domowych ,koszt części, dostępność części oraz stopień skomplikowania napraw.