Problem z turbo, kody błedów 17965, zablokowane kierownice

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kaligr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 22:34
Lokalizacja: Opole

Problem z turbo, kody błedów 17965, zablokowane kierownice

Post autor: kaligr » ndz maja 16, 2010 19:35

Golf IV 1,9 TDI, rok 2002, 74kW turbina KKK po przekroczeniu prędkości 120 km/h samochodzik łapie tryb awaryjny, przy katowaniu nawet wcześniej około 90 km/h. Wyskoczył błąd 17965 – ciśnienie doładowania, przekroczona górna granica doładowania, 19561 – nie znany kod błędu. Po zrobieniu logów okazało się że nie działa kierownica w turbo. Wcześniej nawet przed wyskakiwaniem błędów turbo włączało się przy 2100 – 2200 obr/min.
Po czyszczeniu turbo problem ustąpił, brak nowych błędów, samochodzik się kręci jak nowo narodzony. Turbo się włącza przy 1800 – 1900 obr/min, czyli tak jak ma być.
Niestety samodzielnie nie miałem możliwości wyczyszczenia turbiny, więc zostało mi kogoś poszukać. Ale problem był tego typu, że Ci co robią turbiny nie bardzo chcą je czyścić, jedyna firmą jaka zgodziła się to przeprowadzić była firma TURBOEXPERT,
tel. 667-121-663 z Wrocławia. Czyszczenie było bardzo profesjonalne, szybkie ok. 1,5 godziny i z wymianą zaworu sterującego sztangą kosztowała 250 zł. Turbina wymyta, wypiaskowana, wypolerowana, po czyszczeniu cała wyglądała prawie jak nowa. Czyszczeniem zajmuje się młody sprytny człowiek, z tego co można było zauważyć znający się na rzeczy.

Chciałbym gorąco podziękować dla użytkownika forum „mariusz75” za okazaną pomoc w interpretacji kodów błędów, logów. Wytłumaczenie mi na czym będzie polegało czyszczenie turbiny, określeniu jakie elementy mogą być jeszcze uszkodzone w turbinie i na czym można mnie będzie ewentualnie naciągnąć. Dzięki Panu mariusz75 nie wydałem niepotrzebnych pieniędzy na pewne zalecane mi wcześniej elementy (przepływka), przez innych pseudo mechaników. Kontakt z tym człowiekiem uważam za wzorowy, nie było żadnego problemu z komunikacją, z tym że nie miał czasu, albo miał kogoś w…, a przecież nic z tego nie miał. Posta tego umieszczam ze względu na to że naprawdę ciężko znaleźć kogoś kto zrobi cos dokładnie, fachowo i dlatego że nie będzie ściemniał i nie będzie chciał oszukać żeby naciągnąć.
Pozdrawiam Pana „mariusz75” i firmę TURBOEXPERT



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz maja 16, 2010 22:43

kaligr pisze:Pozdrawiam Pana „mariusz75” i firmę TURBOEXPERT
Dziękuje za pozdro i po to mamy to forum, aby sobie pomagać. :bigok: :bigok: :bigok:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn maja 17, 2010 00:31

i takie posty się chwali, konkretnie, na temat i z podziękowaniem!


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » pn maja 17, 2010 19:30

jak mozesz to przekaz nam wiedza jaka udzielil Ci mariusz75 , napewno pomoze to wielu osoba z forum w razie problemow z turbo jak i takimi samymi bledami itp :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 17, 2010 19:59

ta wiedza jest już dawno przelana na to i inne fora, trzeba tylko trochę zrozumienia, ja nie mając kanału ani sprzętu poprosiłem mechanika o demontaż turbo i sam sobie je rozebrałem i wyczyściłem i teraz wiem na czym stoję (że zrobione jest to tak jak należy czyli szlifowanie krawędzi kierownic od strony bieżni i samej bieżni muszli gorącej aż do zniwelowania rys od kierownic) mechanik założył turbo jak powinno być (poprzedni założył byle jak i miałem wycieki na doprowadzeniu oleju do turbo bo poskładał byle jak i z naprężeniami - nie mam maty wygłuszającej pod silnikiem więc szybko się zorientowałem - niestety reklamacja się nie powiodła bo mechanik wypie.. szył do Engeland - jedna uwaga - od stanu bieżni muszli gorącej zależy jakiego papieru ściernego najpierw trzeba użyć bo wodnym 1500 lub 2000 to sobie można hehłać przez 2 tygodnie i nie będzie efektów - najpierw grubszy miękki a dopiero potem polerka wodnym. Oczywiście trzeba się zaopatrzyć w solidne bity torx lub imbus jeśli chce się bez problemu odkręcić pierścień z kierownicami od muszli gorącej - innymi Praktikerowskimi kluczami to se możemy hehłać jak śruby będą zapieczone - klucze się powyginają i taki będzie efekt - jeśli nie ma dostępu do kanału to również nie polecam samemu się za to brać - chwała mariuszowi75 za pomoc, to jest wzór dla innych forumowiczów jak należy pomagać.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości