Swap APT zamiast RP GOLF MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Swap APT zamiast RP GOLF MK2

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 12:38

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13015364

Czy silnik i osprzęt był by dobry do swapa zamiast rp w vw golf 2 1990 znalazłem kilka postów z 1.8t ale z tym silnikiem nic chyba nie ma. Prosze o porady co by było mi potrzebne oprócz tego auta itp.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn maja 17, 2010 13:21

guziklolek pisze:znalazłem kilka postów z 1.8t ale z tym silnikiem nic chyba nie ma
nie ma większego znaczenia jakie oznaczenie będzie miał 1,8t, wszystkie konstrukcyjnie są bardzo podo bne i będziesz potrzebował te same graty.
Więc czytaj to co znalazłeś i bierz się za swap



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 13:58

ale mnie kolega ostatnim postem pocieszyłes zastanawiam sie nad planami na przyszłość bo moj rp jeszcze chodzi a ja nwet nie mam jeszcze prawka wiec na poczatek wystarczy to co jest a jak wpadnie kaska to sie za to wezme ale najpierw musze kupic gwintowane zawieszenie mts technik



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 15:06

a silniki abf 2.0 150 km ma ktos cos takiego? Jak to lata i czy dużo pracy jest?
Jeszcze biore pod uwage ten 2e 115 km, ale nie wiem bo jak podobnie sie robi ten swap to bym wolał abf wiec może jakieś sugestie i też chciał bym żeby to kosztowało jakieś astronomiczne pieniądze, może ma ktoś jakąś wycene czy coś takiego



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn maja 17, 2010 15:10

Ja mam abf-a. W mk3 to lata dość dobrze, w mk2 będzie lepiej bo masa mniejsza, silnik w miare podatny na jakieś modyfikacje, i te 17xkm można wyciągnąc z niego nie bankrytując:)
swap chyba trochę prostszy niż 1,8 t



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 15:49

a jak z kosztami wie ktoś np. jak bym dał komuś do zrobienie ile to by mogło wyjsc a ile samemu



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn maja 17, 2010 16:05

za swap na abf-a msuiałbyś komuś zapłacić przypuszczam minimum ze 2k zł, samemu zrobisz na pewno taniej.
Za komplet na swapa zapłacisz ok 2,5- 3 k zł. Ale silnik a szczególnie abf-a mając na wierzchu warto do niego zajrzeć, warto pobawić się głowicą i trochę jej kanały spolerować, przepustnicę tak samo.
Jak to zrobisz, zwieńczysz dobrym wydechem i dolotem to i mocy będziesz miał więcej.
Ale ja powiem tak
Najpierw zrób prawko, pojeździj trochę rp a poźniej baw się w swapy
guziklolek pisze: musze kupic gwintowane zawieszenie mts technik
a dlaczego musisz i dlaczego mts technik, to już lepszych zawieszeń nie produkują :goof:
żarcik, ale na poważnie, najpierw zrób sobie porządek z autem, doprowadź go do takiego stanu, aby po wsadzeniu mocniejszego silnika, się nic nie rozpadło.
Zrób sobie dobre zawieszenie, dobre hamulce itd.
Później myśl nad swapem, bo mądry swap, z wymianą podstawowych części na nowe. Wyjdzie cię ok 5k zł na milion procent, i nie uwierzę, że ktoś zrobi swap za 3000zł ze wszystkim, i będzie to jeździło ok i nie będzie się nikt tym bać pojechać w podróż 1000km.



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 18:23

no dokładnie dlatego narazie zawieszenie, hamulce, może jakieś rozpórki i najpierw jak bedzie swap to abs zamiast rp bo to jest chyba najprostszy a poźniej sie zobaczy co dalej :)

[ Dodano: 17 Maj 2010 18:30 ]
a co jeszcze można ogólnie wymienić żeby auto lepiej jeździło. A mam pytanie czy da rade założyć na 8calowe felgi opony 195/50 bo chyba na 8 calowe to opony sa 205?
Jeszcze chciałem się zapytać, poradzić co proponujecie zamiast katalizatora



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn maja 17, 2010 18:38

guziklolek pisze:a co jeszcze można ogólnie wymienić żeby auto lepiej jeździło. A mam pytanie czy da rade założyć na 8calowe felgi opony 195/50 bo chyba na 8 calowe to opony sa 205?
Jeszcze chciałem się zapytać, poradzić co proponujecie zamiast katalizatora
da radę takie oponki założyć. Jakbyś chciał normalnie to na 8 cali to nawet 225 a nie 205.
Ale ja widziałem na 9 calach 195 więc da rade:)
Zamiast katalizatora zamontuj albo katalizator :bajer: albo tłumik, w obudowie kata. Żadnych strumienic ani nic takiego, możesz tez po prostu wspawać rurę prostą i zrobić w miejscu kata przelot.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1474
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn maja 17, 2010 19:10

guziklolek pisze:najpierw jak bedzie swap to abs zamiast rp bo to jest chyba najprostszy a poźniej sie zobaczy co dalej :)
Po co ci ABS zamiast RP? Przecież to to samo. Śmiem twierdzić, że RP może nawet ciutkę lepiej by się zbierał, oczywiście nie tak żeby zobaczy różnice


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » pn maja 17, 2010 20:18

mój rp ma 380 tyś przejechane i muszę jechać na przegląd bo mi coś dymi mam nadzieje że to te gumki na zaworach bo ogólnie nie mam oznak starości poci się gdzie nie gdzie a to uszczelki do wymiany ale tak to cichutko równo pracuje wiem może to nic poważnego



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt maja 18, 2010 08:25

mój rp ma 380 tyś przejechane i muszę jechać na przegląd bo mi coś dymi mam nadzieje że to te gumki na zaworach bo ogólnie nie mam oznak starości poci się gdzie nie gdzie a to uszczelki do wymiany ale tak to cichutko równo pracuje wiem może to nic poważnego
wymień uszczelki, uszczelniacze zaworów i ten silnik drugą młodość przeżyje. 380kkm to on się dotarł dopiero, przecież to golf :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:
a na poważnie to jak zrobisz uszczelniacze to powinien jeszcze trochę polatać do czasu kiedy uzbierasz konkretną sumę na swap robiąc w międzyczasie wszystko inne w aucie.
Pozdrawiam



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » wt maja 18, 2010 15:38

to spoko tak pewnie zrobię jeżeli to jest dosyć prosty swap a jaką skrzynie pod to ?



guziklolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt lis 13, 2009 17:26
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: guziklolek » wt maja 18, 2010 15:56

a coś po środku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości