Wyraźnie duże drgania silnika ASZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marius562
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 19:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Wyraźnie duże drgania silnika ASZ

Post autor: marius562 » ndz maja 16, 2010 20:54

WITAM , tydzien temu stale sie szczesliwym posiadaczem mk4 tdi asz 130ps 2002r. 104000km udokumentowane przeglady vw + faktury.(od 1-szego wlasciciela)
powoli zaczynam wymieniac jak to po kupnie uzywanego auta rozrzad ,filtry,itd.
1.patrzac na silnik niepokoja mnie jego wibracje, poprostu silnik wraz z wezami gumowymi i obudowa filtra pow. wchodzi w wyraznie duze wibracje , czy to normalne?
2.po odpaleniu silnika slychac dziwne,nieregularne stukanie(na szczescie nie mechaniczne) jednak gdy wcisne sprzeglo halas znika, znika rowniez gdy dodam troche gazu. czy moga to byc objawy zuzycia sprzegla , co moge zrobic z tym zjawiskiem?
prosze o fachowa porade, z gory wielkie dzieki.
p.s.czy ten model z tym silnikiem jest wyposazony w DPF??(chcialbym sie upewnic,potem z wyborem oleju silnik.)
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 09:00 przez marius562, łącznie zmieniany 1 raz.


"nie wszystko zloto co sie swieci"

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » ndz maja 16, 2010 20:57

Ad. 2 Przyjżyj sie kołu dwumasowemu- tu moze lezec przyczyna. Twój motor nie ma DPF -u.


User

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz maja 16, 2010 20:59

Zdało by się sprawdzić dwu-masowe koło zamachowe ono wydaje stuki podczas gaszenia i odpalania, oraz podczas gwałtownego przyspieszania. Poduszki pod silnikiem - skrzynią biegów - odnośnie tych nadmiernych drgań.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 01:19

Stan pompowtryskiwaczy...



Czarny87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 17:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Czarny87 » pn maja 17, 2010 10:31

witam mam takie objawy w moim mk4 że jak zapalę spoko, jadę też spoko silnik chodzi, lecz gdy dojeżdżam do świateł jest czerwone i powolutku jadę może z 3 na godzinę czy ile to słychać nie równomierna pracę silnika, dopiero jak się zatrzymam normalnie chodzi tylko przy tym dojeżdżaniu, co to może być uszczelka w silniku wtryski?proszę o pomoc



Czarny87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 17:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Wyraźnie duże drgania silnika ASZ

Post autor: Czarny87 » czw maja 05, 2011 19:38

tak:) jesli chodzi o drugie pytanie ja spotykałem się ztymna codzień niemal że, jak szukałem ARL, oczywscie co był jakiś model to ulep albo dwu mas do roboty,
jeden gość powiedział ze może to wystarczy wymienić docisk sprzegła np od pasata v6 i bedzie dobrze lub dwu mas powowli się odzywa



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Wyraźnie duże drgania silnika ASZ

Post autor: Velthar » czw maja 05, 2011 21:48

Piałem podobne objawy ale w AFN on nie ma pompowtrysków a okazało się, że urwaną poduszkę od skrzyni biegów miałem. Oderwała się śruba od mocowania poduchy O_o



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Wyraźnie duże drgania silnika ASZ

Post autor: Detektor » czw maja 05, 2011 22:12

italiano_83 pisze:Poduszki pod silnikiem - skrzynią biegów - odnośnie tych nadmiernych drgań
i to bym sprawdził w pierwszej kolejności zanim zabierzesz się za kosztowną robociznę jaką jest już samo zdjęcie
skrzyni biegów, przy okazji przyjżyj się łapie skrzyni biegów bo śruba która przechodzi przez nią i wkręcona jest w
skrzynie lubi czasem się wyrwać z tamtąd, u mnie wystąpił ten problem i przy swapie jaki przechodziłem niedawno
mechanik musiał użyć śruby o jeden rozmiar większej żeby się wkręcić w skrzynię biegów, mimo to problem do końca nie ustąpił bo podczas rozruchu silnika oraz przy jego gaszeniu mam delikatne wibracje ale niestety nie zamierzam sobie zawracać bardziej tym głowy bo musiał bym wogóle zmienić obudowę skrzyni lub wogóle całą skrzynię tylko po to żebym mógł przymocować łapę do skrzyni przy pomocy oryginalnej śruby co uważam za zbędny wydatek a te delikatne drgania przy rozruchu i gaszeniu zupełnie w niczym nie przeszkadzają.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 156 gości