golf 4 szarpie na dwojce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
golf 4 szarpie na dwojce
Witam.
Mam golfa 4 1.6 8v 101KM instalacja gazowa(sekwencja).
Od pewnego czasu szarpie na dwojce w waskim zakresie obrotowym (od1800 do2200).
Przepustnica byla czyszczona i robiona adaptacja.Mechanicy nie moga dojsc co jest grane.
Jeszcze dodatkowo po zapaleniu zimnego silnika przez ok 1min nie rowno pracuje,a nawet gasnie potem sie normuje .Pozatym silnik jest dynamiczny .Przewody WN i swiece nowe .Prosze o pomoc.
Mam golfa 4 1.6 8v 101KM instalacja gazowa(sekwencja).
Od pewnego czasu szarpie na dwojce w waskim zakresie obrotowym (od1800 do2200).
Przepustnica byla czyszczona i robiona adaptacja.Mechanicy nie moga dojsc co jest grane.
Jeszcze dodatkowo po zapaleniu zimnego silnika przez ok 1min nie rowno pracuje,a nawet gasnie potem sie normuje .Pozatym silnik jest dynamiczny .Przewody WN i swiece nowe .Prosze o pomoc.
Jak najprędzej ściągaj skrzynie biegów i zamień nity którymi jest spięty mechanizm różnicowy na śruby. Jak puszczą Ci nity całkiem to skrzynie będziesz miał do wymiany. To typowa usterka w skrzyniach z tym silnikiem. Wszystkie objawy wskazują, że to w tym jest problem. Rób to jak najszybciej bo zamiast przykładowo 300zł będziesz szukał skrzyni za przeszło tysiąc z ryzykiem kupna też padającej
- nel239
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Kolego ghost1982
System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
* przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
* obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
* utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
* przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
* obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
* utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 19:06 przez nel239, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Octavia III
- nel239
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
W 1.6 8v napewno nie ma zaworu EGR. Jest stosowany w 1.9 TDI. Ale spotkalem sie juz z EGR w Lanosie. A EGR opisalem dlatego bo kolega pytal
Kolego Adamskibyd nie czekaj na efekty tylko do dobrego mechanika i niech rozbiera skrzynie. Choc ja jakos mam watpliwosci zeby za to odpowiadala skrzynia, bo przeciez na kazdym biegu dzialo by sie to samo, a nie tylko na 2. No chyba ze reszty zapomniales dopisac...
Kolego Adamskibyd nie czekaj na efekty tylko do dobrego mechanika i niech rozbiera skrzynie. Choc ja jakos mam watpliwosci zeby za to odpowiadala skrzynia, bo przeciez na kazdym biegu dzialo by sie to samo, a nie tylko na 2. No chyba ze reszty zapomniales dopisac...
-
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Octavia III
nel239, jesli chodzi o moj przypadek to głownie jest to 2,3 i czasami 4....czasami jest to odczuwalne bardziej,czasami mniej...no i gdy sie mocniej wcisnie pedal gazu to prkatycznie wcale nie czuć tego poszarpywania...a właśnie sie pytam czy da rade cos jeszcze zrobić bo gdzies już czytałem,chyba nawet na forum, że jak juz szarpie to podobno za poźno na zestaw naprawczy...
- nel239
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Wiesz.. ja z moja skrzynia przezylem naprawde wiele.. Tyle razy ja rozbieralem, ze teraz z zamknietymi oczami bym ja rozebral i poskladal i juz nie ma prawa zeby cokolwiek sie popsulo,bo jakby nie bylo jest zrobiona na pikobelo ale te obiawy sa naprawde dziwne.. Ja bym ja rozebral i przyjzal sie jej z bliska.. wydaje mi sie jednak, ze gdyby naprawde byly to te nity.. to juz bys dawno stal.. z calym szacunkiem, ale az tak to wytzrymale nie jest.. wiem po sobie. Takze kuknij na ta skrzynie póki czas, a jak nie to sprawdz przeplywomierz, bo u mnie tez szarpalo przed wypadkiem.. przeplywka daje d**y
-
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Octavia III
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 296 gości