Prędkościomierz nagle przestał działać... :(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Rafal__K
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
- Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)
Prędkościomierz nagle przestał działać... :(
Witajcie...
Jestem całkowitym nowicjuszem jeśli chodzi o MK3...
Jakieś 3 dni temu pojawił sie taki problem, że prędkościomierz i licznik kilometrów nagle przestał działać...
Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być impulsator...
Także pojechałem do sklepu, zamówiłem i wczoraj wsadziłem całkowicie nowy i dalej nic nie trybi...
Miernikiem były sprawdzane kable i zasilanie jest, masa też jest...
Czyli wychodzi na to, że powinno działać a tu lipa...
Przeczytałem też, że przyczyną może być bezpiecznik nr 7...
Sprawdziłem i wszystko jest dobrze...
Do licznika dochodzi jakaś linka??
Może napęd tej linki (gdzieś przy skrzyni biegów - chyba, bo niewiem gdzie szukać) może być uszkodzony...??
Niewiem co robić...
Podpowiedzcie gdzie szukać usterki, bo za bardzo nie uśmiech mi sie wyciągać cały licznik...
No ale jeżeli bedzie trzeba...
Jestem całkowitym nowicjuszem jeśli chodzi o MK3...
Jakieś 3 dni temu pojawił sie taki problem, że prędkościomierz i licznik kilometrów nagle przestał działać...
Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być impulsator...
Także pojechałem do sklepu, zamówiłem i wczoraj wsadziłem całkowicie nowy i dalej nic nie trybi...
Miernikiem były sprawdzane kable i zasilanie jest, masa też jest...
Czyli wychodzi na to, że powinno działać a tu lipa...
Przeczytałem też, że przyczyną może być bezpiecznik nr 7...
Sprawdziłem i wszystko jest dobrze...
Do licznika dochodzi jakaś linka??
Może napęd tej linki (gdzieś przy skrzyni biegów - chyba, bo niewiem gdzie szukać) może być uszkodzony...??
Niewiem co robić...
Podpowiedzcie gdzie szukać usterki, bo za bardzo nie uśmiech mi sie wyciągać cały licznik...
No ale jeżeli bedzie trzeba...
- Rafal__K
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
- Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)
Właśnie niewiem jakie to są zegary...
Obrotomierz, temperatura, poziom paliwa, zegarek wszystko działa...
Nie działa tylko prędkościomierz i licznik kilometrów (sam licznik działa, ale nie nabija przejechanych kilometrów)
Jak sprawdzić czy licznik jest elektroniczny czy na linke??
Dodam, że golf jest z 94 roku...
Obrotomierz, temperatura, poziom paliwa, zegarek wszystko działa...
Nie działa tylko prędkościomierz i licznik kilometrów (sam licznik działa, ale nie nabija przejechanych kilometrów)
Jak sprawdzić czy licznik jest elektroniczny czy na linke??
Dodam, że golf jest z 94 roku...
- Rafal__K
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
- Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)
Naprawde zaczyna mnie to wszystko wnerwiać...
Imulsator całkowicie nowy wsadzony, zasilanie na kablach jest...
Chyba jednak trzeba bedzie wyciągnąć licznik i tam sprawdzić...
Troche tematów na ten temat znalazłem i w każdym piszą co innego...
Nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:32 ]
Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/
Imulsator całkowicie nowy wsadzony, zasilanie na kablach jest...
Chyba jednak trzeba bedzie wyciągnąć licznik i tam sprawdzić...
Troche tematów na ten temat znalazłem i w każdym piszą co innego...
Nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:32 ]
Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/
- Lolo22
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: wt lut 16, 2010 17:13
- Lokalizacja: Koźmin Wlkp. (PKR)
- Kontakt:
powiem ci że ja jak mam się z tym bawic wole nabyc nowe zegary tzn uzywane takie same ale działajace i oczywiscie zara je upiększyc może jakies nowe podświetlenie
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:46 ]
ja z poczatku pojechsłem do elektor mechanika i elektryka facet ponoc miał byc dobry i zrobił na początku działał przez jakies 1,5 tygodniua puzniej zaczoł wariowac przy gwałtownym i ostrym przyspieszaniu bywały momenty ze na 1 i 2 biegu predkosciomiesz szedł poza skale czyli jakies 230 :P po 3 dniach padł znowu starciłem 50 zł i tyle z tego mam wole nowe kupic
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:46 ]
ja z poczatku pojechsłem do elektor mechanika i elektryka facet ponoc miał byc dobry i zrobił na początku działał przez jakies 1,5 tygodniua puzniej zaczoł wariowac przy gwałtownym i ostrym przyspieszaniu bywały momenty ze na 1 i 2 biegu predkosciomiesz szedł poza skale czyli jakies 230 :P po 3 dniach padł znowu starciłem 50 zł i tyle z tego mam wole nowe kupic
Moje MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319
Podepnij diagnostykę i sprawdź czy sterownik silnika widzi sygnał prędkości podczas jazdy. Jeśli tak, to szukaj na odcinku ECU - zestaw wskaźników, jeśli nie, to na odcinku impulsator ECU. Być może coś Ci się rozpięło przy skrzynce przekaźników...
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:59 ]
A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:59 ]
Podawałem już kilka razy w ostatnim czasie pinout licznika. Sygnał prędkości wchodzący to pin 27, wychodzący (np. dla regulacji głośności radia) to pin 7 - o ile dobrze pamiętam.Rafal__K pisze:(...) Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/
A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?
- Rafal__K
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
- Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)
Dokładnie tak...tjwasiak pisze: A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?
Stało sie to na 2 dzień po zamontowaniu nowego radia...
Mogło to mieć jakiś związek???
Po jakiś prawie 4 godzinach i rozebraniu wszystkiego na atomy, łącznie z licznikiem...
Okazało sie że licznik sprawny bo po podłączeniu impulsu na "krótko" działa...
A po podłączeniu impulsatora już nie...
Okazało sie też, że stary impulsator na 99,9% jest sprawny i niepotrzebnie kupiłem nowy...
Chyba bedzie trzeba pruć całą instalacje...
- Rafal__K
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
- Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)
Tak sprawdzałem... Niestety dalej nic...
Diagnoza elektryka była taka, że padała jakaś część licznika odpowiedzialna za zliczanie impulsów...
Na jutro ma załatwić inny licznik i bedziemy przekładać ten moduł...
Podłączył na "krótko" kabel impulsowy od impulsatora i podłączył bezpośrednio do akumulatora...
I kazał pojechać sprawdzić...
Przejechałem kawałem i przez chwile zadziałało... Pokazało prędkość i nawet nabiło 100 metrów...
Po tym właśnie stwierdził, że padł moduł w liczniku i jutro ma go zmienić...
Także jutro na 15 (do 14 w pracy jestem) jestem z nim umówiony i ma to zrobić...
Zobaczymy...
Zdam całą relacje... I postaram sie zrobić jakieś zdjęcia dla innych mających podobny problem...
[ Dodano: 17 Maj 2010 19:09 ]
Także wyjaśniło sie co i jak...
Tyle dni szukania, nerwów...
Okazało sie, że jednak ja namieszałem coś podczas kombinacji z instalacją od radia...
Odłączenie radia nic nie dawało bo zwarte były kable w instalacji samochodu i robiło jakieś zakłucenie w liczniku...
Dobrze, że licznikowi nic sie nie stało...
Poprostu kabel impulsowy niebiesko-biały podłączony był na "zwarcie" z odpalaniem radia "po stacyjce"...
Jedynym minusem naprawienia wszystkiego jest to, że radio działa bez względu na to czy jest kluczyk czy go nie ma...
Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi tjwasiak za podpowiedzi pomocne w zlokalizowaniu usterki...
Jeszcze raz wielkie dzieki
Diagnoza elektryka była taka, że padała jakaś część licznika odpowiedzialna za zliczanie impulsów...
Na jutro ma załatwić inny licznik i bedziemy przekładać ten moduł...
Podłączył na "krótko" kabel impulsowy od impulsatora i podłączył bezpośrednio do akumulatora...
I kazał pojechać sprawdzić...
Przejechałem kawałem i przez chwile zadziałało... Pokazało prędkość i nawet nabiło 100 metrów...
Po tym właśnie stwierdził, że padł moduł w liczniku i jutro ma go zmienić...
Także jutro na 15 (do 14 w pracy jestem) jestem z nim umówiony i ma to zrobić...
Zobaczymy...
Zdam całą relacje... I postaram sie zrobić jakieś zdjęcia dla innych mających podobny problem...
[ Dodano: 17 Maj 2010 19:09 ]
Także wyjaśniło sie co i jak...
Tyle dni szukania, nerwów...
Okazało sie, że jednak ja namieszałem coś podczas kombinacji z instalacją od radia...
Odłączenie radia nic nie dawało bo zwarte były kable w instalacji samochodu i robiło jakieś zakłucenie w liczniku...
Dobrze, że licznikowi nic sie nie stało...
Poprostu kabel impulsowy niebiesko-biały podłączony był na "zwarcie" z odpalaniem radia "po stacyjce"...
Jedynym minusem naprawienia wszystkiego jest to, że radio działa bez względu na to czy jest kluczyk czy go nie ma...
Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi tjwasiak za podpowiedzi pomocne w zlokalizowaniu usterki...
Jeszcze raz wielkie dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 322 gości