Nierówna praca na biegu jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówna praca na biegu jałowym
Witam, wprawdzie problem występuje odkąd posiadam auto, czyli od prawie czterech lat, lecz dopiero teraz zmobilizowałem się żeby zdiagnozować i usunąć usterkę.
A więc od początku: Zimny silnik po odpaleniu pracuje przez chwilę dobrze, lecz chwili zaczyna kuleć na jednym cylindrze (dostaje wibracji i po otwarciu maski widać jak się kolebie, szarpie nawet rurą wydechową, i lekko przykapca w rytm pracy jednego cylindra) Po osiągnięciu normalnej temperatury pracuje prawie normalnie. Przy ok. 2000 obrotów słychać jak jakiś wtrysk trochę poklepuje.
Poza tym z silnikiem nie dzieje się nic niepokojącego, od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju, nie ubywa płynu chłodzącego nie kopci za bardzo, a w zimie dobrze odpala.
Byłem w serwisie Boscha na sprawdzenie wtrysków, koleś wykręcił 2 zewnętrze i stwierdził że są dobre, natomiast te na 2 i 3 cylindrze nie bardzo miały się ochotę wykręcić i stwierdził że może kręcić na chama ale na moje ryzyko, więc dałem temu spokój. Powiedział też że te 2 pozostałe prawie na pewno są dobre.
Co może być tego powodem? Bo ja już nie mam pomysłów. Jakie macie doświadczenia z wykręcaniem wtryskiwaczy? Można się za to tak fest zabrać, czy może pęknąć głowica? Będę wdzięczny za pomoc.
Dorzucam jeszcze filmik, tu akurat silnik był ciepły, ale widać o co chodzi:
[youtube][/youtube]
A więc od początku: Zimny silnik po odpaleniu pracuje przez chwilę dobrze, lecz chwili zaczyna kuleć na jednym cylindrze (dostaje wibracji i po otwarciu maski widać jak się kolebie, szarpie nawet rurą wydechową, i lekko przykapca w rytm pracy jednego cylindra) Po osiągnięciu normalnej temperatury pracuje prawie normalnie. Przy ok. 2000 obrotów słychać jak jakiś wtrysk trochę poklepuje.
Poza tym z silnikiem nie dzieje się nic niepokojącego, od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju, nie ubywa płynu chłodzącego nie kopci za bardzo, a w zimie dobrze odpala.
Byłem w serwisie Boscha na sprawdzenie wtrysków, koleś wykręcił 2 zewnętrze i stwierdził że są dobre, natomiast te na 2 i 3 cylindrze nie bardzo miały się ochotę wykręcić i stwierdził że może kręcić na chama ale na moje ryzyko, więc dałem temu spokój. Powiedział też że te 2 pozostałe prawie na pewno są dobre.
Co może być tego powodem? Bo ja już nie mam pomysłów. Jakie macie doświadczenia z wykręcaniem wtryskiwaczy? Można się za to tak fest zabrać, czy może pęknąć głowica? Będę wdzięczny za pomoc.
Dorzucam jeszcze filmik, tu akurat silnik był ciepły, ale widać o co chodzi:
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 18:19 przez faradek, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1 Ja bym obstawiał lejący wtrysk - miałem podobny problem tylko bez pukania - nbajbardziej prawdpopodobne
2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku
3 Źle ustawiony kąt wtrysku
2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku
3 Źle ustawiony kąt wtrysku
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Hej t0mal,Dzieki za info na PW mam jeszcze pytanie które nurtuje zapewne wszystkich których czeka wykręcanie wtrysków .Klucz dynamometryczny raczej przy odkręcaniu nam sie nie przyda ,przy dokręcaniu wiadomo obowiązkowo 70Nm.Czy masz jakąś sprawdzoną metodę na wykręcenie opornych wtrysków z głowicy? Gdzieś wyczytałem że najlepiej sprawdza się polanie octem na nagrzanym silniku .Co ty na to ? odkręcamy na zimnym czy na ciepłym?t0mal pisze:wtryski do roboty, pozdrawiam.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Witam ponownie. No właśnie mi też się wydaje że to któryś wtrysk, ale zmyliło mnie to że większość osób którym leją wtryski pisze że im nie chce palić, telepie aż silnik prawie wyskakuje spod maski itp. a mój pali z półobrotu przy -20.
No i dołączam się do pytania jak wykręcić wtryski? Słyszałem też żeby lać denaturatem, ktoś pryska WD-40, ale sam już nie wiem. O patencie z octem nie słyszałem jeszcze.
Pozdrawiam.
Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.grandi pisze:2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku
W najbliższym czasie wymieniam rozrząd więc przy okazji to sprawdzę.grandi pisze:3 Źle ustawiony kąt wtrysku
No i dołączam się do pytania jak wykręcić wtryski? Słyszałem też żeby lać denaturatem, ktoś pryska WD-40, ale sam już nie wiem. O patencie z octem nie słyszałem jeszcze.
Pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000 , zrobię ci fotkę i pokażefaradek pisze:Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski bo na pewno wiesz Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku ? wyczytałem to gdzieś na forum chyba nawet tym ,kolega opisywał że mechanik tak zrobił i poszły gładko .Michaś_1977 pisze:Michaś_1977
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamyKOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 13:26 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy[/quote]KOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
Wcześniej miałem ustawione właśnie prawie na 1000 i było to samograndi pisze:To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000
To wiemmunior pisze:Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy
KOSA1987 pisze:no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nie praktykowałem...munior pisze:Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku
Kiedyś w akcie desperacji nagrzałem silnik,a wtryskiwacz,który nie chciał się odkręcić gwałtownie schłodziłem,następnie szybko klucz z przedłużką i heja...nawet nie musiałem mocno ciągnąć-puścił,a gwint ocalał.munior pisze:Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski
Dodam,że wcześniej kilka razy zapuszczałem penetratorem.
Schłodzić można przykładając mokrą szmatę,często ją zmieniając.Ja użyłem Power Startu w sprayu,bo on jak się rozpręża to daje niską temperaturę,ale jest łatwo palny więc trzeba uważać.Musiałem też wtryskiwacz dookoła obłożyć szmatą,żeby nie schłodzić głowicy.Trzeba jak najdokładniej schłodzić tylko wtryskiwacz!Wtedy materiał się kurczy i staje się "luźny" w głowicy.
Mi się ta operacja udała,nawet byłem mocno zaskoczony,że tak łatwo poszło,ale czy tak będzie w każdym przypadku...nie wiem
Na pewno?KOSA1987 pisze:pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 14:18 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
tak. Na logike przesuwając pompą w dół gdu kółko stoi w miejscu to początek wtrysku będzie wcześniej. zobacz np jak przesuwasz pompe w dół to w którą sie obruci wałek od pompy to tak samo jakbyś kółko przykładowo cofnoł o ząb do tyłu. nie wiem jak sie wysłowić, może skumacieMichaś_1977 pisze:munior pisze: Na pewno?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości