ukrecona sruba z piasty centrujaca tarcze ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nawierć ją centralnie i użyj wykrętaka albo równie dobrze bita czyli takiej końcówki do wkrętarki jak śrubokręt, którego wbij porządnie młotkiem w nawierconą śrubę, potem załóż kluczyk na bita i wykręcaj - jak tak robię bo jest najszybciej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko
ta srubka jest po to , zeby czlowiek sie nie wkurzał jak zmienia koło , zeby mu sie tarcza nie przesuwała i trafiało sie srubkami
a jezeli nie.. to wiertełko , pozniej wykrętaczek , ewentualnie wiertło lewowiertne i tez pojdzie
ta srubka jest po to , zeby czlowiek sie nie wkurzał jak zmienia koło , zeby mu sie tarcza nie przesuwała i trafiało sie srubkami
a jezeli nie.. to wiertełko , pozniej wykrętaczek , ewentualnie wiertło lewowiertne i tez pojdzie
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Ja u siebie ostatnio rozwiercałem tą śrubę bo łeb się w niej ukręcił. Kupujesz śrubę nową taka jak powinna tam być zamontowana, mierzysz gwint suwmiarką wewnątrz zwojów gwintu i takim wiertłem rozwiercasz. Możesz zacząć od mniejszego wiertła i zrobić nim prowadzenie w środku śruby, a następnie rozwiercić już właściwym. Później poprawiasz gwint gwintownikiem o rozmiarze śruby która ma być wkręcona. Wkręcasz śrubę i gotowe.
- Progresywny
- Lubie to!
- Posty: 832
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
- Lokalizacja: Stargard
dokladnieguti pisze:olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko
W sumie też mam tą srubę ukręconą, tylko ze wystaje trochę łepek... i kiedyś wymienialismy z kolegą osłone od przegubu i przy zakladaniu koła, już po szybkiemu bo robota dobiegała końca... ta sruba pod tarcze weszła zamiast w ten otwór.. koło miało takie bicie ze szok
Najlepiej poradź żeby użył elektrodrążarki wgłębnej. Nie ucz ojca dzieci robić. Nigdy nie robi się takich rzeczy na styk. Po pierwsze dla tego że można spieprzyć gwint, po drugie dla tego że nie ma potrzeby. Wystarczy wywiercić mały otwór i wbić torxa/imbusa/kwadrat, skorzystać z wykrętaka, dospawać się migiem/tigiem/101 do urwanej śruby, przewiercić się mniejszym wiertłem i wypchnąć resztę zdzierakiem, wkręcić się od tyłu. Rozwiązań są setki, zależnie od możliwości/posiadanych narzędzi itp. tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOTNaparstek pisze:Przeczytaj cały mój post a nie wyrywasz jakieś zdanie z środka
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:45 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Myślałem że pilnik służy do czegoś innego niż do wykręcania śrub, ale chyba jestem niedouczonymate64 pisze:tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOT
Nie mów, że takich rzeczy się nie robi bo się robi. Większość mechaników i ślusarzy stosuję taką metodę. A ryzykowne to może być użycie narzędzia niezgodne z jego przeznaczeniem, bo można wyrządzić krzywdę sobie lub komuś. Jak sama nazwa wskazuję pilnik służy do piłowania, czyli obróbki danego materiału, a śrubokręt służy do wykręcania śrub.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 13:13 przez Naparstek, łącznie zmieniany 1 raz.
Cały dzień myslałeś nad ripostą jak widzę
nie zamierzam z tobą dyskutować, pobijesz mnie doświadczeniem..... EOT i blok.
nie zamierzam z tobą dyskutować, pobijesz mnie doświadczeniem..... EOT i blok.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 18:48 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 366 gości