AHF zdemolowana głowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

AHF zdemolowana głowica

Post autor: katerpi » sob maja 15, 2010 21:58

Panowie miałem dzisiaj nieciekawą przygodę...

Sunę sobie przez las do domu jakieś 40km jeszcze przede mną, 130 na budziku i nagle auto przestaje jechać...Wskazówka obrotomierza i prędkościomierza szybko zaczynają opadać i auto momentalnie gaśnie..

Myślałem, że turbo klękło, ale nie było białej chmurki, nie było jakiegoś strzału i oleju nie ubyło.

Popatrzyłem pod maskę, a tu zdziwko na wężyku doprowadzającym paliwo 3cm przerwa z powietrzem..

Podejrzewam, że przytkało mi filtr i auto się zapowietrzyło. W poniedziałek wymiana.
Ale czy to wszystko..
Czy dobrze myślę? Czy przy baku w MK4 1.9 TDi, AHF jest jakaś pompka?

Poradźcie co się jeszcze mogło się sypnąć?

BTW. czy trzeba jakoś specjalnie autko odpowietrzać?
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 15:56 przez katerpi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 16, 2010 01:22

Obrazek
Dla Ciebie środkowa pozycja.
Pompki nie ma. Ciśnienie zatłacza sama pompa na silniku.
Smok w baku dla modeli 98-2002 był wadliwie zrobiony i zasysał powietrze jeżeli miało się poniżej połowy zbiornika > temat jest na forum jak to naprawić > ale to nie było powodem całkowitej przerwy w dostawie.
Uszkodzony przewód doprowadzający ON jak najbardziej wchodzi w grę.
Sam filtr > sprawdź > odkręć korek na spodzie filtra i zobacz co wyleci > może wodę
załapałeś w paliwie?
Odczytaj błędy na ECU > może problem jest w innym miejscu.
Ja obstawiam na przekaźnik 109 > zimne luty na łączeniu cewki lub kostkę stacyjki.
Ale to raczej przekaźnik heh.
Przekaźnik wystarczy zalutować na nowo (żadnych błędów w pamięci nie znajdziesz, jeżeli porobiły się zimne luty).
Jeżeli kostka stacyjki to raczej tylko oryginał a nie zamiennik.

[ Dodano: 16 Maj 2010 01:22 ]
Zalej filtr do pełna i zapalaj > układ oraz pompa same się odpowietrzają.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » ndz maja 16, 2010 17:41

fleshu, jeśli możesz napisz mi gdzie znajduje się ten przekaźnik 109 i ta cewka?



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » ndz maja 16, 2010 18:02

Przekaźnik 109 jak i pozostałe znajdują się pod kierownicą pod plastikiem.Przekaźnik 109 jest widoczny w szczelinie pomiędzy deską rozdzielczą a obudową kolumny kierowniczej.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » ndz maja 16, 2010 18:04

No to wiem gdzie jest. Jak obadać czy jest zły? Nie mam możliwości podmianki :blush: :grin:



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » ndz maja 16, 2010 18:30

Kolego musisz go wyjąć i rozebrać. Popraw luty i przeczyść nóżki przekaźnika



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » czw cze 03, 2010 18:44

Odgrzebuje temat..
Przekaźnik wyciągnięty stopki przeczyściłem, zimnych lutów brak..
Ponadto zakupiłem nowy filtr paliwa, zalałem paliwem i wkręciłem do auta.

Znowu auto nie daje oznak życia, nie odpala.

Podejrzewałem jeszcze elektrozawór, ale po przekręceniu stacyjki słychać charakterystyczne "piknięcie".

Jutro doleje paliwa do baku, posprawdzam przewody paliwowe, spróbuje odpowietrzyć i zapalić..

Chłopaki macie jeszcze jakieś pomysły gdzie mam zapchać łapki?

Wstyd się przyznać, ale mieszkam na zadupiu i nie mam możliwości podpięcia auta pod kompa. Musiałbym dziada holować 25km.
Gdy wszystkie możliwości się wyczerpią to wtedy pojedzie do prosto do mechanika i pewnie trafi pod kompa.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 04, 2010 00:11

Jeżeli masz laptopa do dyspozycji > kup sobie własny kabelek i sam się podepnij > to chyba dobre wyjście > kabelek i tak się przyda > a za kabelek zapłacisz tyle co za jedno podpięcie u mechanika.
np: http://www.allegro.pl/item1066691742_na ... w_24h.html
Wystarczy ci zupełnie żeby stwierdzić czy problem siedzi w paliwie czy może padł osprzęt > i na dodatek nie jest jednorazowy > do użytku domowego nadaje się idealnie.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » sob cze 05, 2010 20:41

fleshu, niestety nie mam laptopa...

Auto pojechało wczoraj do mechanika. W przyszłym tygodniu może będzie coś wiadomo. Będę informował na bieżąco :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 05, 2010 20:55

szkoda, że tak się pospieszyłeś z autem do mechanika, możliwe że klapa gasząca się zamknęła bo N239 dostał zwarcia, zawsze pewnie kogoś byś znalazł z forumowiczów z Vagiem który podjechałby do Ciebie i mieć odczyt błędów oraz wspólne oględziny silnika, elektryki, dopływu paliwa i powietrza bo może również G28 szlag trafił lub zaśniedziały styki a tak mechanik (jeśli nie ręczysz za niego głową) może takich kitów nawstawiać, że z portfela wyskoczysz.
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 20:57 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » sob cze 05, 2010 21:25

Sztomel, auto stało już 2 tygodnie. Pasowało już coś z nim zrobić. Mechanik nie zedrze ze mnie ostatniej skóry bo to ojciec kumpla.
Umówiliśmy się w ten sposób, że jeżeli coś wybada i będzie tego pewien to najpierw dzwoni i pyta czy naprawiać.. BTW gdyby nawet chciał to nie zgodzę się na naprawę powyżej kwoty 500zł. Studencki budżet przed wakacjami stopniał :helm:

Zaraz poczytam o tych rzeczach które opisałeś.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 05, 2010 22:15

Sorry, dopiero teraz zauważyłem, że temat jest z 15 maja - rozumiem, najpilniejsza jest elektryka czyli odczyt błędów najistotniejszych czujników - jeśli tu jest czysto a wykluczyłeś przekaźnik 109 to pozostaje tylko kwestia mechaniczna czyli dopływ paliwa do wtrysków i powietrza - tylko te rzeczy pozostają wtedy do sprawdzenia - jeśli chodzi o dopływ paliwa to najlepiej poluzować nakrętki/ę przy wtryskach i sprawdzić czy dopływa pod ciśnieniem a jeśli tak to czy powietrze również - sprawdzenie klapy gaszącej ew. odczyt MAF z Vaga w grupie 003 01 Engine. To są najistotniejsze rzeczy do sprawdzenia jeśli chodzi o diesla.


Obrazek

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » pn cze 07, 2010 17:09

No i jest diagnoza....Niestety nie za ciekawa :|
Okazało się, że napinacz paska rozrządu wygiął się, pasek rozrządu przeskoczył i pogięło zawory...

Do wymiany rozrząd, pompa wody, zawory. Głowica ma być wyciągana i wtedy okaże się ile zaworów diabli wzięli.

Facet oszacował póki co koszty naprawy ze ściągnięciem głowicy, wymianą rozrządu, docieraniem zaworów + wszystkie części na 1200zł...

Niestety mój budżet przed wakacjami został zabity i muszę się zapożyczyć u rodziców :grrr:

Dzięki wszystkim za pomoc...
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 17:09 przez katerpi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn cze 07, 2010 18:28

katerpi pisze:wszystkie części na 1200zł..
to i tak nie duzo ja za rozrzad i popychacze placiclem 1300zl


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości