zbieznośc poza ASO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JanKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 17:41
Lokalizacja: Dolny Śląsk

zbieznośc poza ASO

Post autor: JanKot » czw maja 06, 2010 15:44

Witam.
Potrzebuje zrobić zbiezność, bo kierownica sie przekszywiła w lewo (auto trzyma swój tor jazdy) i powinienem to zrobić w ASO (gwarancja) ale czy jak wykonam to poza ASO (z finansowych względów) to czy jest szansa, że zostanie do dostrzeżone potem w ASO i utracę gwarancję ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 06, 2010 15:49

W jaki sposób "się przekrzywiła"?

Samo się nie mogło zrobić. Coś musiało puścić.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw maja 06, 2010 16:30

Dokładnie, nie wpadłeś w jakąś mega dziurę albo cos w tym stylu?, a grzebałeś przy zawieszeniu coś?
Co do utraty gwarancji, jeżeli zrobi to ktoś nie umiejętnie, coś się popsuje w zawieszeniu przedwcześnie to ASO może powiedzieć, że to z winy grzebania przy zawieszeniu i odebrać gwarancję ale chyba tylko na element grzebany? tak mi się wydaje.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » czw maja 06, 2010 22:00

JanKot pisze:to czy jest szansa, że zostanie do dostrzeżone
nie sądzę, bo jak mieli by to dostrzec
JanKot pisze:utracę gwarancję ?
nie. pozdro.

[ Dodano: 06 Maj 2010 22:02 ]
no i w MKV trzeba zrobić pełną geometrię, przód+tył żeby to miało sens. pozdro.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw maja 06, 2010 22:05

oby tylko nikt nie wpadł na "mądry" pomysł zdejmowania kiery i prostowania jej w ten sposób, bo znam takich magików :wink: Co do gwarancji to słyszałem opinie że na śrubach są zaznaczone jakieś punkty serwisowe, które w momencie "modzenia" ulegają starciu i w ASO to widzą, ale od siebie dodam że niegdy takich punktów w swoim Mk5 nie widziałem :wink:



JanKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 17:41
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: JanKot » pt maja 07, 2010 11:20

Marioo pisze:Dokładnie, nie wpadłeś w jakąś mega dziurę albo cos w tym stylu?, a grzebałeś przy zawieszeniu coś?
Co do utraty gwarancji, jeżeli zrobi to ktoś nie umiejętnie, coś się popsuje w zawieszeniu przedwcześnie to ASO może powiedzieć, że to z winy grzebania przy zawieszeniu i odebrać gwarancję ale chyba tylko na element grzebany? tak mi się wydaje.
Zgadza sie, jakiś czas temu wpadłem w dziure, może nie mega dziure ale poczułem ja mocno i chyba od tego momentu kierownica sie przekszywiła - ok 1 cm w dół po jej lewej stronie.
Dzieki wszystkim za odpowiedzi, pojadę do ASO zapytać o cene (pewnie zo 200 zł jak nie więcej) i zadecyduje. Najwyżej poczekam do końca gwarancji



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt maja 07, 2010 11:34

Tu nie chodzi o ustawienie a znalezienie co puściło i wymianę. Nie czekałbym zbytnio chyba, że chcesz się przekonać ile kosztuje para opon na przód i czy się opłaciło czekać. Przynajmniej obserwuj zużycie opon oraz jego równomierność - czy nie ścina opon przypadkiem.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt maja 07, 2010 15:48

JanKot, dla przykładu za pełną geometrię zawieszenia w ASO zażyczyli sobie ponad 200 zł (dokładnie nie pamiętam) zaś poza ASO na profesjonalnym sprzęcie zrobiłem za 120 zł



JanKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 17:41
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: JanKot » pt maja 07, 2010 15:59

mettenos pisze:JanKot, dla przykładu za pełną geometrię zawieszenia w ASO zażyczyli sobie ponad 200 zł (dokładnie nie pamiętam) zaś poza ASO na profesjonalnym sprzęcie zrobiłem za 120 zł
Chyba trzeba odrzałować, mam nadzieje, że dokonanie pełnej geometrii w ASO przyniesie skutek, bo pewnie nie raz się komuś zdarzyło, że geometria zrobiona, kasa skasowana i efektu brak.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt maja 07, 2010 16:03

JanKot pisze:bo pewnie nie raz się komuś zdarzyło, że geometria zrobiona, kasa skasowana i efektu brak.
oj tak, od jednych to wyjeżdżałem 3 razy i ciągle kierownica krzywo ustawiona - no bo co tu wymagać za 30 zł :wink: w końcu się wkur...em i 4 raz nie zawracałem a pojechałem tam gdzie skasowali 120 zł za całość - ale się opłaciło



JanKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 17:41
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: JanKot » sob maja 15, 2010 15:55

Rozeznałem temat w dwóch serwisach ASO VW. Rozmowa w pierwszej ASO była ok, celowo zapytałem, czy mój przypadek należy naprawić regulując kierownicę, na co pan odparł, że robi sie to wyłącznie na drążkach w trakcie geometrii (po wcześniejszym zablokowaniu kierownicy). Widać było, że facet zna się na rzeczy. Jedynie cana powala bo ponad 300 zł. W drugim serwisie ASO VW stwierdzono, że należy przestawić kierownicę o jeden ząbek. Uznano tak, ponieważ auto nie znosi na jedą ze stron i trzyma swój kierunek jazdy. W takich przypadkach w tym serwisie przestawiaja kierownicę o jeden ząbek. Dodano, że ewentualnie można zrobić zbieżnośc, jeżeli coś uległo uszkodzeniu. Cena przestawienia kierownicy to ok 150 zł, a zbieżnośc to ok. 200. Mimo niższych cen chyba udam się do pierwszego serwisu. Dużo czytałem i wiem, że kierownicy sie nie przestawia. A może w tym co powiedzieli mi w drugim serwisie jest trochę racji, skoro auto jedzie prosto i trzyma swój kierunek jazdy, znaczy ze zbieżnością jest wszystko ok. i nie ma potrzeby jej regulować, zatem najlepszym rozwiązaniem jest przestawienie kierownicy. Już zgłupiałem z tego wszystkiego.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob maja 15, 2010 18:15

JanKot pisze:zatem najlepszym rozwiązaniem jest przestawienie kierownicy
zastanów się czy zdejmowałeś kierownicę i krzywo założyłeś...pewnie nie
może przez wjechanie w dziurę kierownica sama się zdjęła i krzywo założyła...też nie
Przyczyny trzeba szukać pod spodem...mógł się np skrzywić drążek kierowniczy. W ASO to od razu go wymienią na nowy...większość mechaników by go prostowała jeżeli oczywiście nie jest bardzo wygięty...ale z tego co piszesz to stopnień przekrzywienia kierni nie wskazuje na duże uszkodzenie.
Przy kierownicy nic nie mieszaj !!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 298 gości