Grzejący się alternator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Grzejący się alternator
Czesc mam pytanie czy alternator powinien sie grzac jak osstatnio go dotknelem to taki byl goracy a po malym odcinu , Moze cos zle podlaczone jest albo gdzies zwarcie jest spotkaliscie sie z czyms taki ostatnio po wymianie glowicy nie wiem czy koles czegos nie zrobil bo od temperatury na zaplonie miga dioda jak zapale silnik chodzi juz nie myga i czujnik temp padl ;/ moze jakes zwarcie jest KOjazy wam sie cos z tych obiawow a i ostatnio jak przekrecilem kluczyk rozrusznik nawet nie krecil az na biegu pchnelem go kola ie zakrecili oczywiscie na zaplonie to robilem i po tym juz normalnie odpala z kluczyka? Kojazy wam sie cos z tego moze mi elektryka pada aj macie jakes rady z doswiadczenia Bo jak dalej tak bedzie sie dzialo to go sprzedam ;/ Golf 3 1.8 92 r
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:39 przez ziiksd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Najpierw należy zmierzyć prąd na postoju, czy nie ucieka (tematy na forum i szkoda je powielać). Jeśli Kolega nie czuje się na siłach to zmierzyć - poprosić kogoś kto potrafi - to niewielka robota.
Alternator normalnie się grzeje w czasie pracy; nawet dość mocno gdy ładuje rozładowany akumulator (np. po kilkugodzinnej naprawie z graniem radia), byle nie parzył
Mnie to podpadało by to pod zwarcie jednej z diod głównych. Objawem jest wówczas grzanie się alternatora, naprawdę mocne i szybkie rozładowanie akumulatora.
Alternator normalnie się grzeje w czasie pracy; nawet dość mocno gdy ładuje rozładowany akumulator (np. po kilkugodzinnej naprawie z graniem radia), byle nie parzył

Mnie to podpadało by to pod zwarcie jednej z diod głównych. Objawem jest wówczas grzanie się alternatora, naprawdę mocne i szybkie rozładowanie akumulatora.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
By wymienić samą uszkodzoną pojedynczą diodę potrzeba sprzętu (mierniki), czasu, roboty i nieco wiedzy... Dużo łatwiej jest wymienić cały "mostek prostowniczy", tak to się nazywa.
Ale z wymianą należy poczekać do zbadania tego prądu na postoju - patrz tematy w stylu "ucieka mi prąd" lub podobne na forum, bo po co ponawiać teksty.
Ale z wymianą należy poczekać do zbadania tego prądu na postoju - patrz tematy w stylu "ucieka mi prąd" lub podobne na forum, bo po co ponawiać teksty.
kolego polecam zapoznać się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic198538.html
jak już będziesz wiedział czy na pewno to dioda, to podpowiem Ci jak ja wlutować
jak już będziesz wiedział czy na pewno to dioda, to podpowiem Ci jak ja wlutować

ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości