Kontrolka ręcznego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
może właśnie w autach młodszych było to powiązane z ABS u mnie auto z 94 te kontrolki razem nie świecą
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
paweł_ek, dokładnie tak samo mam ja Ty , a przy padniętym czujniku ABS świeciła się tylko kontrolka ABS-u.
Rocznik 96.
Rocznik 96.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 22:22 przez marrcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweł_ek
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
- Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)
rysiektr, być może, nie kłócę się ale takie właśnie jest zachowanie kontrolek w moim aucie jak opisałem. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 22:28 przez paweł_ek, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
na to wygląda bo ja mam starsze auto i u mnie jest tak wy nowsze i u was jest inaczej innej opcji nie mapaweł_ek pisze:rysiektr, być może, nie kłócę się ale takie właśnie jest zachowanie kontrolek w moim aucie jak opisałem. pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Zanim wysnujecie teorię że w nowszych kontrolki mają się zachowywać inaczej proponuję zerknąć w schematy... Szybko wasze teorie przestaną mieć rację bytu. Pod żadnym pozorem w Golfie kontrolka hamulca ręcznego nie ma nic wspólnego z ABSem. Chyba że macie zestaw wskaźników od Polo/Ibizy/Cordoby - tak jak ja w obydwu Mk3. Wtedy ma - tyle że obie świecą się na stałe! Żeby było śmieszniej w jednym z moich Mk3 podanie masy na pin 14 zestawu wskaźników rozwiązuje problem, a w drugim nie, mimo że auto z tego samego okresu i takie same zestawy wskaźników.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
tjwasiak,
czyli co sugerujesz?? czym może być to spowodowane?? bo to chyba nie przypadek że w aucie sprzed liftu i w autach po lifcie inaczej się to zachowuje??
czyli co sugerujesz?? czym może być to spowodowane?? bo to chyba nie przypadek że w aucie sprzed liftu i w autach po lifcie inaczej się to zachowuje??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Sugeruję że coś jest z tym młodszym autem nie tak.
Proponuję sprawdzić czystość styków, działanie przełącznika przy dźwigni hamulca i czujnika poziomu płynu. A skoro po zapaleniu zapala się kontrolka ABSu to proponuję przeprowadzić diagnostykę układu ABS, a poza tym (a może przede wszystkim) upewnić się że akumulator jest dobrze naładowany i że wszystkie masy są w porządku!
Normalnie przy odpalaniu silnika ABS nie powinien się zapalać (tzn. po uruchomieniu silnika) - jest to z reguły oznaka słabego akumulatora.
Proponuję sprawdzić czystość styków, działanie przełącznika przy dźwigni hamulca i czujnika poziomu płynu. A skoro po zapaleniu zapala się kontrolka ABSu to proponuję przeprowadzić diagnostykę układu ABS, a poza tym (a może przede wszystkim) upewnić się że akumulator jest dobrze naładowany i że wszystkie masy są w porządku!
Normalnie przy odpalaniu silnika ABS nie powinien się zapalać (tzn. po uruchomieniu silnika) - jest to z reguły oznaka słabego akumulatora.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
aku kupowałem rok temu odala bez problemu w największe mrozy napięcie ładowania tez jest ok, diagnostykę robiłem nie dalej jak miesiąc temu bo chciałem sondę sprawdzić, kumpel w DEKRA pracuje i przywiózł BOSCHa jakiegoś zero błędów ABS nie zapala mi się podczas rozruchu silnika ani po więc wątpię żeby coś było z moim autem nie tak w tej kwestiitjwasiak pisze:Normalnie przy odpalaniu silnika ABS nie powinien się zapalać (tzn. po uruchomieniu silnika) - jest to z reguły oznaka słabego akumulatora.
[ Dodano: 13 Maj 2010 00:00 ]
auto mam z końca 94 dokładnie 11.94 po nr VIN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Co do kontrolki od ABS-u jestem pewny że zawsze tak było od 5 lat jak tylko mam samochód, zapala się przy zapłonie , gaśnie i ponownie na chwile zapala się przy zapalaniu i gaśnie.
Natomiast od poduszek zapala się tylko raz przy zapłonie i gaśnie i koniec.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs wypowiedź użytkownika "OCIU"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs
Natomiast od poduszek zapala się tylko raz przy zapłonie i gaśnie i koniec.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs wypowiedź użytkownika "OCIU"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 09:07 przez marrcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Mimo wszystko będę upierał się że nie jest to funkcjonalność zaprojektowana przez fabrykę. Nie jedno Mk3 diagnozowałem i jakoś nie zauważyłem by w młodszych autach coś się zmieniło. To że kontrolka się zapalała "od zawsze" może świadczyć że jest jakiś problem z którąś z mas na przykład.marrcin pisze:Co do kontrolki od ABS-u jestem pewny że zawsze tak było od 5 lat jak tylko mam samochód, zapala się przy zapłonie , gaśnie i ponownie na chwile zapala się przy zapalaniu i gaśnie.
Natomiast od poduszek zapala się tylko raz przy zapłonie i gaśnie i koniec.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs wypowiedź użytkownika "OCIU"
Ten wątek dotyczy Mk4. Na dokładkę kontrolka zapala się przy odpalaniu tylko w okresie zimowym... Patrz to co pisałem odnośnie akumulatora. Przy dobrze naładowanej baterii tego nie ma.marrcin pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... trolka+abs
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
U mnie to wyglada tak:
http://w562.wrzuta.pl/film/2zKhyLuoCps/kontrolki_vento
Po zaplonie swieci sie poduszka, abs, plyn chlodniczy, olej, swiece, aku, i hamulec.
Po chwili zostaje tylko aku i olej.
Podczas odpalania swieci sie abs, aku, olej i hamulec
I wszystko gasnie.
Licznik mam Ibizy. Musialem zmasowac pin odpowiedzialny za zuzycie klockow hamulcowych bo inaczej reczny swiecil non stop czy byl zaciagniety czy nie.
http://w562.wrzuta.pl/film/2zKhyLuoCps/kontrolki_vento
Po zaplonie swieci sie poduszka, abs, plyn chlodniczy, olej, swiece, aku, i hamulec.
Po chwili zostaje tylko aku i olej.
Podczas odpalania swieci sie abs, aku, olej i hamulec
I wszystko gasnie.
Licznik mam Ibizy. Musialem zmasowac pin odpowiedzialny za zuzycie klockow hamulcowych bo inaczej reczny swiecil non stop czy byl zaciagniety czy nie.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Przecież sam Bradley napisał że ma licznik od Ibizy!
Nie rozumiem więc dlaczego nie podłączył kontrolki od ABSu do zestawu wskaźników Przecież tak to właśnie działa w Ibizie! Wtedy nie trzeba niczego masować - z resztą u mnie mimo że mam wszystkie 3 żarówki (ręczny/poziom płynu, klocki i ABS) na stałe świecą tylko ręczny/poziom płynu i ABS (którego jeszcze nie ma w aucie) - i dzieje się to pomimo zmasowania odpowiedniego pinu!
Jak tylko zamontuję i podłącze ABS, to zadam sobie ten trud i przełożę oryginalny zestaw wskaźników od Golfa po to tylko by jeszcze raz przekonać się że żadna kontrolka nie świeci przy odpalaniu.
Nie rozumiem więc dlaczego nie podłączył kontrolki od ABSu do zestawu wskaźników Przecież tak to właśnie działa w Ibizie! Wtedy nie trzeba niczego masować - z resztą u mnie mimo że mam wszystkie 3 żarówki (ręczny/poziom płynu, klocki i ABS) na stałe świecą tylko ręczny/poziom płynu i ABS (którego jeszcze nie ma w aucie) - i dzieje się to pomimo zmasowania odpowiedniego pinu!
Jak tylko zamontuję i podłącze ABS, to zadam sobie ten trud i przełożę oryginalny zestaw wskaźników od Golfa po to tylko by jeszcze raz przekonać się że żadna kontrolka nie świeci przy odpalaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości