Róznica dawki paliwa na cylindrach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw paź 23, 2008 18:51

a taka korekcja???

1-0,64
2-0,78
3-0,28

przy dawce 4mg.

[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 18:53 ]
a miałem korekcje straszne wczesnie, po czyszczeniu nastawnika i ustawieniu dawki, ustawienie kąta to tak wygląda.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » czw paź 23, 2008 19:25

a moje 0,05 -0,19 -0,24 0,38 190tys to mozliwe ?



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz paź 26, 2008 10:45

macem pisze:a moje 0,05 -0,19 -0,24 0,38 190tys to mozliwe ?
prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
A na poważnie to wszystko z autem w idealnym porządku.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz paź 26, 2008 10:49

jasiek21 pisze:prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
albo wszystkie wtryski i cylindry zuzyte w tym samym stopniu :)

dawki korekcyjne bliskie zeru nic nie mówią na temat stanu silnika



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn paź 27, 2008 23:08

cowboy pisze:
jasiek21 pisze:prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
albo wszystkie wtryski i cylindry zuzyte w tym samym stopniu :)

dawki korekcyjne bliskie zeru nic nie mówią na temat stanu silnika
a co mam zrobić aby potwierdzić że wszystko jest ok z silniczkiem,
pali mało 4-6l/100, niby nie ma wycieków,
może zrobić pomiar na cylindrach ?



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt paź 16, 2009 00:22

U mnie w ALH 230 tyś ( wtryski 0.216 ):
0,00
0,01
-0,24
-0,12

Silnik miał kapitalny remont przy 220 tyś ( nowe tłoki itp. )
Czy wszystko ok ??


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » śr maja 12, 2010 18:34

Panowie odgrzebie trochę temat.

A takie dawki na poszczególnych cylindrach moga martwić?

Cylinder 1 - 4,98mg
Cylinder 2 - 4,67mg
Cylinder 3 - -0,16mg

przy dawce głównej na pompie 2.2mg - chyba za wysoka, sprawdzałem przy nie rozgrzanym silniku.

Spalanie ma dużo za duże chyba bo łyka około 7 w trasie przy spokojnej jeździe
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 18:46 przez Krokulec, łącznie zmieniany 1 raz.


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 12, 2010 20:32

Prawie -5mg to już jest dużo. Przyjrzałbym się wtryskiwaczom czy aby nie leją na początek.



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » śr maja 12, 2010 21:25

tjwasiak pisze:Prawie -5mg to już jest dużo
Dwa pierwsze cylindry na plusie (+4,98), ostatni na minusie


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 12, 2010 21:54

Rzeczywiście mój błąd.
Tak czy inaczej wartości są zdecydowanie poza normą. Mimo wszystko sprawdziłbym wtryski na wstępie.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr maja 12, 2010 22:07

Krokulec pisze:Cylinder 1 - 4,98mg
Cylinder 2 - 4,67mg
Cylinder 3 - -0,16mg
Bardzo żle .Jak wynik pomiaru ciśnienia na cylindrach będzie w miarę równy to pierwszy podejrzany to wtryski .Dla przykładu moje korekcje 1 -007 ,2-009, 3-012
Krokulec pisze:przy dawce głównej na pompie 2.2mg - chyba za wysoka,
.Co do dawki to faktycznie hardcorowa ale sprawdż na rozgrzanym do ok. 90 stopni silniku i ewentualnie ustaw na ok.4 Sprawdzałem w kilku "nie ruszanych " TDI i wszystkie miały dawkę ok.4,4mg


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 12, 2010 23:46

Jak auto nie dymi, silnikiem nie rzuca to po co przestawiać dawkę? Żeby muła zrobić? Dużo mniej nie spali, często nawet więcej. Jak ostatnio żonglowałem komputerami u siebie to mnie krew zalewała, bo wsadziłem komputer teoretycznie mocniejszy a czuję że auto muli... Dopiero po ładnych kilkunastu minutach sprawdzania co jest grane doszedłem że mam dawkę 4,2mg zamiast jakiejś "męskiej".

Odnośnie spalania - na teoretycznie oszczędnych nastawach "od holendra" - dawka 7,2mg skurczybyk palił 8-8,5l. Po przestawieniu na 3,2mg (kres regulacji programowej) spalanie spadło co najmniej pół litra, nie mówiąc o tym że auto zaczęło zupełnie inaczej jeździć...



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » czw maja 13, 2010 18:11

munior pisze:.Co do dawki to faktycznie hardcorowa ale sprawdż na rozgrzanym do ok. 90 stopni silniku i ewentualnie ustaw na ok.4 Sprawdzałem w kilku "nie ruszanych " TDI i wszystkie miały dawkę ok.4,4mg
Właśnie taka ( 2,2mg ) jest na rozgrzanym silniku do 90 stopni


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Róznica dawki paliwa na cylindrach

Post autor: Alex360 » pn wrz 14, 2015 20:42

Witam.
Mam taki mały problem ze swoim TDi. Problem dotyczy różnicy dawek.
1. 1,46
2. -0,61
3. 0,46

Same cyferki nie przeszkadzały by mi, ale auto trochę kuleje. Jadąc w przedziale 1000-1500orb/min silnik kuleje (jakby chodził na 3 gary) . Przy wyższej prędkości obrotowej >1500orb/min wszystko jest Ok.

Wtryski są nówki (Firad 225 ustawione na 235bar), pompa świeżo przerobiona 10/11-stkę, dawka na pompie 3,8mg/R, kompresja na zimnym 27 27 29 27 .

Co jeszcze sprawdzić ?

Co może być powodem tak dużych korekcji?

Od razu zaznaczam że podobne korekcje były na ori gratach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 157 gości