Dziwny wyciek oleju MK3 1.8AAM. Pomóżcie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:58
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Dziwny wyciek oleju MK3 1.8AAM. Pomóżcie
Witam serdecznie zainteresowanych moim problemem i w miare możliwości proszę o pomoc. Otórz po tych srogich mrozach zauważyłem nieduże wycieki oleju. Wycieki te występują tylko po rozgrzaniu motoru i sa z tyłu silnika ok 10 cm w prawo od paska rozrządu w objętości korka od butelki (na postoju po zgaszeniu rozgrzanego ok.90st. silnika) Uszczelka pod głowicą jest sucha, od miski olejowej także, uszczelniacz wałka rozrządu raczej wykluczam. Z forum dowiedziałem się iż przyczyną może byłć zapchana ODMA i nadciśnienie wypycha olej spod dekla klawiatury.I niby słusznie:Wyczyściłem odmę, która była zapchana kremowo-białym osadem. Płynu w układzie chłodzenia mi nie ubywa, jest OK. Na bagnecie olej jest czarny, mazi nie ma, sprawdzony stopień sprężania w normie, na wszystkich garach od 8 do 9! przez co wykuczam uszczelke pod głowicą! Dolewam ćwiartke oleju mineralnego LOTOS 15W40 na 500 km. Uszczelkę pod deklem klawiatury wymieniłem - była mokra i przepuszczała olej z tyłu. Myślełem, że to rozwiązało problem, ale niestety nie! Problem w tym, że nie wiem skąd ucieka olej! Uszczelniacz - zimering na wale raczej wykluczam, bo wyciek pojawia się ok 10 cm obok uszczelniacza rozrządu za silnikiem a zimering-uszczelniacz wałka rozrządu przeciez jest z boku silnika, miska olejowa sucha, uszczelka pod głowicą sucha, uszczelka pod deklem klawiatury wymieniona. Jezdzę na oleju LOTOS 15W40, silnik 1.8 AAM, przebieg 183000 km. Poza tym problemem, nie mam do silnika najmniejszych zastrzeżeń, spisuje sie bdb. Jeśli ktoś z was może mi pomóc, bardzo będę wdzięczny!
ja mam to samo w moim aam. ale to nie wyciek tylko takie wjększ zapocenie. powjem szczeze ze nieprzejmuje się tym.mam wrazenie ze to jakby delikatne pocenie z pod kolektora dolotowego. zalałem go teraz mineralnym mobilem to moze sie troszke uszczelni. mam przejechane 174tyś i jak narazie niemiałem wjększych problemów. pozatym silnik jest suchy
mam podobny problem w AAM 1.8 III.
Mały wyciek oleju w miejscu co opisujesz.
Dwa razy zdejmowana głowica, planowanie, nowe uszczelki i nic. Dalej to swamo.
Mam dobrego i zaufanego mechanika, który stwierdził, że jak nie ubywa oleju to nie ma czym się przejmować. Może i racja, szkoda kasy na kombinowanie, martwić sie należy przy większych ubytkach.
Mały wyciek oleju w miejscu co opisujesz.
Dwa razy zdejmowana głowica, planowanie, nowe uszczelki i nic. Dalej to swamo.
Mam dobrego i zaufanego mechanika, który stwierdził, że jak nie ubywa oleju to nie ma czym się przejmować. Może i racja, szkoda kasy na kombinowanie, martwić sie należy przy większych ubytkach.
Tymoteusz
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:58
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Znalazłem problem :-)
Znalazłem problem. Przyczyną był uszczelniacz simeringu wałka rozrządu - to co raczej wykluczałem Wymina kosztowala mnie 10 zł Teraz jest wszystko OK! Nie ucieka nawet kropelka. Zrobiłem ponad 1000 km i nie dolałem gama oleju. Mimo wszystko dziękuję wszystkim za pomoc!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości