[Touran BXE 2007] Problemy z odpaleniem silnika po postoju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vivio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 04, 2010 22:36
Lokalizacja: Wrocław

[Touran BXE 2007] Problemy z odpaleniem silnika po postoju

Post autor: Vivio » ndz maja 09, 2010 22:13

Witam,
Auto: VW Touran 2007 1,9 TDI silnik BXE, przebieg:122000km
Mam problemy z odpaleniem auta po dłuższym postoju, po 8 godzinach problem na pewno występuje. Trzeba kręcić z 10 -15 razy aby odpalił, jak już odpali to potem zapala od pierwszego razu, nie ma potem znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Byłem w serwisie i stwierdzili spalone 3 świece żarowe, wymienili i powiedzieli że już OK, ale sytuacja znowu się powtarza. Czy jest możliwe aby przez 2 dni i przy przejechaniu 50km znowu spaliły się świece żarowe czy tez problem leży od samego początku gdzie indziej ?
Ktoś ma jakiś pomysł co się dzieje ?
Dzięki za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » ndz maja 09, 2010 22:53

A przez te 2 dni po wymianie było ok? Moim zdaniem przy obecnych temperaturach powinien odpalić nawet gdyby żadna swieca nie grzała.



Vivio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 04, 2010 22:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Vivio » ndz maja 09, 2010 23:20

Przez te 2 dni było ok, ale nie stał dłużej niż 4 godziny.
Też mi się wydaje że przy aktualnych temperaturach świece żarowe nie są wymagane do zapalania autka.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz maja 09, 2010 23:33

świece grzeją dopiero poniżej +5 st. C, co do zapalania to być może cofa ci się paliwo w układzie



Awatar użytkownika
Muszka.d
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt gru 18, 2007 21:15
Lokalizacja: DW /ONY
Kontakt:

Post autor: Muszka.d » śr maja 19, 2010 00:33

To jest mankament touran-ów...

Zła dawka paliwa... gdzieś o tym czytałem...

Podobno wizyta u chłopaków zajmujących się chip-tuningiem pomaga....


[/color]
tel: 606408070- WTRYSKI 0.216/0.230/0.260 WZM/TH/SEVEN/BOSCH/FIRAD
POMPOWTRYSKI - FIRAD HF +50% / +80% / +120% Power Plus 1043, Race 783
TURBINY [- GTB2260VK / GTB1756VK / GT2256VK / GT1749VA / GT1749VB /gt22v / GT2256V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 19, 2010 01:02

Gdyby nie odpalał na ciepło to tak... Ale nie po 8 godzinach stania!!! To nie jest z pewnością problem dawki rozruchowej!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 19, 2010 10:52

mettenos pisze:świece grzeją dopiero poniżej +5 st. C, co do zapalania to być może cofa ci się paliwo w układzie
Z tym bym sie zgodził, poza tym w PD takie objawy daje eż padanie pompy vacum lub jej nieszczelność , na zimno jest dośc duża dawka i dawana od razu z dołu wiec to nie problem dawki ani swiec żarowych.
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 10:53 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



zaloga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: zaloga » śr maja 19, 2010 22:52

Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 19, 2010 22:55

zaloga pisze:Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.
W PD przewody sa czarne - trzeba założyc przeźroczyste



zaloga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: zaloga » śr maja 19, 2010 23:01

PinkFloyd pisze:
zaloga pisze:Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.
W PD przewody sa czarne - trzeba założyc przeźroczyste
To tak by trzeba było zrobić może paliwo się cofa lub fitr nie szczelny, a objawy na to wskazują



Vivio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 04, 2010 22:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Vivio » sob maja 29, 2010 23:15

A czy silnik nie powinien ciągnąć najpierw paliwa z filtra paliwa ? Otworzyłem filtr i jest pełny paliwa pomimo tego że auto nie chce zapalić ? i wtedy nie ważne jest paliwo w przewodzie ze zbiornika bo jest w filtrze ?
Wymieniłem filtr paliwa na nowy i problemy z zapalaniem dalej się powtarzają także myślę że filtr paliwa jest szczelny, poza tym nie śmierdzi paliwem w komorze silnika.
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 23:22 przez Vivio, łącznie zmieniany 1 raz.



zaloga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: zaloga » pn maja 31, 2010 19:08

Sama wymiana filtra nie wystarczy ponieważ możesz mieć nieszczelność na przewodach paliwowych, więc trzeba założyć przezroczysty wężyk idący od filtra do pompy i zobaczyć czy z paliwem nie zaciąga powietrza, lub też podłuższym postoju sprawdzić czy w przewodzie jest paliwo.



Vivio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 04, 2010 22:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Vivio » ndz cze 13, 2010 22:19

Autko znowu było w serwisie ale tym razem wady nie stwierdzono ( zapalało w ich obecności za każdym razem) i nic nie zostało zrobione. Jeśli było by to rzeczywiście cofające się paliwo to co musiało by zostać wymienione aby pozbyć się problemu, pompa paliwowa? Zastanawiam się czy nie kazać im wymienić w ciemno i już.



zaloga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 19:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: zaloga » wt cze 15, 2010 22:14

Jeśli to cofające sie paliwo (o czym cały czas ci pisze) to nie wymieniaj pompy paliwa, sprawdz na początek przewody czy nie są gdzieś popękane, porzecinane, przypalone itp... , może tez to być zaworek na przewodzie przelewowym (nie zamykać sie). Ja mialem to samo tylko w golfie 1Z, a przyczyna byl przytarty delikatnie przewod paliwowy, wymieniłem 20cm przewodu i dwie obejmy i problem znikł, a kosztowało mnie to nie całe 10zł i 15 min roboty



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości