Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » sob maja 08, 2010 11:02

maras2011 pisze:Mobilu 1 0w40 New Life do MK3 1Z . :)
myślę że możę być trochę za żadki.
jeśli już to może poszukaj 0W50 albo taki jak ja jeżdżę swoim 1Z



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob maja 08, 2010 18:36

Panowie jestem po remoncie silnika tj. szlif głowicy, wymiana zaworów, uszczelniaczy i popychaczy, uszczelek głowicy, klawiatury, nowe pierścienie. itp. Zaślepiony EGR.

Przed remontem jeździł na lotos 10w40 (lał go poprzedni właściciel) Ja zmieniłem na castrola magnateca 10w40 diesel. Zastanawiam się na jaki teraz przejść. teraz po remoncie też wlałem castrola. W planach mam wtryski 216 i wirusa. Silnik AFN. Nie wiem czy dalej jeździć na tym czy coś innego. Może Motul 10w40 6100+ ?? czy ten słynny 5w50? nie chcę zmarnować masy pieniędzy włożonych w ten silnik...

Pozdro
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 19:13 przez Velthar, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob maja 08, 2010 21:10

Velthar pisze:czy ten słynny 5w50?
na tym napewno nić Ci śie nie stanie



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob maja 08, 2010 21:15

Velthar pisze:castrola magnateca 10w40 diesel
Ja bym zalał mobil 10w40


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob maja 08, 2010 21:19

arwam pisze:na tym napewno nić Ci śie nie stanie
to jest olej całoroczny? i czy nie będzie efektu płukania silnika?



arwam

Post autor: arwam » sob maja 08, 2010 21:24

Velthar pisze:to jest olej całoroczny? i czy nie będzie efektu płukania silnika?
]
jeśli nei masz starych i stwarniałych simmeringów co raczej w tych rocznikach się nie zdarza, to nic Ci nie grozi
wiem bo wszelkie pojazdy które u mnie jeżdżą, jeżdzą właśnie na tym oleju.
między innymi MOJ poprzedni AAZ też na tym jeździł z tym że każdy iny olej był spuszczany w postaCi glutów a tylko Mobil trzyamł do końca właściwości



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob maja 08, 2010 21:30

To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 09, 2010 17:54

To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?
stara 'szkoła' tzw 'mechaników' (nie ubliżając mechanikom), np. do swojego AAZ-ta leje 5w40 motul, przy upalaniu temp oleju często przekracza 120 st i silnik ma się świetnie :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

gnyba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:38
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: gnyba » ndz maja 09, 2010 19:46

Velthar pisze:To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?
jest w tym dość dużo prawdy, ale wszystko zależy jaka jest baza oleju. istnieją syntetyki 15w40 jak i mineralne 5w40. To fakt nie zaprzeczalny.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz maja 09, 2010 20:32

gnyba pisze:istnieją syntetyki 15w40 jak i mineralne 5w40
no i właśnie tego nie umiem pojąć, jak poznać czy dany olej np 15W40 jest olejem syntetycznym czy mineralnym?


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » ndz maja 09, 2010 22:19

Jutro jadę wymienić na 5w50, zobaczymy jak autko będzie się spisywać. Dziś jadąc tak spokojnie 90km/h temperatura oleju na MFA była 100 stopni. Obecnie zalany jest 10w40 castrola. Czy taka temperatura jest ok? Dodam że silnik po remoncie.



RZT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 08, 2010 02:44
Lokalizacja: Pionki

Post autor: RZT » ndz maja 09, 2010 22:33

Ja leje 10w40 castrola i sobie chwale moim zdaniem to jest najpeszy olej do diesli.
a tak nawiasem mowiac pierszy raz sie spotykam z laniem oleju motula do samochodow to jest olej motocyklowy tzn do zastosowan silnikow z mokrym sprzeglem a takiego oleju w samochodzie nie ma


[size=85][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4058206#4058206][color=#FF0000]Szczurek Mk3 1,9 TDi GT bys RZT[/color][/url]

[img]http://img704.imageshack.us/img704/9830/kopiazdjcie0110aa.jpg[/img][/size]

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » ndz maja 09, 2010 22:42

RZT pisze:a tak nawiasem mowiac pierszy raz sie spotykam z laniem oleju motula do samochodow to jest olej motocyklowy tzn do zastosowan silnikow z mokrym sprzeglem a
wiesz on słynie z motocykli. Ale oleje do samochodów też robi. Bo po co by pisać z tyłu, że spełnia normę 505 00, albo inne typowo samochodowe. W moim poprzednim 1Z miałem właśnie motul 10w40 i silnik ładnie chodził. Teraz spróbuję Mobil 5w50.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 09, 2010 23:18

RZT pisze:Ja leje 10w40 castrola i sobie chwale moim zdaniem to jest najpeszy olej do diesli.
zalej do modzonego diesla i jedź na OS-a zobaczysz czy dojedziesz do mety..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości