Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
żyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:32
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: żyto » wt lut 16, 2010 13:33

cypiss pisze:Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
Z tego co wiem w sb byly montowane zarowno k14 i t2,wiec chyba nie robi roznicy



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » wt lut 16, 2010 16:01

cypiss pisze:Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
pasuje, sam na takiej jeżdże :)



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » wt lut 16, 2010 19:16

No to świetnie. Ale zadam jeszcze jedno pytanie. Udało mi się kupić 2 garretty za 300zł w całkiem niezłym stanie. Tyle tylko ze jedna jest chłodzona cieczą a druga nie. Co może się stać jeżeli założę do siebie tą, która powinna być dodatkowo chłodzona cieczą?? Też ją rozwali ?? Nie wiem i dlatego się pytam ;) Dopiero co wróciłem do domu. 150KM po nie jeździłem. ;)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 16, 2010 19:28

cypiss, możesz zakładać tą z płaszczem wodnym.Nie jest powiedziane,że musi być podpięta dodatkowa instalacja.Ja śmigałem z taką,tylko K-14 i nic jej nie było.

[ Dodano: 16 Lut 2010 18:30 ]
Jednak przyjrzyj się im lepiej,bo cena jest podejrzanie niska...sprawdź luzy...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » wt lut 16, 2010 20:11

cypiss pisze:No to świetnie. Ale zadam jeszcze jedno pytanie. Udało mi się kupić 2 garretty za 300zł w całkiem niezłym stanie. Tyle tylko ze jedna jest chłodzona cieczą a druga nie. Co może się stać jeżeli założę do siebie tą, która powinna być dodatkowo chłodzona cieczą?? Też ją rozwali ?? Nie wiem i dlatego się pytam ;) Dopiero co wróciłem do domu. 150KM po nie jeździłem. ;)
jak masz rzeczywiścei SB, to tam przeciez wypadałoby założyć tą chłodzoną cieczą :) seryjnie te silniki maja taka instalacje. turbiniarze bardzo chwalą to rozwiązanie.



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » wt lut 16, 2010 20:50

Ja jestem laikiem w tych sprawach dlatego też wybrałem się po te turbiny z moim mechanikiem, który mi serwisuje tego trupa ;) Stwierdził, że powinienem na nich jeszcze pojeździć. Jedną postaram się podkręcić tylko muszę zaopatrzyć się w MBC. Dzięki koledzy za informacje. ;)



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

wymiana t3

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » ndz maja 09, 2010 09:34

koledzy wczoraj zabrałem sie za wymiane t3 :grin: , w moim garaż bez kanału, wymontowałem osprzet ,zabieram sie do odkrecania turbo a tu lipa :grrr: :grrr: :grrr: w 2 godziny wykreciłem jedna srube do reszty nie ma zabardzo dojscia, boje sie rozwalic srube bo beda cyrki :crazy:,czy da sie wywalic turbo z kolektorem,na ilu srubach jest ten kolektor,druga sprawa to wąż od spływu nie moge go odkrecic ,na turbo mam dojscie do jednej sruby ,wiec odkreciłem od miski i ta po srodku ale wąż siedzi jak w betonie ,a nie chce go mocniej pociagnąć :chytry: ,jeszcze zastanawiałem sie nad śćiągnieciem głowicy ,wtedy bym całość na zewnątrz wyrzucił ,koledzy pomocy bo trace nerwy :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 09, 2010 09:39

Kolektor siedzi na 8miu śrubach na klucz 12 lub 13.
Suszarkę odkręcić po kilku/kilkunastu latach to nie takie hop-siup.... :grin:
Ja urwałem wszystkie 4 śruby.Trzeba zapuszczać dobrym penetratorem kilka dni wcześniej :bigok:

[ Dodano: 09 Maj 2010 09:40 ]
Spływ odkręć tylko od misy i zdejmuj go razem z suszarką.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » ndz maja 09, 2010 09:46

Michaś_1977 pisze:Spływ odkręć tylko od misy i zdejmuj go razem z suszarką.
no własnie lipa ja jeszcze po srodku miałem na klucz 10 taka srubke i targam a tu nic :grrr: :grrr:
Michaś_1977 pisze:olektor siedzi na 8miu śrubach na klucz 12 lub 13.
Suszarkę odkręcić po kilku/kilkunastu latach to nie takie hop-siup....
a da sie ten kolektor odkrecic czy raczej dac sobie spokuj z nim,widze ze ciekawie sie to zapowiada :crazy:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 09, 2010 09:58

PROXII pisze:a da sie ten kolektor odkrecic
Da radę.
PROXII pisze:po srodku miałem na klucz 10 taka srubke i targam a tu nic
To jest dodatkowy wspornik,żeby spływ nie drgał...tylko co targasz,skoro jeszcze suszarki nie odkręciłeś?Tak przynajmniej zrozumiałem...
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 09:58 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » ndz maja 09, 2010 10:15

Michaś_1977 pisze:tylko co targasz,skoro jeszcze suszarki nie odkręciłeś?Tak przynajmniej zrozumiałem...
no otkreciłem ten spornki i chciałem sprawdzic czy sie odływ podnosi i nic



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 09, 2010 10:23

PROXII pisze:no otkreciłem ten spornki i chciałem sprawdzic czy sie odływ podnosi i nic
Bo on jest trochę sztywny i do póki nie odkręcisz suszarki,dopóty jego nie ruszysz :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz maja 09, 2010 10:27

PROXII,

trzebo jeszcze odkręcić spływ od miski
a turbinę jeśli odkręciłeś już down pipe da się zmienić bez kanały tylko potrzebuje porządnego odrdzewiacza i dobrych kluczy.

może się okazać konieczne podparcie silnika i odkręcenie tylnej łapy mocującej silnik pod turbem.
przynajmniej u mnie przy JR trzeba było odkręcać łapę albo spływ od miski a to drugie to już Ci odrazu mówię że jeśli nie masz stoickiej cierpliwości to sobie odrazu odpuść.
a do śrub łączących kolektor z turbiną będziesz potrzebował klucza nasadowego 12mm dwunastokątnego i grzechotki która nie będzie miałą dużego mechanizmu.
oraz klucza oczkowego giętego również 12mm
przy pomocy tych kluczy można wymontować i zamontować turbo bez kanału.
i zainwestuj w porządny odrdzewiacz np firmy WURTCH



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » ndz maja 09, 2010 19:26

no dzieki panowie jutro rano drugie podejscie :grin: wczoraj wd40 zobaczymy co to bedzie :chytry: napisze jaki efekt



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 152 gości