[MK2] Hamulce tarczowe tylne, zaciski z MK4

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn kwie 12, 2010 19:37

Też nie rozumiem tej sytuacji. Może kolego napiszesz co trze, albo co za bardzo wystaje. Paja ostatnio jeździ non stop na 13 calowych felach na tyle w MK1, a ma heble na tarczy z tyłu i nic mu nie trze. Co prawda ma zaciski i jarzma z MK2 ale ja tu różnicy za bardzo nie widzę w budowie lub wielkości zacisku.



Awatar użytkownika
Spid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 22:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Spid3r » wt kwie 13, 2010 23:50

Zdziwienie każe mi rozumieć, że to pierwszy taki przypadek. No trudno, niechaj więc będzie przestrogą dla innych.
Problem polega na tym, że koła nie da się założyć... Nie wiem ile to jest cm, milimetrów ? które przeszkadzają w założeniu koła o rozmiarze 13 cali. Chodzi o garb zacisku. Zacisk z Golfa 4 jest widocznie nieco większy, wyższy.. nie wiem. Trzeba by to dokładnie porównać, zmierzyć, ustalić. Ja w tej chwili mam już to wszystko w siatce, a w aucie zostało jak było, czyli zaciski seryjne z dwójki, niesprawne.
Garb, wierzch zacisku, zacisk po założeniu, dokręceniu do jarzma - skrajna zewnętrzna część, być może i przednia górna, najbliższa feldze koła, w tym miejscu jest zacisku po prostu nieco zbyt wiele, by takie koło, o takim rozmiarze, po prostu założyć.
Pozdrawiam.


Pola Monola + Coca Cola... no i V-Power Racing.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr kwie 14, 2010 12:31

Kolega ma racje, na zaciski z G4 nie da 13" rady założyć



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 27, 2010 18:27

ja dziś kupiłem takie wężyki Lucasa LUC PHD351 jakby co
mam nadzieję, że pasują bo zacisków od mk4 jeszcze nie kupiłem, wiec nie mam jak sprawdzić i potwierdzić na 100%.
wejście w zacisk jak widać poniżej - śruba przelotowa, gwint M12
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 18:28 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt kwie 30, 2010 20:42

wszyscy pisza o zaciskach od MK IV ale dlaczego właśnie o nich?
Są najlepsze? Najbardziej dostępne?

Jak sie sprawa ma przy zaciskach z A4 albo passata B5?
Jeżeli łatwiej podchodza to dlaczego nikt nie swapuje?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt kwie 30, 2010 20:55

Marszall pisze:Jak sie sprawa ma przy zaciskach z A4 albo passata B5?
Jeżeli łatwiej podchodza to dlaczego nikt nie swapuje?
nie wiem w którym miejscu łatwiej podchodzą.
zacisk od mk4 różni sie od zacisku z mk2/3 tylko większym wejściem wężyka. reszta jest niemal identyczna. z passata masz w innym miejscu mocowanie linek od ręcznego także po co rzeźbić jak można zamontować od mk4 prawie że p&p



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt kwie 30, 2010 23:54

acha czyli jednak roznia sie od paska, nie zwróciłem uwagi na to mocowanie.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 09, 2010 16:54

Dlaczego tutaj przewód od zacisku nie jest w żaden sposób zamocowany do belki tylko wisi w powietrzu?
Powinna tam być taka blaszka jak widać tutaj (oczko przez które przechodzi przewód elastyczny a dopiero potem przykręcony jest przwód sztywny który idzie sobie dalej po belce).
Czemu jej nie ma?

Obrazek


Ponizej jest
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 18:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz maja 09, 2010 19:08

Co do zacisków od passata B5 się trochę wypowiem, dostałem gratisem 2 na testy więc mówie porzeźbie sobie.

Na pierwszy rzut oka hmm wyprowadzenie linek od góry nie jak w Mk II od dołu więc pierwszy problem, ale po rozebraniu ciegieł od ręcznego da sie zauważyć że dźwigni działa w jedną jak i w druga stronę więc poprzekładałem cięgna z lewego na prawy zacisk i odwrotnie, ustawiłem pod takim kontem jak w mk II wywierciłem dxiórę w zacisku aby się trzymało i już mamy zaciski od paska działajace w drugą stronę.
Uradowany tym faktem wyczyściłęm je i pomalowałem aby następnego dnia zakładać.
Niestety tu spotkał mnie zonk trudny do przejścia otóż w B5 mocowanie przewodu jest w takim miejscu że wadzi o mocowanie czopu i bez większej rzeźby sie nie obejdzie.
Więc zaciskom od B5 dałem spokój, raczej nie ma sensu piłować belki bo sie osłabi.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn maja 10, 2010 15:50

no to jak to jest?
Jak mam wężyki z passata to coś mi się wydaje że seryjne mocowanie przewodu do belki nie podejdzie?? Trzeba dorobić jakieś mocowanie? Przeciez przewód powinien być jakoś zamocowany skoro są tam te blaszki.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn maja 10, 2010 18:56

te blaszki są ori i ja na próbe jak mocowałem zaciski od paska z przewodami od paska to tam wszystko ładnie pasowało


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn maja 10, 2010 19:05

temat jest o zaciskach z mk4 i o takie pytam. Doprecyzuję, że pytanie dotyczyło tych blaszek wczepianych w belkę, które stanowią mocowanie dla przewodu elstycznego wchodzącego w zacisk.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn maja 10, 2010 21:19

jakie byś zaciski nie założył to i tak powinna być ta blaszka która defacto przytrzymuje przewód miedziany aby nie drgał.
Tak jak powiedziałem takie blaszki są fabrycznie montowane do belki jeśli tylne hamulce w MK II są na tarczach.

Jaśniej nie mogę


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 11, 2010 00:39

A do zacisków od mk4 i standardowych jarzm od mk2 trzeba dać które klocki?
Od mk2 czy od mk4?
( http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL )

[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 00:48 ]
aha dodam, że różnica jest tylko w grubości :
mk2 15mm
mk4 17mm
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 00:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości