Mrugająca kontrolka oleju i niska temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob maja 08, 2010 22:00

mateusz_kajtek, ciśnienie może znikać gdy jest wytłuczona panewka wałka pośredniego,a właśnie przez nią przechodzi dość pokaźnych rozmiarów kanał olejowy.
Kilku osobom udzieliłem tej wskazówki i diagnoza okazała się trafna.
Nie wykluczam tutaj możliwej usterki pompy oleju,ale myślę,że warto byś wiedział o czymś takim :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz maja 09, 2010 09:17

Michaś_1977, na forum seata był podobny problem i gościu napisał że jeśli po dodaniu gazu kontrolka przestaje mrugać to napewno panewki, czyli zgadzało by sie z moimi objawami bo u mnie mruga tylko na małych obrotach tak od około 1200-1000 obr w dół a jak dodam gazu to nie mruga :/ jeżeli okaże się że to panewka/panewki to co mnie czeka? co trzeba rozbierać żeby to wymienić i jaki koszt takiej imprezy :/ czy mogę jeszcze tak jezdzić? bo od kąd zaczeła mrugać ta kontrolka zrobiłem już jakieś 700 km :/
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 09:18 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 09, 2010 09:32

mateusz_kajtek, nie ma ciśnienia-nie ma smarowania...lepiej dać na wstrzymanie-nie jeździć.
Lepiej zająć się tym niż za chwilę szukać drugiego silnika.Panewki korbowodowe,to koszt ok.45zł/kpl. przednia panewka wałka pośredniego-24zł,panewki wału korbowego-??? :?
Podejrzewam,że te na wale mogą być dobre.One rzadko siadają.
Korbowodowe wymienisz po zdjęciu misy olejowej,a tą na wałku pośrednim po wyjęciu poduszki za silnikiem,przechyleniu silnika i wysunięciu wałka pod podłużnicą :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 09:33 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 10, 2010 08:55

Dłubiąc silniki DCI najczęściej wymieniamy tylko panewki korbowe - bo te są zjechane. Główne zazwyczaj są nietknięte. Podobnie było w przyp. TDI 130KM PD (tego nieszczęsnego napędu pompy olejowej "imbusikiem" 6mm). Ściął się na frezach i pięknie zatarł silnik. Zmarło się turbinie, stanął na korbowych a główne nietknięte. Także jeżeli to panewki to podejrzewam ze wystarczy tylko korbowe wymienić. Ale oczywiście jak wymienisz wszystkie - to tylko mu to na dobre wyjdzie. To stary konstrukcyjnie silnik zatem ceny gratów na prawdę nie odbiegają kosztowo od ceny dobrego kpl tarcz z klockami. Niestety robocizna w tym wypadku sporo kosztuje ale może znajdziesz kogoś kto się tego za rozsądną "stówę" podejmie ;)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pn maja 10, 2010 10:05

Piasek pisze:To stary konstrukcyjnie silnik zatem ceny gratów na prawdę nie odbiegają kosztowo od ceny dobrego kpl tarcz z klockami. Niestety robocizna w tym wypadku sporo kosztuje ale może znajdziesz kogoś kto się tego za rozsądną "stówę" podejmie ;)
z robocizną myślę że w dobrej cenie się zmieszcze bo znajomy siedzi od lat w mechanice i jak jest potrzeba to pomaga :) Ale najpierw już umówiłem się w mieście w serwisie samochodowym na pomiar cisnienia oleju i jeśli cisnienie bedzie słabe to wtedy bedziemy patrzeć na panewki. Przy okazji umówiłem się na pomiar ciśnienia w cylindrach, i tu moje pytanie czym różni sie sprawdzenie stopnia sprężania na cylindrach od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach? Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach. Mowa o silniku 1.9 TD (AAZ). I jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na wolnych i wysokich obr?
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 10:06 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 10, 2010 10:07

mateusz_kajtek pisze:czym różni sie sprawdzenie stopnia sprężania na cylindrach od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach?
Niczym - obydwa terminy dotyczą tego samego procesu kontrolnego.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pn maja 10, 2010 10:26

no to coś zle wyczytalem gdzieś na necie ze to jakaś róznica... a jakie powinno być ciśnienie na cylindrach? i jakie powinno być ciśnienie oleju na wolnych obrotach? (bo na wolnych mruga mi kontrolka).


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 10, 2010 11:27

Dla silnika 1.9TD prawidłowe wartości sprężania powinny się zawierać w przedziale 2,5-3,0 MPa dla każdego cylindra.
Ciśnienie oleju mierzy się na rozgrzanym do temp. roboczej silniku i tak:
- przy 2000 obr winien mieć ok 2 atm
- przy obrotach biegu jałowego nie powinien schodzić poniżej 1,5 atm
(w miarę wzrostu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta mniej-więcej proporcjonalnie do obrotów (3 tyś obr ciś ok 3-3,5 atm, 4 tys obr ciś ok 4-4,4 atm)
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 11:34 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pn maja 10, 2010 21:54

i już byłem dziś zrobić pomiar ciśnienia oleju, gosciu zagląda pod machę a tam czujnik (ten przy głowicy) cały z oleju aż ciekło na skrzynie i ogólnie dużo tego się wylało, a jeszcze 3 dni temu tego nie widziałem :) w każdym bądz razie zamiast pomiaru najpierw pojechałem po nowy czujnik i będę patrzył czy kontrolka juz nie mruga, bo może to właśnie czujnik mógł narobić zmieszania...


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 10, 2010 22:29

mateusz_kajtek, ja ten czujnik już 2 razy zmieniałem... :grin:
Za każdym razem było tak samo jak u Ciebie.
Diabeł tkwi w szczegółach.
Będzie dobrze teraz :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 11, 2010 08:44

Nie ma co się za bardzo napalać...
Zobaczymy czy pomoże czy... był to tylko wyciek a z ciśnieniem nadal jest problem
Ale - bądźmy dobrej myśli...
P.S.
Jak już miałeś ustawionego mechanika na pomiary ciśnień to zrób to - poznasz kondycję silnika.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » wt maja 11, 2010 15:04

Piasek pisze:Jak już miałeś ustawionego mechanika na pomiary ciśnień to zrób to - poznasz kondycję silnika.
no chce pomiary zrobic ale powiedział mi że sprężanie cylindrów dopiero w przyszłym tyg bo mają mało czasu teraz a mówi że w dieslu to więcej roboty i myslał że w benzynie chce sprawdzić. Dziś zrobiłem 100 km na nowym czujniku (nie orginalnym - EPS czy coś takiego) no i póki co kontrolka nie mruga, po za tym po wymianie czujnika oleju wzrosła temp silnika teraz mam w przedziale 80-90 stopni (najczesciej około 85 stopni) a od kąd kontrolka zaczeła mrugać to temp nie chciała przekroczyć 70 stopni, jaki to ma związek? bo ewidentnie coś musi miec wpływ skoro przed weekendem pierwszy raz mrugła kontrolka oleju i temp non stop do 70 stopni a od dziś nowy czujnik kontrolka póki co nie mruga i temp prawie 90 stopni?


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 11, 2010 15:48

mateusz_kajtek pisze:po za tym po wymianie czujnika oleju wzrosła temp silnika teraz mam w przedziale 80-90 stopni (najczesciej około 85 stopni)
a to ciekawostka...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 11, 2010 18:18

mateusz_kajtek pisze:jaki to ma związek?
Żaden.
Brałeś pod uwagę ciężar buta i zmiany pogodowe? :bajer:
Jeśli nie,to weź i przy okazji zmień termostat,bo temperatura po nagrzaniu powinna cały czas oscylować w okolicy 90°...
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 18:20 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości