1,6 ABU- spozniona reakcja na gaz/gasnie- problem rozwiazany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

1,6 ABU- spozniona reakcja na gaz/gasnie- problem rozwiazany

Post autor: passatgl5 » pt maja 07, 2010 23:38

Jak w temacie, silnik ABUUUUUU :jezor: a objawy ma nastepujace:

- pali ładnie i trzyma obroty prawidlowe
- po dodaniu i odpuszczeniu gazu gasnie natychmiast
- podczas próby ruszenia szarpie i gasnie (nie mylic z nauka jazdy)
- jak juz uda sie ruszyc jedzie... dodajemy gazu i nic a za chwile JEB! ciagnie jak opetany, odpuszczamy gaz bo strach bierze co sie dzieje zaczyna go dlawic no to dajemy gazu i znowu ABUUUUUU i po chwili dostaje kopa (w skrócie spozniona reakcja na gaz)
W konsekwencji nieda sie tym jezdzic. Czasami zdarzy sie ze obroty pofajuja troche, czasem idzie ładnie a czasami trzyma wolne obroty na granicy zgasniecia i w konsekwencji gasnie....
Co go moze bolec? Przymierzam sie do zakupu uzywanego mono wtrysku w z silniczkiem krokowym i czuj. poł. przepust. i teraz moje pytanie na śniadanie a mianowicie czy taki nowy/stary/uzywany monowtrysk musze jakos uzyje slangu komputerowców kalibrowac? Czy wystarczy go zamontowac i ognia!?

Dodam jedynie ze aparat z czujnikiem halla azostal wymieniony bo jeszcze przy okazji zgasl i nie chcial juz zapalic ale po wymianaie pali bez problemu.
Ponizej takie bledy z VAGiny (sprzed wymiany aparatu)

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 032 906 026 G
Component and/or Version: 1,6l R4 MONO 1.2.3 D7B
Software Coding: PMC 01
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-00 - Open or Short to B+
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-00 - No Signal
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 23:38 przez passatgl5, łącznie zmieniany 3 razy.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob maja 08, 2010 09:28

passatgl5 pisze:00670 - Throttle Position Sensor (G127)
To go boli, a dokladniej czujnik pozycji przepustnicy..

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Ten bład zniknał po wymianie halla? Bo tutaj jest coś jeszcze o złym ustawieniu zapłonu / rozrzadu..



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob maja 08, 2010 09:34

Mialem ostatnio golfika z podobnymi objawami,te same bledy
po pomiarze TPSu i przewodow po miedzy sterownikiem silnika a przepustnica wyszlo ze wszystko jest ok, po spieciu wszytskiego do kupy auto smigalo az milo - proble tkwil w zabrudzonych polaczeniach na wtyczkach
przeczysc wtyczke przy przepustnicy i sterowniku silnika (wtyczke przysterowniku silnika odpinaj dopieropo odlaczeniu akumulatora), zmierz przy okazji ciaglosc przewodow pomiedzy przepustnica a sterownikiem (kolory sa takie sameprzy przepustnicy i sterowniku, brazowy to masa)
jezeli przewody sa cale a czysczenie kostek nie pomaga to mozesz szukac innej przepustnicy

[ Dodano: 08 Maj 2010 09:37 ]
Vii pisze:00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Ten bład zniknał po wymianie halla? Bo tutaj jest coś jeszcze o złym ustawieniu zapłonu / rozrzadu..
wystarczy sprawdzic beldy na odpalonym silniku wtedy ten blad zniknie, najprawdopodobniej kolega odczytywalkoduna zgaszonym silniku



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » sob maja 08, 2010 10:12

blad czujnika halla byl na uruchomionym silniku. Zaplon tez byl zle ustawiony.

[ Dodano: 08 Maj 2010 10:46 ]
odpialem wtyczke od sondy lambda i znacznie sie poprawilo. da sie jechac z tym czasem prygasnie a czasem zgasnie ale rzadko. Czy to cos wnosi do naszych rozkminek?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob maja 08, 2010 16:40

passatgl5 pisze:Czy to cos wnosi do naszych rozkminek?
No, sonda do wymiany. I czujnik połozenia przepustnicy i jak na moje auto wroci do dobrej kondycji



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob maja 08, 2010 19:12

sonda nie manic do zimnego silnikawiec jezeli na zimnym sa identyczne objawy to sonda odpada
zazwyczaj w tych autkach jak siadzie sonda to jest brak napiecia na niej i brak bledu w sterowniku silnika a silnik chodzi normalnie
gdyby to byla wina sondy to sonda powinna podawac stale jakies napiecie a sterwonik zapisalby wtedy blad
zmierz napiecie jakie pokazuje sondawtedy bedzie wiadomo na 100% czy to wina sondy
dotego wystraczy zwykly miernik



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » sob maja 08, 2010 23:38

Wymieniony zostal kompletny monowtrysk (przepustnica, sil. kro., TPS, wtryskiwacz). Zamontowalem uzywke i śmiga przepieknie. Obroty jak przyklejone, zbiera sie i jest tip top. Nie czyscilem stykow ani nic z tych rzeczy. Po prostu przecilem na "nowy" i gra gitara oczywiscie z podpieta sondą. Temat z mojej strony zamkniety. Aha i w sterowniku 0 bledów. Dzieki wszystikm za wypowiedzi sugestie i pomoc w temacie.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 23:43 przez passatgl5, łącznie zmieniany 1 raz.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości