Ile oleju jest w stanie wziąć silnik przez piercienie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ile oleju jest w stanie wziąć silnik przez piercienie?

Post autor: gademajster » pt maja 07, 2010 18:40

Witam, mam pytanko czy możliwe jest żeby silnik 1.6 AEA 75KM przerobił 1l oleju na 250km, czyli 4l/1000 :?:
Góra silnika była robiona, uszczelniacze założone przez "specjalistów", więc zostają pierścienie lub pęknięty blok :panna: Po wykręceniu świec widać że na 2gim i 3cim cylindrze bierze. Oczywiście jeździć się nie da bo zarzuca świece. Pomożecie :?:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt maja 07, 2010 18:56

A sprawdzałeś w nim kompresję przez robotą góry?



gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » pt maja 07, 2010 19:30

jhosef pisze:A sprawdzałeś w nim kompresję przez robotą góry?
Nie sprawdzałem, ale były wymienione prowadnice, dotarte zawory i wymienione uszczelniacze w "profesjonalnym zakładzie". Czy jeśli teraz zrobiłbym próbę olejową to wykaże też uszkodzone pierścienie olejowe, czy tylko pierścienie odpowiedzialne za sprężanie :?:



husik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob mar 15, 2008 17:06
Lokalizacja: Leszno

Post autor: husik » pt maja 07, 2010 20:14

podepne sie pod temat, bo akurat mam ten sam silnik, i ten sam problem, tylko tyle ze mi bierze litr na 500km,i moje pytanko, czy jakby byly walniete tylko uszczelniacze zaworow to bralby tyle oleju?? czy najprawdopodobniej pierscionki do wymiany??, kompresji nie mierzylem jak narazie, chce tylko sie dowiedziec jaka najprawdopodobniej jest przyczyna, czy gora, czy dol, z gory dziekuje za odp;PP



Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

Post autor: adario38 » pt maja 07, 2010 23:21

Same uszczelniacze jak sa za luzne,to trzeba obserwowac czy zadymi na chwile,zaraz po uruchomieniu po dluzszym postoju.Jesli tak-uszczelniacze do wymiany,jesli nie-nie.Chodzi o to,ze po dluzszym postoju olej splywa przez nieszczelne uszczelniacze do cylindra i stad te zadymienie zaraz po odpaleniu spowodowane nagromadzeniem oliwy w cylindrze.Jesli dymi lub bierze szczegolnie duzo oleju po dobrym przegonieniu po pedale gazu - raczej pierscienie.Blok raczej nie-ubywaloby chlodziwa,widac by bylo wyciek pod autem jak postoi.Tak na moj gust-oczywiscie,uszczelniacze wcale nie sa takie drogie z wymiana-proponowalbym od zrobienia najpierw tego


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » sob maja 08, 2010 23:03

Właśnie raczej nie dymi po odpaleniu, zazwyczaj jak jest zimny to chodzi w miarę dobrze, a jak złapie ok. 90 stopni to zarzuca świece i chodzi na 3ch cylindrach :(



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 08, 2010 23:11

Czyli zrobiłeś góre na tip top a dół nie wytrzymał i wszystko ucieka dołem


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » sob maja 08, 2010 23:39

grandi pisze:Czyli zrobiłeś góre na tip top a dół nie wytrzymał i wszystko ucieka dołem
Na to wygląda, tylko dziwi mnie ta ilość oleju jaką silnik "przerabia" niby przez te pierścienie. Czy miał ktoś może podobny problem :?: W poniedziałek robię próbę olejową.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 08, 2010 23:54

gademajster pisze:Na to wygląda, tylko dziwi mnie ta ilość oleju jaką silnik "przerabia" niby przez te pierścienie. Czy miał ktoś może podobny problem :?: W poniedziałek robię próbę olejową.
Tak kolega identyczny przypadek w 1.8 po remoncie głowicy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » ndz maja 09, 2010 12:13

Wielkie dzięki grandi, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć czy wymieniając pierścienie honować cylindry :?:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 09, 2010 13:22

gademajster pisze:Wielkie dzięki grandi, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć czy wymieniając pierścienie honować cylindry :?:
Wszystko wyjdzie po rozebraniu dołu

Na jkim oleju śmigasz.

Ja wszystkim polecam Gulfa amerykański olej rozlewany w Holandii , takiej samej klasy jak castrol tyklko tu nie ma reklam itp. cena powiedzmy 65 zł za półsynetyk , bardzo sobie chwale już 310 tys .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » sob maja 15, 2010 21:08

grandi pisze:Na jkim oleju śmigasz.
Na Mobilu 10W40 :chytry:


Kompresja zmierzona; na pierwszym i trzecim cylindrze 14,5 Bara, na drugim i czwartym 13,5 Bara. Różnica ciśnień nie jest zbyt duża więc próby olejowej nie robiłem.
Mają koledzy jakieś sugestie :?: :chytry:

Jeszcze takie pytanie:
Czy teoretycznie możliwe jest żeby taka ilość poszła przez odmę :?:



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » sob maja 15, 2010 21:27

Ty go czasem nie przegrzałeś ?



gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gademajster » sob maja 15, 2010 22:15

piteR-ek pisze:Ty go czasem nie przegrzałeś ?
Ja nie, ale niewykluczone, że poprzedni właściciel przegrzał :crazy:
Mam rozumieć, że ww objawy na to wskazują :?: :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 353 gości