Mrugająca kontrolka oleju i niska temperatura silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
Mrugająca kontrolka oleju i niska temperatura silnika
1 problem - dzis podczas jazdy kilkakrotnie mrugneła mi kontrolka oleju, za każdym razem działo się to na niskich obrotach silnika przy zwalnianiu - hamowaniu (być może zbieg okoliczności). Od kąd pamiętam kontrolka ta mrugała mi zawsze po odpalniu silnika jakieś 2-3 mrugnięcia i spokój, jakoś nigdy specjalnie się tym nie przejmowałem ale dzis się przejąłem :/ może zna ktoś prawdopodobną przyczynę?
2 problem - od ponad tygodnia wzkazówka temp nie chce przekroczyć 70 stopni, termostat wymieniałem około 1,5 roku temu ale może jakiś felerny bo po wymianie temp była przeważnie w granicach 80 stopni tylko sporadycznie zdażało sie 90 stopni... być może jeszcze raz wymiana termostatu?
2 problem - od ponad tygodnia wzkazówka temp nie chce przekroczyć 70 stopni, termostat wymieniałem około 1,5 roku temu ale może jakiś felerny bo po wymianie temp była przeważnie w granicach 80 stopni tylko sporadycznie zdażało sie 90 stopni... być może jeszcze raz wymiana termostatu?
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 09:19 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
Ad 1.
Kontrolka mruga parę razy po odpaleniu jako samokontrola.
Sprawdzałeś poziom oleju?
Ad 2.
1,5 roku to i tak nieźle wytrzymał. Po takich mrozach jakie były to mógł go szlag trafić. Jak go nagrzejesz do tych 70 stopni, sprawdź węże od chłodnicy. Jeśli górny będzie gorący, dolny również termostat out, jeśli dolny będzie chłodny to trzeba szukać przyczyny.
Pozdrawiam
Kontrolka mruga parę razy po odpaleniu jako samokontrola.
Sprawdzałeś poziom oleju?
Ad 2.
1,5 roku to i tak nieźle wytrzymał. Po takich mrozach jakie były to mógł go szlag trafić. Jak go nagrzejesz do tych 70 stopni, sprawdź węże od chłodnicy. Jeśli górny będzie gorący, dolny również termostat out, jeśli dolny będzie chłodny to trzeba szukać przyczyny.
Pozdrawiam
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
jak mrugnęła z 2-3 razy bezpośrednio po odpaleniu to się nie przemowałem ale jak wczoraj podczas jazdy mi mrugnęła kilka razy w odstepach po parę minut to zacząłem się niepokoić. Olej na bagnecie jest 1mm pod maximum, oleju pilnuje cały czas...
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 06:40 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
Tak jak napisał kolega Włochaty, przyjrzałbym się pompie oleju. Warto też podłączyć pod VAG zobaczyć co się dzieje na kompie.
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
czyli jak ten temat łyknąć???? co radzicie? jakiś mechanik od diesla by musiał się za to zabrać czy jakiś elektronik żeby podłączyć pod Vaga?Piasek pisze:Szybki temat: zegar wkręcić i skontrolować co i jak
Dodam jeszcze parę może przydatnych dla Was wskazówek... Dziś zrobiłem prawie 300 km i z rana był spokój ale po dłuższej jezdzie na wyższych obrotach około 3000-3200 obr na trasie podczas hamowania (przy małych obrotach silnika) na nowo zaczeła mrugać, i zauważyłem że dzieje się to prawie za każdym razem jak zdejme nogę z gazu i obroty spadną do około 850-900, jak wbije bieg i wzrosną obroty to przestaje mrugać... zdażyło mi się też dziś tak że zgasiłem auto na jakieś 3 minuty po czym odpaliłem i kontrolka mrugała przez cały czas i ani na chwilę nie chciała przestać, zgasiłem auto odpaliłem na nowo i spokój jeszcze dodam że jest może ponad tydzien od wymiany oleju a kupiłem CASTROL DIESEL OIL 15W40 5L za 57zł od allgrowicza ale byłem po niego osobiście i gosciu wyciągał go z pudła CASTROL, olej dobrze zamknięty z data produkcji 09r i miał na sprzedaż tez inne oleje (mobil,elf itp) więc wygladało to na wiarygodne zródło, ponadto ma gościu swój warsztat na którym wymienia oleje, wokoło banery firm olejów, mam nadzieje że to oryginał a nie jakiś syf :/ przynajmniej mnie tak zapewniał.
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
- krzysiekj1990
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
- Lokalizacja: Iława
No przydałby się ktoś z zegarem. Najprościej: wykręcasz czujnik ciśnienia oleju, w jego miejsce wkręcasz zegar i odpalasz silnik. Na "profesjonalnie": oddajesz wymontowaną pompę olejową na stanowisko pomiarowe w firmie która się zajmuje takimi rzeczami.mateusz_kajtek pisze:jakiś mechanik
Nie popadajmy w paranoję - nie każdy to oszust. Dla "swojego" spokoju możesz zawsze spuścić i zalać coś innego w silnik. Zobaczysz czy w/w objawy występują również po zmianie oleju na inny (co jednoznacznie wskazuje na pompę), czy też nie (co wcale nie zwalnia Cię z obowiązku sprawdzenia pompy)mateusz_kajtek pisze:jeszcze dodam że jest może ponad tydzien od wymiany oleju a kupiłem CASTROL DIESEL OIL 15W40 5L za 57zł od allgrowicza ale byłem po niego osobiście
Kolejny co się nasłuchał i defetyzm szerzy...krzysiekj1990 pisze:Kolego moze to byc tez od filtra slyszalem ze Filtrona badziew podobno robi takie efekty
Tak...
Filtron to kupa, podobnie jak oleje z Lotosu...
Gdybym miał tak generalizować to zasadniczo nie byłoby już firmy\producenta których gratów bym używał bo praktycznie na każdym producencie filtrów lub olejów "babola" w silniku widziałem...
"Cudze chwalicie - swego nie znacie..."
Ale to nie jest głupi trop. Może wymiana samego czujnika pomoże... Na pewno nie zaszkodzi, wszak swoje lata już ma...krzysiekj1990 pisze:Lub ... poluzowala sie wtyczka od czujnika i tez nieraz migala
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
- krzysiekj1990
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
- Lokalizacja: Iława
2 lub nawet 3 ale to już w TDImateusz_kajtek pisze:ale czujniki chyba są dwa prawda?
Jeden jest na pewno przy filtrze a drugi z tego co pamiętam gdzieś w głowicę chodzi. Ale wystarczy jak sprawdzisz ten przy filtrze (konkretnie o zegar mi tu chodzi).
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości