ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: klejny » pt maja 07, 2010 09:16

kiedyś czytałem na forum że nie da się kupić samego amortyzatora napinacza tylko cały ale na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item1028012560_napina ... _golf.html

to tak tylko informacyjnie jakby ktoś chciał wymienić sam amortyzator:)

ale do rzeczy, jutro zabieram się za wymianę całego napinacza, silnik ALH z klimą, z tego co wyczytałem to grzechotka plus nasadka wystarczy (rozumiem że nie ma inbusów czy torxa? bo w poradzie o golfie 3 są śruby imbusowe), powiedzcie mi zdejmuję opaskę i wypinam rurę przy reflektorze i... rozumiem że muszę najpierw zdjąć pasek a później odkręcić śruby napinacza żeby nie wantowało? ale żeby zwolnić pasek to muszę zadziałać siłą na jakieś elementy? nie wiem podważyć czy coś? nigdy nie wymieniałem napinacza więc jak to zrobię to z pewnością napiszę na forum jak to praktycznie wygląda żeby inni nie mieli dylematu takiego jak ja jutro...:)

p.s. wyczytałem że sprzęgiełka na alternatorze czasami siadają i tu moje kolejne pytanie - jak będę sprawdzał sprzęgiełko to ono ma się obracać w obydwie strony czy w jedną się obraca a w drugą blokuje (czytałem że prawidłowo działa tylko w jedną stronę). z góry dziękuję za pomoc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 07, 2010 09:30

klejny pisze:żeby zwolnić pasek to muszę zadziałać siłą na jakieś elementy? nie wiem podważyć czy coś?
Obrazek

rolka prowadząca to ta bezpośrednio pod kołem pasowym alternatora więc z niej zdejmujesz najpierw pasek, pamiętaj aby zrobić sobie strzałkę kredą na pasku przed jego zdjęciem w którą stronę się obraca, zakładając potem pasek odwrotnie może się on szybko uszkodzić.


Obrazek

klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: klejny » pt maja 07, 2010 09:48

wielkie dzięki Sztomel za szybką pomoc, w poniedziałek zdam relację z wymiany. pozdrawiam



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » pt maja 07, 2010 11:35

wesol pisze:Zreszta czemu niby golfy z silnikami 1.6 w benzynie nia maja tego tlumika na napinaczu i nie maja sprzegielka na alternatorze.
Myśle że chodzi tu kopyto diesel'oskie, moment obrotowy ale to tylko taka moja sugestia



klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: klejny » ndz maja 09, 2010 18:37

no więc buła z masłem, wymiana zajmuje ok. 30 minut wliczając w to wypicie :kufel: co się przyda: płaska lub oczkowa 16tka, grzechotka ze średnią przedłużką i nasadką, kleszcze do opasek z szerokim rozstawem. Dobrze przedstawia to schemat umieszczony przez Sztomela z tą różnicą że nie zdejmowałem paska, nie było to potrzebne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości