problem z mocą i kopceniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- GregorGT
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
- Lokalizacja: DB
- Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi
problem z mocą i kopceniem
Witam. Mam poważny problem z Ventem TDI (silnik 1z). Od jakiegoś czasu zaczął kopcić (pomieszanie białawego niebieskiego i czarnego dymu) i podczas jazdy na stałych obrotach np. 1700 lub 2000 (na wyższych także) pojawia się taki naprawdę chwilowy brak mocy. Wygląda to tak jakbym dosłownie na ułamek sekundy ujął gazu i ponownie go dodał. Auto odpala super - nie ma problemów. Nie wiem jak ze spalaniem , bo to auto ojca i on nim jeździ (nie kontroluje spalania). Oleju nie połyka więcej niż powinien. W zasadzie między wymianami nie wymaga dolewek. Pomóżcie, bo nie mogę nic znaleźć - co się dzieje z tym samochodem?! Będę wdzięczny za podpowiedzi.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tak najlepiej tak jak fabryka zaleca .41-52 .W tdi na ciepłym silniku kąt wtrysku reguluje komp .A zbyt duże spalanie można ograniczyć zmniejszając dawkę paliwa .W adaptacjach vagiem w przedziale od 2 do 9 .Z tym że wielkośc 2 to dawka max a 9 dawka min.Nie w każdej pompie można ustawić w tym zakresie .Wieksze zmiany można uzyskać regulując nastawnikiem na pompie ,ale bez vaga nie radzę .Ważne też są wtryski bo to od tego jak rozpylają paliwo w dużym stopniu zależy moc i spalanie silnika .Nie wiem ile ci pali ale dla zetorka 1z i jego braci 1,9 TDI spalanie powinno oscylować ok. 5 litrów trasa i ok.6-7 miasto .Oczywiście zależy też od tego jak się jeżdzi i z jaką prędkośćią .Dane fabryczne podają np.dla audi 80 z silnikiem 1Z ,przy 90 km/h spalanie 3,9litra ,przy 120km 5litrów oczywiście na trasieroger.yo pisze:a czy można ustawić kąt wtrysków tak aby ograniczyć trochę spalanie samochodu?
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 13:55 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- GregorGT
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
- Lokalizacja: DB
- Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi
To już prędzej wtryskiwacze albo tak jak kolega Zimny Chirurg, mówi turbinka, bo w silniku nie było nic grzebane. Po prostu od jakiegoś czasu tak się stało jak jest... Cholera, nie mam dostępu do kabelka aby podpiąć go i sprawdzić. Mogę kupić kabel ale nie wiem jak robi się logi dynamiczne. Takie podstawowe sprawdzenie potrafiłbym zrobić, ale jak już mówiłem kabla nie mam.tjwasiak pisze:Niebieskawy dymek może również świadczyć o źle ustawionym kącie wtrysku. Czarne dymienie - znów może być bardzo późny kąt wtrysku, albo lejące wtryskiwacze...
- GregorGT
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
- Lokalizacja: DB
- Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi
Kurcze mam nadzieję, że nie... Chyba jakby się przestawił to nie odpalałby tak ładnie jak odpala. Sama praca silnika nie zmieniła się. Chodzi jak chodził. Jedynie te chwilowe spadki mocy i kopcenie...A rozrząd nie przestawił się?
Chyba będę musiał wygonić staruszka gdzieś na diagnostykę... Lepiej, żeby tak nie jeździł, bo pewnie sprawa może się pogorszyć.Tak bez diagnostyki to można sobie gdybać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości