zbieznośc poza ASO
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zbieznośc poza ASO
Witam.
Potrzebuje zrobić zbiezność, bo kierownica sie przekszywiła w lewo (auto trzyma swój tor jazdy) i powinienem to zrobić w ASO (gwarancja) ale czy jak wykonam to poza ASO (z finansowych względów) to czy jest szansa, że zostanie do dostrzeżone potem w ASO i utracę gwarancję ?
Potrzebuje zrobić zbiezność, bo kierownica sie przekszywiła w lewo (auto trzyma swój tor jazdy) i powinienem to zrobić w ASO (gwarancja) ale czy jak wykonam to poza ASO (z finansowych względów) to czy jest szansa, że zostanie do dostrzeżone potem w ASO i utracę gwarancję ?
Dokładnie, nie wpadłeś w jakąś mega dziurę albo cos w tym stylu?, a grzebałeś przy zawieszeniu coś?
Co do utraty gwarancji, jeżeli zrobi to ktoś nie umiejętnie, coś się popsuje w zawieszeniu przedwcześnie to ASO może powiedzieć, że to z winy grzebania przy zawieszeniu i odebrać gwarancję ale chyba tylko na element grzebany? tak mi się wydaje.
Co do utraty gwarancji, jeżeli zrobi to ktoś nie umiejętnie, coś się popsuje w zawieszeniu przedwcześnie to ASO może powiedzieć, że to z winy grzebania przy zawieszeniu i odebrać gwarancję ale chyba tylko na element grzebany? tak mi się wydaje.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
oby tylko nikt nie wpadł na "mądry" pomysł zdejmowania kiery i prostowania jej w ten sposób, bo znam takich magików Co do gwarancji to słyszałem opinie że na śrubach są zaznaczone jakieś punkty serwisowe, które w momencie "modzenia" ulegają starciu i w ASO to widzą, ale od siebie dodam że niegdy takich punktów w swoim Mk5 nie widziałem
Zgadza sie, jakiś czas temu wpadłem w dziure, może nie mega dziure ale poczułem ja mocno i chyba od tego momentu kierownica sie przekszywiła - ok 1 cm w dół po jej lewej stronie.Marioo pisze:Dokładnie, nie wpadłeś w jakąś mega dziurę albo cos w tym stylu?, a grzebałeś przy zawieszeniu coś?
Co do utraty gwarancji, jeżeli zrobi to ktoś nie umiejętnie, coś się popsuje w zawieszeniu przedwcześnie to ASO może powiedzieć, że to z winy grzebania przy zawieszeniu i odebrać gwarancję ale chyba tylko na element grzebany? tak mi się wydaje.
Dzieki wszystkim za odpowiedzi, pojadę do ASO zapytać o cene (pewnie zo 200 zł jak nie więcej) i zadecyduje. Najwyżej poczekam do końca gwarancji
Chyba trzeba odrzałować, mam nadzieje, że dokonanie pełnej geometrii w ASO przyniesie skutek, bo pewnie nie raz się komuś zdarzyło, że geometria zrobiona, kasa skasowana i efektu brak.mettenos pisze:JanKot, dla przykładu za pełną geometrię zawieszenia w ASO zażyczyli sobie ponad 200 zł (dokładnie nie pamiętam) zaś poza ASO na profesjonalnym sprzęcie zrobiłem za 120 zł
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
oj tak, od jednych to wyjeżdżałem 3 razy i ciągle kierownica krzywo ustawiona - no bo co tu wymagać za 30 zł w końcu się wkur...em i 4 raz nie zawracałem a pojechałem tam gdzie skasowali 120 zł za całość - ale się opłaciłoJanKot pisze:bo pewnie nie raz się komuś zdarzyło, że geometria zrobiona, kasa skasowana i efektu brak.
Rozeznałem temat w dwóch serwisach ASO VW. Rozmowa w pierwszej ASO była ok, celowo zapytałem, czy mój przypadek należy naprawić regulując kierownicę, na co pan odparł, że robi sie to wyłącznie na drążkach w trakcie geometrii (po wcześniejszym zablokowaniu kierownicy). Widać było, że facet zna się na rzeczy. Jedynie cana powala bo ponad 300 zł. W drugim serwisie ASO VW stwierdzono, że należy przestawić kierownicę o jeden ząbek. Uznano tak, ponieważ auto nie znosi na jedą ze stron i trzyma swój kierunek jazdy. W takich przypadkach w tym serwisie przestawiaja kierownicę o jeden ząbek. Dodano, że ewentualnie można zrobić zbieżnośc, jeżeli coś uległo uszkodzeniu. Cena przestawienia kierownicy to ok 150 zł, a zbieżnośc to ok. 200. Mimo niższych cen chyba udam się do pierwszego serwisu. Dużo czytałem i wiem, że kierownicy sie nie przestawia. A może w tym co powiedzieli mi w drugim serwisie jest trochę racji, skoro auto jedzie prosto i trzyma swój kierunek jazdy, znaczy ze zbieżnością jest wszystko ok. i nie ma potrzeby jej regulować, zatem najlepszym rozwiązaniem jest przestawienie kierownicy. Już zgłupiałem z tego wszystkiego.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
zastanów się czy zdejmowałeś kierownicę i krzywo założyłeś...pewnie nieJanKot pisze:zatem najlepszym rozwiązaniem jest przestawienie kierownicy
może przez wjechanie w dziurę kierownica sama się zdjęła i krzywo założyła...też nie
Przyczyny trzeba szukać pod spodem...mógł się np skrzywić drążek kierowniczy. W ASO to od razu go wymienią na nowy...większość mechaników by go prostowała jeżeli oczywiście nie jest bardzo wygięty...ale z tego co piszesz to stopnień przekrzywienia kierni nie wskazuje na duże uszkodzenie.
Przy kierownicy nic nie mieszaj !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości