Problem z ciśnieniem oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ciśnieniem oleju
Witam
Auto i silnik nie z z grupy VAG ale tutaj jest więcej fachowców niż na każdym innym forum.
Renault Scenic DCI , problem jest dziwny Otóż podczas przyspieszania czasem zapala się kontrolka oleju i STOP, wystarczy lekko zdjąć nogę z gazu i kontrolka gaśnie. Poleciała już przez to jedna turbina, teraz kolejna wyje ... Objawy nie wskazują na pompę oleju - w końcu dzieje się to tylko przy przyspieszaniu ... tak samo na panewki .
W trakcie zapalenia się kontrolki oleju i STOP ( w tej samej chwili ) zawyje mocno turbina ...
Macie jakieś pomysły ? Wszyscy już ręce rozkładają .
Pozdrawiam
Damian
Auto i silnik nie z z grupy VAG ale tutaj jest więcej fachowców niż na każdym innym forum.
Renault Scenic DCI , problem jest dziwny Otóż podczas przyspieszania czasem zapala się kontrolka oleju i STOP, wystarczy lekko zdjąć nogę z gazu i kontrolka gaśnie. Poleciała już przez to jedna turbina, teraz kolejna wyje ... Objawy nie wskazują na pompę oleju - w końcu dzieje się to tylko przy przyspieszaniu ... tak samo na panewki .
W trakcie zapalenia się kontrolki oleju i STOP ( w tej samej chwili ) zawyje mocno turbina ...
Macie jakieś pomysły ? Wszyscy już ręce rozkładają .
Pozdrawiam
Damian
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 21:24 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
a co to ma do ciśnienia oleju ...Lolo22 pisze:a brakuej mu mocy ??? jesli tak to wymien filtr paliwa
nic na nią nie wskazuje .. gdyby była to pompa to nie miałby ciśnienia cały czas, a nie tylko czasami i tylko podczas przyspieszania ... gubi ciśnienie oleju tylko czasami, nie zawsze ...Przemo440 pisze:jesteś pewien że pompa oleju jest dobra??
Prosze Cie? Błagam Cie..Lolo22 pisze:a brakuej mu mocy ??? jesli tak to wymien filtr paliwa
Hmm tak jakby nie dochodzil olej do turbiny, albo dochodził pod zbyt malym cisnieniem i zacierasz je, problemem musi być cisnienie. Kurcze czytalem gdzies kiedys o identycznym przypadku ale nie umiem sobie przypomnieć tego co bylo problemem ;/
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 21:48 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.
tak właśnie jest, tylko gdzie leży problem ... nie uśmiecha mi się wymieniać pompy oleju - która może być sprawna - za 500zł .. gdyż jak pisałem nic na nią nie wskazuje ... ale moze ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał i pomożeVii pisze:Hmm tak jakby nie dochodzil olej do turbiny, albo dochodził pod zbyt malym cisnieniem i zacierasz je, problemem musi być cisnienie.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
damcio151, stan oleju zapewne jest O.K. tylko jeśli smok pompy oleju znajduje się z przodu misy,a olej przy przyspieszaniu siłą bezwładności "przesunie" się na tył misy,to smok może zassać powietrze i tym samym ciśnienie ginie...tak czy owak,jest to dziwne,bo jak olej w normie,to nie powinno się tak dziać...chyba że było coś kombinowane np.przy misie
Na postoju gdy przeciągniesz motor po obrotach,to też tak się dzieje,czy spokój jest?
Na postoju gdy przeciągniesz motor po obrotach,to też tak się dzieje,czy spokój jest?
też podejrzewam smokMichaś_1977 pisze:damcio151, stan oleju zapewne jest O.K. tylko jeśli smok pompy oleju znajduje się z przodu misy,a olej przy przyspieszaniu siłą bezwładności "przesunie" się na tył misy,to smok może zassać powietrze i tym samym ciśnienie ginie...tak czy owak,jest to dziwne,bo jak olej w normie,to nie powinno się tak dziać...chyba że było coś kombinowane np.przy misie
na postoju nic się nie dzieje ...Michaś_1977 pisze:Na postoju gdy przeciągniesz motor po obrotach,to też tak się dzieje,czy spokój jest?
olej jest
jutro będę kombinował, czekam dalej na propozycję, gdyż sprawdzę wszystko ( prócz filtrów ) co Wam do głowy przyjdzie
dzięki
roducent powienien przewidzieć sytuacje przyśpieszania i hamowania przy projektowaniu smoka oleju i miski. Ja sugerowałbym zrzucenie miski i sprawdzenie spoka, może jest uszkodzony, np pobiera olej zbyt wysoko w skutek rozszczelnienia itp. To tylko domysły ale to bym na pierwszy rzut sprawdził. Poda tym może to oczywiste ale sprawdź poziom oleju na bagnecie nie na wskaźniku w zegarach. To raczej pic na wodę
sprawdzę, sprawdzę jakieś sitko tam pewnie też jest, może jest zabrudzone ?jhosef pisze:roducent powienien przewidzieć sytuacje przyśpieszania i hamowania przy projektowaniu smoka oleju i miski. Ja sugerowałbym zrzucenie miski i sprawdzenie spoka, może jest uszkodzony, np pobiera olej zbyt wysoko w skutek rozszczelnienia itp. To tylko domysły ale to bym na pierwszy rzut sprawdził.
tak jak piszesz to jest oczywiste wskaźnikowi na zegarach nie ufamjhosef pisze:. Poda tym może to oczywiste ale sprawdź poziom oleju na bagnecie nie na wskaźniku w zegarach. To raczej pic na wodę
dodane
ciśnienie oleju sprawdzone, na wolnych obrotach 1.5 atm, po delikatnym dodaniu gazu do 1200obr wzrosło do 2 atm ... więc OK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości