Ukręcona nasadka od śrub zabezpieczających

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ledman
pssst
pssst
Posty: 1402
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 22:53

Post autor: ledman » wt maja 04, 2010 23:38

andrzejr2006, jak miałem podobny problem, to nabiłem inną nasadkę i odkręciłem .. tylko ciężko nabić coś 2cm wgłąb . .

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 23:39 ]
weż dobrego spawacza, i niech Ci heftnie delikatnie pręta



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » wt maja 04, 2010 23:42

o widze kolega ma fajny problem^^
powiem ci tak, mi sie udało odkrecic za drugim podejsciem, ale nie obylo sie bez spawarki, pierw dwa strzały z gory mlotem by ruszyc srube, potem dopasowalem rurke zaszlifowaną w stożek (nieocynkowaną bo spaw nie złapie) tak by wyystawala poza rant felgi i dalo sie ja po prostu zlapac zabkami takimi dlugimi od rur, po czym wbilem ja najdalej jak sie dalo i zaspawalem w srodku, dosc mocno przegrzewajac- ryzyk fizyk

decyzja zalezy od ciebie ale na moje to juz wyjscia innego jie masz
ja robilem to niemcowi ktory chial po prostu dojechac do domu bo stal na panie, nikt sie tego podjac nie chcial a on cieszyl sie ze uratowalem mu tylek i dosyc dosyc sie odwdzieczyl


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
ledman
pssst
pssst
Posty: 1402
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 22:53

Post autor: ledman » wt maja 04, 2010 23:42

zrób fotę śróuby, to na allegro może znajdziesz nasadkę .. ja tak kupiłem ,znaczy wysłałem sprzedawcy zdjęcie i mi dobrał .. tylko, że to inna marka była



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » wt maja 04, 2010 23:44

ledman pisze:weż dobrego spawacza, i niech Ci heftnie delikatnie pręta
pochlapie felgi nawet najlepszy spawacz a migomatem tak nie dojdzie


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » śr maja 05, 2010 00:01

Tomek,
a jak tą rurkę przyspawam w środku to chyba większa szansa że felga nie ucierpi?
co to jest rurka zaszlifowana w stożek?
ledman pisze:zrób fotę śróuby, to na allegro może znajdziesz nasadkę
jak patrzyłem na allegro to wszystkie foty są tej samej śruby, ale jeszcze poszukam


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr maja 05, 2010 02:01

Weź kawałek rurki mniej więcej rozmiar taki żeby wszedł w tą śrubę może wbijesz młotkiem ją w tą śrubę. Jak nie to spawaj tylko osłoń sobie fele jakimś kocem gaśniczym, w środku może się trochę uwalić fela, ale jak rurka będzie obspawana od środka to nie powinno być tak źle.



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr maja 05, 2010 11:45

rurka n a czerwono a spawasz tam gdzie zielone... czoło zewnetrzne rurki szlifujesz by wesla glebiej tylko nie rob za dlugiej rurki bo zwyczajnie nie pospawasz

Obrazek

mozesz zrobic jak kolega wyzej radzi ale to spelznie na niczym raczej co nie znaczy ze nie warto sprobowac


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr maja 05, 2010 12:01

Ja jak oddawałem swoje drugie auto da lakiernika to sam sobie poodkręcał wszystkie śruby zabezpieczające. Nasadkę miałem w domu bo zapomniałem mu zostawić :grin: Przyznał się później że ma jakieś specjalne narzędzie w formie szczypiec dzięki którym odkręci każdą praktycznie śrubę nie nieszcząc jej przy okazji :panna: Zainwestował w to bo nie raz klienci zapominali mu zostawić nasadkę a czas to pieniądz :grin:
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 12:02 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr maja 05, 2010 12:58

Nasadkę rozwierć na porządny otwór lub załóż taką z otworem. Środek spróbuj dospawać do śruby.

Głęboko siedzi ta śruba?



Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: damianp » śr maja 05, 2010 13:09

Kolego , miałem identyczny problem z tym samym zabezpieczeniem, i zrobiłem tak:
Dopasuj sobie nasadkę i nabij ja na ta śrube na zewnątrz i odkręcaj śrube, ja taj zrobiłem roboty 5 minut.


Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr maja 05, 2010 18:41

Wszystko już opisaliście w kwestii spawania , ja dodam drobne szczegóły . Ja wykręcam to mig.. 180 A drutem 1.2mm , nie wiem jak to jest z mniejszymi. Rzecz dzieje się na samochodzie , otwór zabezpiecza się kawałkiem blaszki ocynkowanej zwiniętej w rodzaj lejka tak aby odpryski po niej wypadały. Spawam zazwyczaj śrubę M12 tak aby łeb wystawał za fele . Nie zawsze udaje się za pierwszym razem . W trudnych przypadkach stosuje sposób podobny do tego z rurką , zamiast rurki spawam nakrętkę w środku i do niej śrubę n.p. M16 . Można próbować wspawać taką nakrętkę żeby podejść kluczem. Nie polecam osłaniania feli kocem czy smarowania olejem , lotka wpadnie pod spód zatrzyma się i topi a na sucho odbije się i poleci. Sposób kolegi Tomek, jest bardzo dobry pod elektrodę , lepiej spróbować tak niż małym migomatem . Musi być wykonany przetop obu elementów , ale to wszystko zależy od sprawnej ręki spawacza :bajer: Opisywałem na forum sposób odkręcania urwanych śrub . Powodzenia.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Łukasz_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Łukasz_GTI » czw maja 06, 2010 22:11

Miałem podobny problem...

Wulkanizator ukręcił mi zabezpieczenie i jego połowa została w śrubie... żadne spawania nie pomogły. Próbowaliśmy nakrętek, innych śrub i nic. Cała operacja odbywała się na alufeldze, jednakże spaw ani temperatura nawet w najmniejszym stopniu jej nie uszkodziły, trzeba lać dużo wody i tyle :bajer: All in all dopiero nawiercanie pomogło... śruba była mocno zapieczona.



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » czw maja 06, 2010 23:00

Hej!

Miałem podobnie, jak kupiłem auto miało na wszystkich felgach zabezpieczenia i to przerabiałem. W dobrym warsztacie wulkanizacyjnym mają takie specjalne nasadki do kluczy, nabija się taką nasadkę na śrubę zabezp. i bezproblemowo odkręca. Jak nie ma u ciebie dobrego wulkanizatora to spróbuj dopasować sobie jakąś nasadkę (torxa, spline imbusa) w każdym sklepie narzędziowym dostaniesz. Ja dwie właśnie tak odkręciłem u siebie. Z tymże śruba zabezpieczająca po takim zabiegu nadaje się praktycznie do kosza :-(.


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt maja 07, 2010 11:33

niby się powtarzaja ale umnie nawet numer był inny i odkręciłem !!!!

1) a teraz mam takie spostrzeżenie , w alu stosuje się śruby ALU !!! i chcecie mi pospawać migiem alu?? ;O


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości