szarpanie na zimnym silniku

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

looper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 04, 2007 10:03
Lokalizacja: TL

szarpanie na zimnym silniku

Post autor: looper » śr maja 05, 2010 16:47

Witam! Mam problem z moim golfem g60. Gdy silnik nie jest rozgrzany delikatnie szarpie natomiast jak się już rozgrzeje to jest wszystko ok. odczytałem kody błędów i wyszło mi takie coś:
2322 - Czujnik temperatury powietrza
2312 - Czujnik temperatury płynu
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2142 - Czujnik stukowy 1 – brak sygnału
2342 - Sonda lambda
2121 - Włącznik biegu jałowego

Dodam że czujnik stukowy wymieniłem jakiś czas temu bo stary był pęknięty, sonda wymieniona 3 miesiące temu (sprawdzałem miernikiem i działa)
Co do czujnika płynu to niebieski jest raczej dobry ale wskazówka od temperatury ledwo wchodzi na norme nawet gdy sie wiatrak włącza.
Za co sie zabrac pierwsze?
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 18:12 przez looper, łącznie zmieniany 1 raz.



madKOWAL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr lis 03, 2004 17:59
Lokalizacja: Żarnów/Kressbronn(Bodensee/DE)
Kontakt:

Post autor: madKOWAL » śr maja 05, 2010 18:15

a mi sie wydawalo ze g60 nie mozna zdiagnozowac po kodach.........??



looper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 04, 2007 10:03
Lokalizacja: TL

Post autor: looper » śr maja 05, 2010 18:35

Można, trzeba się tylko wpiąc w 20 pin ECU



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » śr maja 05, 2010 19:09

looper pisze:Można, trzeba się tylko wpiąc w 20 pin ECU
jak możesz napisz jak to sie robi.....
looper pisze:2322 - Czujnik temperatury powietrza
2312 - Czujnik temperatury płynu
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2142 - Czujnik stukowy 1 – brak sygnału
2342 - Sonda lambda
2121 - Włącznik biegu jałowego
może sprawdz jak sonde odłaczysz na rozgrzewajacym sie silniku jak beda szarpania czy jest róznica .. i czy na grzałke i dzie napiecie ...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 05, 2010 19:11

najpierw to skasuj błędy i pojeździj trochę, odczytaj na nowo a i tak one często w niczym nie pomagają i lepiej poprostu multimetrem pomierzyć wszystkie czujniki :bigok:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

looper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 04, 2007 10:03
Lokalizacja: TL

Post autor: looper » śr maja 05, 2010 19:25

Próbowałem kasowac ale nie wiem czy dobrze robie
Przy wyłączonym zapłonie zwarłem kabel danych z masą, następnie włączyłem zapłon i rozłączyłem przewód i wtedy zaczęło nadawac kody (te same co wcześniej)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw maja 06, 2010 04:47

Zewrzyj przewód i Włącz i wyłącz zapłon jakoś tak u siebie kasowałem


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

looper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 04, 2007 10:03
Lokalizacja: TL

Post autor: looper » pt maja 07, 2010 11:04

Niestety nie udało mi się skasować błędów:(

Odłączyłem sonde i co zauważyłem?
1. dalej szarpie jak zimny
2. może i lepiej się zbiera ale nie znacznie
3. strzela ogniem z tłumika na wysokich obrotach :grin:



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » ndz maja 09, 2010 13:42

Może po prostu wyreguluj zapłon, pamiętaj, że trzeba to zrobić na 2250 obr/min i że odma musi być zdjęta. Także czujnik niebieski od temp. cieczy musi być odłączony. Kąt fabryczny to 6 stopni.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt maja 11, 2010 19:52

i nie jeździj z takimi objawami autem z doładowaniem bo Ci kolektor wydechowy spłynie
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 18:29 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

looper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 04, 2007 10:03
Lokalizacja: TL

Post autor: looper » wt cze 15, 2010 23:42

Dzisiaj się wziełm w końcu za golfa i okazało się ze jeden wtrysk się nie domykał i lał. Problem rozwiązany:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości