Schemat wtyczki podpinanej do włacznika świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Schemat wtyczki podpinanej do włacznika świateł
potzrebujem schemat ( opis poszczegolnych pinów ) do wtyczniki podpinanej do włacznika świateł
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Opis wykonano według:
pin wtyku - kolor*- pin wyłącznika - przeznaczenie
1 - gr-bl - 58b ----- podświetlenie tablicy, wyłączników
2 - ws-sw-56 ------ wyjście na przełącznik drogowe/mijania
3 - ....... - 56D ---- dzienne
4 - gr-bl - 83 (Xr)-- zas. św. przeciwmgielnych.
5 - sw-ge- X (Xz) -- zas. refl. ze stacyjki "X"
6 - gr-ro - 58R ----- pozycyjne/postojowe prawe
7 - gr-gn - 58 ------ oświetlenie tabl. rej
8 - ........ - wolny
9 - br ----- 31 ------ masa
10- ........ - SRA ---- wolny
11- ro-ge - 30 ------ zasilanie z plusa
12- gr-ws - 83b(NSL)- tylne przeciwmgielne
13- gr-ge - 83a(NL)- refl. przeciwmgielne
14- gr-sw - 58l ----- pozycyjne/postojowe lewe
15- ........ - TFL - wolny
____
* - kolory według schematów w jęz. niemieckim.
pin wtyku - kolor*- pin wyłącznika - przeznaczenie
1 - gr-bl - 58b ----- podświetlenie tablicy, wyłączników
2 - ws-sw-56 ------ wyjście na przełącznik drogowe/mijania
3 - ....... - 56D ---- dzienne
4 - gr-bl - 83 (Xr)-- zas. św. przeciwmgielnych.
5 - sw-ge- X (Xz) -- zas. refl. ze stacyjki "X"
6 - gr-ro - 58R ----- pozycyjne/postojowe prawe
7 - gr-gn - 58 ------ oświetlenie tabl. rej
8 - ........ - wolny
9 - br ----- 31 ------ masa
10- ........ - SRA ---- wolny
11- ro-ge - 30 ------ zasilanie z plusa
12- gr-ws - 83b(NSL)- tylne przeciwmgielne
13- gr-ge - 83a(NL)- refl. przeciwmgielne
14- gr-sw - 58l ----- pozycyjne/postojowe lewe
15- ........ - TFL - wolny
____
* - kolory według schematów w jęz. niemieckim.
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 21:12 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tak więc, w złączu na chłodnicy są przewody (kolory w/g schematów w jęz. niemieckim):
ro/sw……………....regulacja zasięgu reflektorów;
ws…………………drogowe prawe;
ws/sw……………..drogowe lewe;
ge….....……………mijania prawe;
ge/sw…………...…mijania lewe;
gr…………………..pozycyjne prawe;
gr/sw……………....pozycyjne lewe;
sw/ge……………...zasilanie sygnału dźw.;
br/sw………………masa sygnału dźw.;
sw/gn……………...kierunkowskaz prawy;
sw/ws……………...kierunkowskaz lewy;
gr/ge……………….przeciwmgielne przednie;
br...................masa.
Na kierownicy jest kilka złączy. Złącze 4c:
4c/1 gn/ws…. H wycieraczek;
4c/2 gn/ro….. T wycieraczek;
4c/3 br……….31 (masa);
4c/4 sw/bl…...49a zasilanie przerywacza (w trybie awaryjnych);
Złącze 5b:
5b/1 ws/ge…..49 zasilanie przerywacza (w trybie kierunkowskazy);
5b/2 ge………56b mijania;
5b/3 ws/sw…..56 zas. przełącznika refl.;
5b/4 ws………56a drogowe;
5b/5 ro/ge……zasilanie stałe.
Złącze 5c:
5c/1gn/ge……53b wycieraczek;
5c/2 sw/gr……53a wycieraczek;
5c/3 gn…….…53 wycieraczek;
5c/4 gn/sw…...53e wycieraczek;
5c/5 br/sw……J wycieraczek.
I złącze 7a:
7a/1 br/bl……….masa sygnału dźw.;
7a/2 sw/ws/gn....49a (zas. przeł. kierunkowskazów);
7a/3 sw/ws……..L kier. lewy;
7a/4 gr/sw……...PL postojowe lewe;
7a/5 s…………...P zasilanie przełącznika św. postojowych;
7a/6 gr/ro……….PR postojowe prawe;
7a/7 sw/gn……..P kier. prawy.
ro/sw……………....regulacja zasięgu reflektorów;
ws…………………drogowe prawe;
ws/sw……………..drogowe lewe;
ge….....……………mijania prawe;
ge/sw…………...…mijania lewe;
gr…………………..pozycyjne prawe;
gr/sw……………....pozycyjne lewe;
sw/ge……………...zasilanie sygnału dźw.;
br/sw………………masa sygnału dźw.;
sw/gn……………...kierunkowskaz prawy;
sw/ws……………...kierunkowskaz lewy;
gr/ge……………….przeciwmgielne przednie;
br...................masa.
Na kierownicy jest kilka złączy. Złącze 4c:
4c/1 gn/ws…. H wycieraczek;
4c/2 gn/ro….. T wycieraczek;
4c/3 br……….31 (masa);
4c/4 sw/bl…...49a zasilanie przerywacza (w trybie awaryjnych);
Złącze 5b:
5b/1 ws/ge…..49 zasilanie przerywacza (w trybie kierunkowskazy);
5b/2 ge………56b mijania;
5b/3 ws/sw…..56 zas. przełącznika refl.;
5b/4 ws………56a drogowe;
5b/5 ro/ge……zasilanie stałe.
Złącze 5c:
5c/1gn/ge……53b wycieraczek;
5c/2 sw/gr……53a wycieraczek;
5c/3 gn…….…53 wycieraczek;
5c/4 gn/sw…...53e wycieraczek;
5c/5 br/sw……J wycieraczek.
I złącze 7a:
7a/1 br/bl……….masa sygnału dźw.;
7a/2 sw/ws/gn....49a (zas. przeł. kierunkowskazów);
7a/3 sw/ws……..L kier. lewy;
7a/4 gr/sw……...PL postojowe lewe;
7a/5 s…………...P zasilanie przełącznika św. postojowych;
7a/6 gr/ro……….PR postojowe prawe;
7a/7 sw/gn……..P kier. prawy.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 23:38 przez Zico63b, łącznie zmieniany 4 razy.
Zico63b, Widzisz jakieś przeciwskazania do założenia przekaźników zaraz za manetką? Masz może schemacik jak to idzie? Gdzie jest rozdzielany na L i P?
Nie za bardzo mi się podoba wrzucenie ich pod maskę i zastanawiam się nad odciążeniem najsłabszych ogniw w instalacji czyli przełącznik, włacznik i stacyjka.
Nie za bardzo mi się podoba wrzucenie ich pod maskę i zastanawiam się nad odciążeniem najsłabszych ogniw w instalacji czyli przełącznik, włacznik i stacyjka.
Ja wrzuciłem 4 przekaźniki pod maskę. Tak wiem że mogłem wstawić 2, albo nawet 1.
Niby pod deską znajdzie się miejsce żeby upchnąć przekaźniki, ale powstanie strasznie długa instalacja elektryczna. Poza oczywistym efektem braku obciążenia na przełączniku (miałem już poupalane styki i przytopione plastiki) przy włączonej tylko jednej lampie (podczas montowania tego wszystkiego) uzyskałem dodatkowe 0,45V na żarówce Tyle że ja podciągnąłem masę do lamp prosto z akumulatora dodatkowo (oryginalną zastosowałem jedynie do sterowania przekaźnikiem).
EDIT: Jaki schemat potrzebujesz? Podłączenie przekaźnika? Czy wyjście z manetki?
Niby pod deską znajdzie się miejsce żeby upchnąć przekaźniki, ale powstanie strasznie długa instalacja elektryczna. Poza oczywistym efektem braku obciążenia na przełączniku (miałem już poupalane styki i przytopione plastiki) przy włączonej tylko jednej lampie (podczas montowania tego wszystkiego) uzyskałem dodatkowe 0,45V na żarówce Tyle że ja podciągnąłem masę do lamp prosto z akumulatora dodatkowo (oryginalną zastosowałem jedynie do sterowania przekaźnikiem).
EDIT: Jaki schemat potrzebujesz? Podłączenie przekaźnika? Czy wyjście z manetki?
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 10:55 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zakazu włożenia przekaźników zaraz przy desce rozdzielczej oczywiście nie ma; podobnie jak i sensu: puszczenie prądu wykorzystując fabryczne kable instalacji - nie ma sensu bo niweluje w znacznym stopniu korzyści wynikające z prowadzeniem prądu nowymi krótkimi przewodami. W innej wersji powoduje, jak wspomniał już Kolega Tjwasiak, ogromne wydłużenie przewodów.
Te przekaźniki są przewidziane do prac pod maską silnika (patrz→ umiejscowienie przekaźników np. w Polonezie!). Nic im się nie stanie, zrobiłem takie połączenia w mnóstwie pojazdów i każdy działa bez zarzutów
Pobranie sygnału z oryginalnych przewodów poszczególnych reflektorów tuż przed okrągłym złączem na chłodnicy (przez rozcięcie przewodu i dolutowanie po ok. 1m przewodu do cewek przekaźników) i doprowadzenie w te miejsca prądu z wyjść przekaźników - jest dziecinnie proste, a zrobienie tego jeszcze na wtykach umozliwia dodatkowo powrót do oryginalnej instalacji (choć jeszcze nikt ze znajomych nie powrócił )!.
Te przekaźniki są przewidziane do prac pod maską silnika (patrz→ umiejscowienie przekaźników np. w Polonezie!). Nic im się nie stanie, zrobiłem takie połączenia w mnóstwie pojazdów i każdy działa bez zarzutów
Pobranie sygnału z oryginalnych przewodów poszczególnych reflektorów tuż przed okrągłym złączem na chłodnicy (przez rozcięcie przewodu i dolutowanie po ok. 1m przewodu do cewek przekaźników) i doprowadzenie w te miejsca prądu z wyjść przekaźników - jest dziecinnie proste, a zrobienie tego jeszcze na wtykach umozliwia dodatkowo powrót do oryginalnej instalacji (choć jeszcze nikt ze znajomych nie powrócił )!.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 12:17 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Zico63b, Nie chodzi o samo połozenie a dużą ingerencję w instalację. To z resztą nie ważne, zamin to zrobię sprawdzę spadek na fabrycznej instalacji i jak świeci po fabrycznych kablach. Aktualnie mam 14,1 na aku i 11,83 na lewej lampie. Zaczęło padać i nie dokończyłem pomiarów. Pociągnę kablem napięcie pod kabel w manetkę i sprawdzę w takiej konfiguracji. Wówczas podejmę decyzję jak to robić. Nie obawiam się wilgoci, po pristu nie chce aby to było widać. Chce też zrobić po najmniejszej lini oporu.
Inną sprawę. Włącznik gówny świateł. Mam wrażenie, że robi się w nim choinka. Był grzebany.
Jak zapalę pozycyjne zapala mi się lampka w włączniku - no norma. Przełączam na mijania gaśnie - może i norma- nie wiem. Zapalam długie lampka od poz się jarzy. Mam krótkie i lewy kierunek pomiga wraz z nim lampka od przeciwmgielnych.
Ogólnie w instalacji nie było grzebane i wygląda poprawnie.
Inną sprawę. Włącznik gówny świateł. Mam wrażenie, że robi się w nim choinka. Był grzebany.
Jak zapalę pozycyjne zapala mi się lampka w włączniku - no norma. Przełączam na mijania gaśnie - może i norma- nie wiem. Zapalam długie lampka od poz się jarzy. Mam krótkie i lewy kierunek pomiga wraz z nim lampka od przeciwmgielnych.
Ogólnie w instalacji nie było grzebane i wygląda poprawnie.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Co do choinki w wyłączniku - możliwy jest brak masy - prąd "chce" gdzieś wracać, wraca przez lampkę choć wówczas nie powinien.
Ingerencja czy wygląd: to nie jest takie straszne, a dużo zależy jak to jest zrobione. Jeśli użyta zostanie płócienna taśma izolacyjna, taka jak w tamtych latach używał VW i rureczki "peszel" samochodowe czarne - to jest to jakby to fabryka zrobiła. Jak widać, nawet w TDI z klimą da się to ładnie "upchnąć"
Ingerencja czy wygląd: to nie jest takie straszne, a dużo zależy jak to jest zrobione. Jeśli użyta zostanie płócienna taśma izolacyjna, taka jak w tamtych latach używał VW i rureczki "peszel" samochodowe czarne - to jest to jakby to fabryka zrobiła. Jak widać, nawet w TDI z klimą da się to ładnie "upchnąć"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości