Schemat wtyczki podpinanej do włacznika świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Schemat wtyczki podpinanej do włacznika świateł

Post autor: bacik » ndz mar 29, 2009 17:52

potzrebujem schemat ( opis poszczegolnych pinów ) do wtyczniki podpinanej do włacznika świateł



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz mar 29, 2009 19:14

Opis wykonano według:
pin wtyku - kolor*- pin wyłącznika - przeznaczenie

1 - gr-bl - 58b ----- podświetlenie tablicy, wyłączników
2 - ws-sw-56 ------ wyjście na przełącznik drogowe/mijania
3 - ....... - 56D ---- dzienne
4 - gr-bl - 83 (Xr)-- zas. św. przeciwmgielnych.
5 - sw-ge- X (Xz) -- zas. refl. ze stacyjki "X"
6 - gr-ro - 58R ----- pozycyjne/postojowe prawe
7 - gr-gn - 58 ------ oświetlenie tabl. rej

8 - ........ - wolny
9 - br ----- 31 ------ masa
10- ........ - SRA ---- wolny
11- ro-ge - 30 ------ zasilanie z plusa
12- gr-ws - 83b(NSL)- tylne przeciwmgielne
13- gr-ge - 83a(NL)- refl. przeciwmgielne
14- gr-sw - 58l ----- pozycyjne/postojowe lewe
15- ........ - TFL - wolny
____
* - kolory według schematów w jęz. niemieckim.
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 21:12 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 29, 2009 20:23

Obrazek
Xz - dokładniej - plus po styacyjce z prerwą przy rozruchu
Xr - jak wyżej ale po przejścu przez przekaxnik lini X


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » ndz mar 29, 2009 20:27

wielkie dzieki o to mi chodziło


Obszywanie Kiertownic gałek zmiany bieógw i innych. BRY NA MASKE Obszyte kierownice gąłki i inne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787

Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » śr maja 05, 2010 17:30

a na kostce wchodzacej do lamy jest tak samo? chodzi mi o swiatla postojowe


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 05, 2010 21:46

Tylko kolory niektórych przewodów są te same (na szczęście dla Kolegi, akurat dla pozycyjnych są te same) - ułożenie czy numery pinów są naturalnie inne.
Wystarczy lekko się zastanowić: przecież do przedniej lampy nie mogą iść przewody np. tylnego światła przeciwmgłowego.



Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » śr maja 12, 2010 13:30

Ma ktos moze opis walcowej wieloetykowej zlaczki w pasie przednim pod maska mkIII


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr maja 12, 2010 13:52

Podepnę się. Potrzebowałbym opis kabli przy manetce od zmiany świateł.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 12, 2010 21:44

Tak więc, w złączu na chłodnicy są przewody (kolory w/g schematów w jęz. niemieckim):
ro/sw……………....regulacja zasięgu reflektorów;
ws…………………drogowe prawe;
ws/sw……………..drogowe lewe;
ge….....……………mijania prawe;
ge/sw…………...…mijania lewe;
gr…………………..pozycyjne prawe;
gr/sw……………....pozycyjne lewe;
sw/ge……………...zasilanie sygnału dźw.;
br/sw………………masa sygnału dźw.;
sw/gn……………...kierunkowskaz prawy;
sw/ws……………...kierunkowskaz lewy;
gr/ge……………….przeciwmgielne przednie;
br...................masa.

Na kierownicy jest kilka złączy. Złącze 4c:
4c/1 gn/ws…. H wycieraczek;
4c/2 gn/ro….. T wycieraczek;
4c/3 br……….31 (masa);
4c/4 sw/bl…...49a zasilanie przerywacza (w trybie awaryjnych);

Złącze 5b:
5b/1 ws/ge…..49 zasilanie przerywacza (w trybie kierunkowskazy);
5b/2 ge………56b mijania;
5b/3 ws/sw…..56 zas. przełącznika refl.;
5b/4 ws………56a drogowe;
5b/5 ro/ge……zasilanie stałe.

Złącze 5c:
5c/1gn/ge……53b wycieraczek;
5c/2 sw/gr……53a wycieraczek;
5c/3 gn…….…53 wycieraczek;
5c/4 gn/sw…...53e wycieraczek;
5c/5 br/sw……J wycieraczek.

I złącze 7a:
7a/1 br/bl……….masa sygnału dźw.;
7a/2 sw/ws/gn....49a (zas. przeł. kierunkowskazów);
7a/3 sw/ws……..L kier. lewy;
7a/4 gr/sw……...PL postojowe lewe;
7a/5 s…………...P zasilanie przełącznika św. postojowych;
7a/6 gr/ro……….PR postojowe prawe;
7a/7 sw/gn……..P kier. prawy.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 23:38 przez Zico63b, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 13, 2010 10:18

Zico63b, Widzisz jakieś przeciwskazania do założenia przekaźników zaraz za manetką? Masz może schemacik jak to idzie? Gdzie jest rozdzielany na L i P?
Nie za bardzo mi się podoba wrzucenie ich pod maskę i zastanawiam się nad odciążeniem najsłabszych ogniw w instalacji czyli przełącznik, włacznik i stacyjka.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 13, 2010 10:54

Ja wrzuciłem 4 przekaźniki pod maskę. Tak wiem że mogłem wstawić 2, albo nawet 1.
Niby pod deską znajdzie się miejsce żeby upchnąć przekaźniki, ale powstanie strasznie długa instalacja elektryczna. Poza oczywistym efektem braku obciążenia na przełączniku (miałem już poupalane styki i przytopione plastiki) przy włączonej tylko jednej lampie (podczas montowania tego wszystkiego) uzyskałem dodatkowe 0,45V na żarówce :smoke: Tyle że ja podciągnąłem masę do lamp prosto z akumulatora dodatkowo (oryginalną zastosowałem jedynie do sterowania przekaźnikiem).

EDIT: Jaki schemat potrzebujesz? Podłączenie przekaźnika? Czy wyjście z manetki?
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 10:55 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 12:16

Zakazu włożenia przekaźników zaraz przy desce rozdzielczej oczywiście nie ma; podobnie jak i sensu: puszczenie prądu wykorzystując fabryczne kable instalacji - nie ma sensu bo niweluje w znacznym stopniu korzyści wynikające z prowadzeniem prądu nowymi krótkimi przewodami. W innej wersji powoduje, jak wspomniał już Kolega Tjwasiak, ogromne wydłużenie przewodów.
Te przekaźniki są przewidziane do prac pod maską silnika (patrz→ umiejscowienie przekaźników np. w Polonezie!). Nic im się nie stanie, zrobiłem takie połączenia w mnóstwie pojazdów i każdy działa bez zarzutów :bigok:
Pobranie sygnału z oryginalnych przewodów poszczególnych reflektorów tuż przed okrągłym złączem na chłodnicy (przez rozcięcie przewodu i dolutowanie po ok. 1m przewodu do cewek przekaźników) i doprowadzenie w te miejsca prądu z wyjść przekaźników - jest dziecinnie proste, a zrobienie tego jeszcze na wtykach umozliwia dodatkowo powrót do oryginalnej instalacji (choć jeszcze nikt ze znajomych nie powrócił :grin: )!.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 12:17 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 13, 2010 12:41

Zico63b, Nie chodzi o samo połozenie a dużą ingerencję w instalację. To z resztą nie ważne, zamin to zrobię sprawdzę spadek na fabrycznej instalacji i jak świeci po fabrycznych kablach. Aktualnie mam 14,1 na aku i 11,83 na lewej lampie. Zaczęło padać i nie dokończyłem pomiarów. Pociągnę kablem napięcie pod kabel w manetkę i sprawdzę w takiej konfiguracji. Wówczas podejmę decyzję jak to robić. Nie obawiam się wilgoci, po pristu nie chce aby to było widać. Chce też zrobić po najmniejszej lini oporu.

Inną sprawę. Włącznik gówny świateł. Mam wrażenie, że robi się w nim choinka. Był grzebany.

Jak zapalę pozycyjne zapala mi się lampka w włączniku - no norma. Przełączam na mijania gaśnie - może i norma- nie wiem. Zapalam długie lampka od poz się jarzy. Mam krótkie i lewy kierunek pomiga wraz z nim lampka od przeciwmgielnych.

Ogólnie w instalacji nie było grzebane i wygląda poprawnie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 13:10

Co do choinki w wyłączniku - możliwy jest brak masy - prąd "chce" gdzieś wracać, wraca przez lampkę choć wówczas nie powinien.
Ingerencja czy wygląd: to nie jest takie straszne, a dużo zależy jak to jest zrobione. Jeśli użyta zostanie płócienna taśma izolacyjna, taka jak w tamtych latach używał VW i rureczki "peszel" samochodowe czarne - to jest to jakby to fabryka zrobiła. Jak widać, nawet w TDI z klimą da się to ładnie "upchnąć" :grin:
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości