Przewód hamulcowy tylny - czy nad zaciskiem jest uszczelka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
HMP
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pt maja 23, 2008 00:45
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Przewód hamulcowy tylny - czy nad zaciskiem jest uszczelka?

Post autor: HMP » śr maja 05, 2010 16:58

Leciało mi z tylnego zacisku, a dokładnie z łączenia zacisku z przewodem. Dokręciłem śrubę, która była lekko lużna - przestało leciec, ale wciąż kapie. Czy pod śrubą znajduje się jakaś uszczelka lub podkładka, która mogła się wyrobić? Czy po prostu uszkodziła się końcówka przewodu, pod śrubą?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr maja 05, 2010 17:20

Nie ma to jest na stozku, ale ze cieknie jest taka opcje ze gwint sie zabardzo porzecieral .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr maja 05, 2010 17:30

spawacz pisze:Nie ma to jest na stozku, ale ze cieknie jest taka opcje ze gwint sie zabardzo porzecieral .
za przeproszeniem mówiąc delikatnie mijasz się z prawdą :)
Kolega ma golfa 4, a tam zakończenie przewodu wygląda tak
Obrazek

I jak widać jest tam miedziana podkładka. To inny typ mocowania w stosunku do tradycyjnego grzybka docisanego to stożkowego gniazda(o którym mówisz). Zresztą w obudwu rozwiązaniach to nie gwint jest elementem trzymającym szczelność połaczenia i wcale nie musi być idealny. Po gwincie kazdym płyn przecieknie bo tak już jest skonstruowany gwint :).
W zaciksach od mk4 podkładka odpowiada za szczelność a w zaciskach gdzie przewód jest ze spęcznieniem typu grzybek (mk2, mk3) za szczelność odpowiada właśnie ten grzybek i stan stożkowego gniazda . Gwint w otworze nie odpowiada bezpośrednio za szczelność połączenia, wystarczy, że dobrze dociska grzybek do stożkowego gniazda albo podkładkę w zależności które zaciski omawiamy, ale zaczynam trochę odbiegać od tematu wiec na tym zakonczę. pzdr
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 17:33 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
HMP
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pt maja 23, 2008 00:45
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: HMP » śr maja 05, 2010 19:21

O super odpowiedź, dziękuje kolego. Pochwała dla Ciebie zasłużona. Niby pierdoła, ale nie chciałem się na marnie bawić w rozbieranie i następnie odpowietrzanie układu.

A nie wiesz przypadkiem jakie wymiary mają te podkładki?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr maja 05, 2010 19:25

średnica śruby to 12mm zatem o takiej śrernicy wewnętrzej potrzebujesz podkładkę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości