problem z obrotami digi16v

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

problem z obrotami digi16v

Post autor: mustang877 » pt kwie 30, 2010 10:37

problem jest tego typu że na cieplym silniku zaraz po odpaleniu silnika obroty sie zawieszają na okolo 2500rpm a gdy juz po dłuższym czasie opadną to cały czas faluje i nie idzie tego wyregulować przepływomierzem, jak nie ustawisz to i tak nic sie nie zmienia. do tego spalanie w granicach 20l/100. prosze o pomoc bo mnie zaraz #!%& strzeli



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt kwie 30, 2010 14:14

Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » pt kwie 30, 2010 15:01

bugalon pisze:Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty
digifant II ,krańcówki, czujnik temp, krokowiec szczelność dolotu i podciśnień sprawdziłem, są sprawne.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt kwie 30, 2010 20:08

mustang877 pisze:
bugalon pisze:Jaki digifant? Jedynka, czy dwójka?

Najpierw sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy (jest w digim 1 i digim 2). Jeśli jest niesprawna, zawsze auto faluje lub utrzymuje za wysokie obroty
digifant II ,krańcówki, czujnik temp, krokowiec szczelność dolotu i podciśnień sprawdziłem, są sprawne.
Więc pozostaje tylko sonda i jej wskazania. Z nią musi być coś nie tak jeśli reszta jest sprawna. Przepływomierz sie nie zacina? Klapka płynnie chodzi w całym zakresie? Wskazania napięcia z przepływki są stabilne?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » sob maja 01, 2010 01:46

bugalon pisze:Więc pozostaje tylko sonda i jej wskazania. Z nią musi być coś nie tak jeśli reszta jest sprawna. Przepływomierz sie nie zacina? Klapka płynnie chodzi w całym zakresie? Wskazania napięcia z przepływki są stabilne?
sondy nie mam ponieważ to sterownik od silnika PB, przepływka sie nie zacina dzis sprawdzałem ale za to wskazania nie są stabilne i wahania napięcia są cały czas, praktycznie nie da sie ustawić jednej wartości. podmieniłem przepływomierz na drugi i jest ta sama sytuacja, czyżby cos nie tak ze sterownikiem?

[ Dodano: 02 Maj 2010 23:46 ]
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? bo ja już wymiękam



Awatar użytkownika
szogi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 15:25
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: szogi » pn maja 03, 2010 13:16

jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » pn maja 03, 2010 17:11

szogi pisze:jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .
ok spróbuje bo teraz mam wstawiony seryjny od 16v (biały) może to jest powodem? ale teoretycznie powinien działać prawidłowo z digifantem.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn maja 03, 2010 22:59

mustang877 pisze:
szogi pisze:jak możesz to sprubuj wymienic czujnik tem. niebieski .
ok spróbuje bo teraz mam wstawiony seryjny od 16v (biały) może to jest powodem? ale teoretycznie powinien działać prawidłowo z digifantem.
Nie będzie dzialac prawidłowo, bo ma inną charakterystykę. Wstaw czujnik z ABFa wkręcany w głowicę.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » wt maja 04, 2010 12:08

bugalon pisze:Nie będzie dzialac prawidłowo, bo ma inną charakterystykę. Wstaw czujnik z ABFa wkręcany w głowicę
ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 12:10 przez mustang877, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt maja 04, 2010 18:21

mustang877 pisze:ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...
dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » wt maja 04, 2010 22:14

toffic pisze:dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)
teraz wszystko jasne, mysle że to może być powodem bo spalanie na ori czujniku z 16v utrzymuje sie na poziomie 20L/100km. jest masakra po prostu ](*,) ](*,) ](*,)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt maja 04, 2010 22:45

a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » śr maja 05, 2010 00:10

toffic pisze:a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??
wtryski od PG 245cc/min
klapkę cieżko jest teraz wyregulować ponieważ obroty ciągle falują ale starałem sie tak dostroić żeby napiecie mieściło sie w normie miedzy 0,90v-1,20v.
AFR nie mierzyłem a jaka powinna byc jego wartośc?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 05, 2010 15:54

toffic pisze:
mustang877 pisze:ten co mam teraz też jest wkręcany w głowice i jak pytałem w sklepie o czujnik ABF to mówią że tam jest jeden model czujnika który idzie do KR/PL9A i ABFa.
coś mi sie w to nie chce wierzyć jednak...
dobrze ci mówili, koledze chodziło o zastosowanie wyjścia na nagrzewnice z ABFa z klimą i tam wsadzić ori czujnik z DF II (ten niebieski)
Nie nie, chodziło mi dokładnie o czujnik wkręcany w głowicę z ABFa. Zgodnie ze źródłami które posiadam ma on taką samą charakterystykę jak standardowy niebieski w digifantach. Ta charakterystyka jest inna niz czujników z KR/PL/9A.

Patent z wyjściem na nagrzewnicę o którym toffic napisał często stosuję. Uwazam jednak, że lepiej iść w czujniki wkręcane. Mniej z tym zachodu.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 3:55 pm ]
mustang877 pisze:
toffic pisze:a wtryski jakie?? klapa dobrze ustawiona?? jaki masz AFR??
wtryski od PG 245cc/min
klapkę cieżko jest teraz wyregulować ponieważ obroty ciągle falują ale starałem sie tak dostroić żeby napiecie mieściło sie w normie miedzy 0,90v-1,20v.
AFR nie mierzyłem a jaka powinna byc jego wartośc?
AFR powinieneś mieć w granicach 13,5:1.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości