Czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Czujnik temperatury

Post autor: Mati44 » pn maja 03, 2010 15:27

Witam mam takie pytanko czy istnieje możliwość uruchomienia wskaźnika temperatury w momencie kiedy zegary wyjęte są z samochodu
PozdraVWiam



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn maja 03, 2010 15:28

Chcesz sprawdzić czy działa zegar? Podaj mu kilka volt z baterii, powinien się podnieść.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 03, 2010 15:44

Do wtyku licznika należy doprowadzić minus na pin 3, plus na 11 oraz 13 a między piny 23 a 3 dać regulowany opór (potencjometr radiowy) o wartości od 200Ω do 5500Ω i będzie ładnie pokazywać różne temperatury, w zależności od nastawionego oporu.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn maja 03, 2010 15:53

A co stało by się gdybym połączył bezpośrednio 3 i 23 pójdzie na MAX czy zostanie uszkodzony



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 03, 2010 15:56

Gdyby trzymać na więcej niż pół sekundy - może przelecieć w prawo poza skalę i pozostać :grin:
Po prostu, wymaga pewnego zakresu oporów: 200 to pełna temperatura a 5500 to minimalna; i tak lepiej to zrobić (bezpieczniej).



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn maja 03, 2010 16:09

Kurcze ja raz tak podłączyłem bezpośrednio podałem masę na 23 pin ale wskaźnik ani drgnął ale jak się zapłon włączy to podnosi się delikatnie do góry a czy masa musi być z pinu 3 a nie morze być z pinu 1 bo ja pod jedynkę podłączałem według tej rozpiski
http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-licz ... po-89roku/



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 03, 2010 16:16

By wskaźnik pracował muszą być podane: masa i plusy. Pin 1 jest dla wskaźnika tzw. MFA czyli "komputera pokładowego" a dla zwykłego wskaźnika jest 23 do 3.
To co polecam, jest to zbudowanie fragmentu instalacji samochodu na stole w pokoju i tak jest bezpiecznie. Inne połączenia to już eksperymenty, na własne ryzyko.


Albo pin 5, bo to też masa :okej:

Tak, zasada ta sama ale wartości oporu inne i chyba jest na odwrót ze wskazaniami. Pin 21
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 16:24 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn maja 03, 2010 16:19

Spróbuje pod 3 bo jak na razie to podłączałem pod 1 i udało mi się sprawdzić obrotomierz :D 1, 11, 13, 10 i podałem impulsy o trochę zadurzaj częstotliwości

[ Dodano: 03 Maj 2010 16:20 ]
A jeśli chodzi o paliwo to zasada jest taka sama tak

[ Dodano: 03 Maj 2010 16:37 ]
a czy potencjometr mogę zastąpić tym regulowanym tranzystorem o trzech pinach z tego co wiem to na wyjściu zawszę się uzyskuje + to trochę nie bardzo nie



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 03, 2010 18:45

Nie... Lepiej nie kombinować. Zwykły potencjometr obrotowy lub suwakowy gr. A (liniowy), moc nawet 0,25W. i jest to pewne.
Tranzystor musiałby być wbudowany w układ dający wymagany opór - po co komplikować?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości