[mk II] td, jak jeszcze zwiększyc moc?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

[mk II] td, jak jeszcze zwiększyc moc?

Post autor: maniek8855 » pn maja 03, 2010 11:09

Witam
chciałem zapytać co mogę zrobić w prosty sposób i bez nakładu finansowego aby polepszyć osiagi mojego mkII, silnik 1,6td 1v, a teraz co już zrobiłem:
-podkręcenie turbiny do 1bara+zawór mbc
-zwiększenia dawki w granicach rozsądku
-wywalanie kata
-obrócenie boost pina
-dołożenie ori IC-ka

Teraz chciałem zapytać co jeszcze da radę zrobić aby zwiększyć moc do około 90-100kucy? I czy da sie jeszcze samemu cos zrobić bez nakładu finansowego, no ewentualnie minimalny nakład, i tak,żeby silnika nie zniszczyć i nic okropnie skomplikowanego,żeby nie zepsuł pompy :jezor: ?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn maja 03, 2010 12:38

Polecam ten mod, spora różnica;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 9f9fa2fc2c
Ewentualnie przelotowy wydech, ale do 100KM tyle powinno starczyć :chytry:



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » pn maja 03, 2010 13:31

dzięki kolego, tylko jeszcze mam pytanie jak ruszylem nieco dawkę, naprwdę symbolicznie to jak zrobię gov moda nie bedzie zbyt mocno kopcił i czy jedno drugiem zbyt bardzo nei przeszkadza tzn gov mod i ruszanie dawki?
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 13:31 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 14:38

koledzy na pompie 8mm jaką ma standardowo 1V za wiele to nie da
proponuję poszukać większej pompy z LDA
jeśli zainwestujesz w K24 lub T3 to na pompie od JR RA czy SB możesz osiągnąć nawet 140KM ale to już przy dużym dymieniu i trzeba będzie sie sporo nagrzebać w pompie



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn maja 03, 2010 16:04

maniek8855, ten mod odpowiada za ograniczenie obrotów, poprostu je usuwa, motor wyrzej sie kręci.
arwam, a z tymi pompami to dziwna sprawa, mam tego kilka, z czego dwie z 1.5D i wszystkie(przynajmniej według numerów) maja tłoczki 9mm, jedna nawet rozebrałem w celach dydaktycznych i rzeczywiście taki tłoczek tam siedział. A z tego co kolega pisze, to ma juz pompe z LDA.

[ Dodano: 03 Maj 2010 16:10 ]
maniek8855,
Żeby za bardzo nie kopcił u siebie, odpowiednio wyszlifowałem pin, dodatkowo ustawiałem jeszcze słoneczkiem, na którym opiera się sprężyna. Prawie nie kopci przy jeździe bez doładowania, jak pojawia się ciśnienie, zaczyna dymić. Ale to już wina za niskiego ciśnienia na turbinie, jak dorzuce jakiś ic to lekko podniosę. Wszystko metodą prób i błędów, trochę trzeba się pobawić.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » pn maja 03, 2010 17:55

arwam Ja mam pompę z lda i ona jest chyba 9mm o ile sie nie mylę, od tego zaczynałem mody z silnikiem 1v, bo z pompą bez lda nie ma co sie bawić, i teraz kombinuej co by jeszcze zrobic i przy tym nie uszkodzic pompy, bo rozbebeszyc prosto, gorzej nic nie zgubić i dobrze złożyc, chyba,ze juz sie to robilo pare razy :jezor:

anaba255
wyczytałem,ze ten mod ma na celu zwiększenie dawki przy większych obrotach tzn powyżej 3tys obrotów, tylko niektórzy po tym modzie mają problem z obrotami, być moze dlategoze złozyli cos nie tak i w poradach jedni pisali o usuwaniu krótszej sprężynki (być moze dlatego pojawia sie problem z obrotami), a inni o samych podkladkach przy dluzszej sprężynce i chyba to bedzie najlepsze rozwiazanie :bajer: ?
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 17:58 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 03, 2010 18:51

maniek8855, zrób gov moda a fury nie poznasz, zostaw krótszą a podkładki podłuż pod dłuższą + delikata reg pompy


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » pn maja 03, 2010 19:46

to chyba tak też zrobię, jeszcze przy okazji zapytać chciałem czy tez tak macie,ze jak odpalacie (chodzi mi o mkII), przez jakieś 40sekund trwa nim silnik złapie nieco wyższe obroty, ogólnie nie szarpie itp ale słychać,ze obroty sa nie wiele niższe niż powinny być, potem słychać takie jakby pyknięcie przekażnika i jest już ok tzn takie jak powinny byc czyli do 1tys? ja akurat ustawiłem na około 900- 950, czy jest ok czy dać do 1tys, w sumie z obrotami mialem tak od dłuższego czasu,ze do minuty trwało nim wszedl na takie jak powinien, czy to normalne, w mkII w dieselu bez turbo nie mialem takiej przypadłosci dlatego pytam?
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 19:53 przez maniek8855, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn maja 03, 2010 21:27

maniek8855, to pykniecie" przekaźnika to wyłączające się świece żąrowe objaw normalny, a obroty biegu jałowego to według książki 900 +/- 50 na rozgrzanym silniku


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt maja 04, 2010 17:50

maniek8855, Pewnie masz dogrzewanie świec po odpaleniu, wiekszy pobór prądu obciąża alternator, a ten silnik.
Gov moda zrób jak napisał andrew.zbyrko, mam tak u siebie i śmiga, tylko pamiętaj przy rozkładaniu pompy zaznaczyć dokładnie położenie dzwigni gazu, jak sie ja źle ustawi, to sie potem cyrki dzieja z silnikiem.
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 17:51 przez anaba255, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości