M-TDI jak wyregulować lda??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
M-TDI jak wyregulować lda??
Witam. Mam problem z silnikiem mtdi. Otóż mam pompe od cromy 059 i nie można wyregulować lda tak aby dzialało poprawnie...
ciągle za wolno podaje paliwko bez cisnienia turbiny ...
z czego założyć góre ?
z vw bedzie pasowało??? tzn. da pożądane efekty?
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 17:23 ]
gov konkretny wiec go raczej mogę wykluczyć...
najgorzej na 5 biegu, turbo vnt20 depnę gaz i nic sie nie dzieje dpóki się nie rozbuja inie poda ciśnienia na lda...
ciągle za wolno podaje paliwko bez cisnienia turbiny ...
z czego założyć góre ?
z vw bedzie pasowało??? tzn. da pożądane efekty?
[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 17:23 ]
gov konkretny wiec go raczej mogę wykluczyć...
najgorzej na 5 biegu, turbo vnt20 depnę gaz i nic sie nie dzieje dpóki się nie rozbuja inie poda ciśnienia na lda...
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 17:24 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
JABcok20, a z ciśnieniem turbiny prawidłowa dawka jest?
jakoś mam LDA i w tej chwili dawkętak ukręconą że oring na śrubie od dawki ledwo schowany w pompie żeby paliwo się nie lało i jakoś na normalniejszych wtryskiwaczach nie mogę ogarnąć dymienia taka jest dawka. ale trzeba było zrobić przeróbkę dźwigni dozownika.
i przy okazji widać jaki wpływ mają wtryskiwacze na ilość podawanego paliwa.
wcześniej można było bez problemu zrobić bezdymną dawkę
ja też bym tego nie zrobiłKrystO pisze:LDA wywal w krzaki!
jakoś mam LDA i w tej chwili dawkętak ukręconą że oring na śrubie od dawki ledwo schowany w pompie żeby paliwo się nie lało i jakoś na normalniejszych wtryskiwaczach nie mogę ogarnąć dymienia taka jest dawka. ale trzeba było zrobić przeróbkę dźwigni dozownika.
i przy okazji widać jaki wpływ mają wtryskiwacze na ilość podawanego paliwa.
wcześniej można było bez problemu zrobić bezdymną dawkę
arwam, tłoczkorozdzielacz masz pewnie 12mm. do tego przerobiona dźwignia dozownika i się dziwisz ze Ci auto dymi.Dostaje taki zastrzyk paliwa ze ile byś nie dmuchnął powietrza to i tak paliwo się kompletnie nie wypali.
Chemii nie oszukasz!
Może czas pomyśleć nad zwiększeniem pojemności silnika
[ Dodano: 03 Maj 2010 09:26 ]
kółko pod sprężyna (słoneczko) wkręć maksymalnie w dół po to by od mniejszego ciśnienia doładowania pin zwiększał dawkę.I nie baw się przy tym w kręcenie o1/4 obrotu w tą czy w tamtą stronę(jak gdzieś wyczytałem)bo nie odczujesz żadnego efektu,to nie jest taki czuły mechanizm jak się co niektórym wydaje. Oczywiście pin obracasz do rysika najagresywniejszą stroną.
Chemii nie oszukasz!
Może czas pomyśleć nad zwiększeniem pojemności silnika
[ Dodano: 03 Maj 2010 09:26 ]
jeśli nie chcesz wywalać LDA to:JABcok20 pisze:nie można wyregulować lda tak aby dzialało poprawnie.
kółko pod sprężyna (słoneczko) wkręć maksymalnie w dół po to by od mniejszego ciśnienia doładowania pin zwiększał dawkę.I nie baw się przy tym w kręcenie o1/4 obrotu w tą czy w tamtą stronę(jak gdzieś wyczytałem)bo nie odczujesz żadnego efektu,to nie jest taki czuły mechanizm jak się co niektórym wydaje. Oczywiście pin obracasz do rysika najagresywniejszą stroną.
narazie tylko 11mm ale już mam na celowniku 12mm.KrystO pisze:arwam, tłoczkorozdzielacz masz pewnie 12mm. do tego przerobiona dźwignia dozownika i się dziwisz ze Ci auto dymi
a dymi dlatego że wszystko było robione pod wtryskiwacze od 1Z'a one tak ograniczały przepływ paliwa że na nich nie było żadnego problemu zrobić całkowicie bezdymnej dawki nawet na małym ciśnieniu lub jego braku.
teraz jak zmieniłem wtryskiwacze na AFN to widać już bardzo znaczną różnicę i zastanawiam się nad powrotem do zwykłej dźwigni dozownika lub takiej o tylko nie znacznie dłuższym promieniu od osi obrotu do prowadzenia pierścienia.
po drugie mam "trochę" inny boost pin niż ten który Wy macie w swoich silnikach.
i to on powoduje między innymi taką różnicę w podawaniu paliwa z ciśnieniem i bez ciśnienia
[ Dodano: 03 Maj 2010 10:44 ]
JABcok20,
pytanie czy na postoju jak wciśniesz pedał gazu czy Ci coś przy dymi czy nie.
jak nie to jest na to rada: jeśli masz w górnym dekielku od LDA śrubkę z kontrą to ją wkręć.
spowodujesz wciśnięcie boost pina już bez ciśnienia.
jeśli to nic nie poprawi to możesz mieć za wczesny kąt wtrysku.
może też być za bardzo wydłużona sztanga w turbinie lub na ograniczniku mogąkierownicę być za bardzo otwarte
pin na maksa wkrecony, obrocony na maksa , inny pin niz ori z wcieciem głebszym, dawka zwiekszona ( zostalo troszke regulacji;) ) po przygazoaniu brak dymu , turbina dobrze wyregulowna.
teraz gdy zwiekszylem dawke lda reaguje szybciej na 5 biegu ale dziwne jest to ze croma ma 250 bar wtryski a jam dawke mam wkrecona bardziej niz ori croma???? gov konkretny czyli 6mm . załoze zaworek z td bo ten z tdi ma za duzy otworek. układ przyspiesacza z afn i jest w miare ok...
mimo tego dgdy depne na postoju to przy wyzszych obrotach dmuchnie lekko białym dymem wiec przestaj eprzyspieszacz kat wtrysku... zaworek załatwi sprawe...
a z tym lda to myślałem ew. zdjec pokrywe i miejsce gdzie dzwignei przestawiacza pierscienia opiera sie o lda i jest ograniczana , tam spilowac lekko aby dzwignie przestawiacza miała wiecej miejsca bez cisnienia...
teraz gdy zwiekszylem dawke lda reaguje szybciej na 5 biegu ale dziwne jest to ze croma ma 250 bar wtryski a jam dawke mam wkrecona bardziej niz ori croma???? gov konkretny czyli 6mm . załoze zaworek z td bo ten z tdi ma za duzy otworek. układ przyspiesacza z afn i jest w miare ok...
mimo tego dgdy depne na postoju to przy wyzszych obrotach dmuchnie lekko białym dymem wiec przestaj eprzyspieszacz kat wtrysku... zaworek załatwi sprawe...
a z tym lda to myślałem ew. zdjec pokrywe i miejsce gdzie dzwignei przestawiacza pierscienia opiera sie o lda i jest ograniczana , tam spilowac lekko aby dzwignie przestawiacza miała wiecej miejsca bez cisnienia...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
jakiej średnicy tłoczek w niej siedzi?JABcok20 pisze:mam pompe od cromy 059
[ Dodano: 03 Maj 2010 12:30 ]
dobrze kombinujesz!JABcok20 pisze:a z tym lda to myślałem ew. zdjec pokrywe i miejsce gdzie dzwignei przestawiacza pierscienia opiera sie o lda i jest ograniczana , tam spilowac lekko aby dzwignie przestawiacza miała wiecej miejsca bez cisnienia...
Zblizasz sie do tego co Ci wczesniej napisałem,czyli LDA w krzony
11mm 414 059
tu jakos ustawili lda ale nie iem od czego , moze od vw i pewnie wlasnie zwiekszony skok przestawiacza bez cisneinia ale dzwignia inna...
tu jakos ustawili lda ale nie iem od czego , moze od vw i pewnie wlasnie zwiekszony skok przestawiacza bez cisneinia ale dzwignia inna...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
hm z ta osia regulatora to moze miec sens bo pompa moze chodzic teraz na wyzszym cisnieniu. no ale gov by to załatwił i... chyba bez przeróbki dzwignie sie nie obejdzie, transit ma większa skok dzwigni???arwam pisze:czyli czeka cie przeróbka dźwigni dozownika i możesz jeszcze spróbować wykręcić nieco oś regulatora obrotów.
bo o 12mm ( którą mam ) nie wspomnę...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
ma trochę większy skok ale nie będziesz miał osobnej regulacji obrotów tylko będziesz miał regulację obrotów w dźwigni gazu tylkoJABcok20 pisze:chyba bez przeróbki dzwignie sie nie obejdzie, transit ma większa skok dzwigni??
z w 12mm podejrzewam że z racji tego że temten silnik przy niskich obrotach pracuje dźwignie może mieć krótszy skok niż w transitowskiej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości